1. רונן ובנבנישתי במעבדת דור 5

אסנת רונן - יו"ר דירקטוריון פרטנר, ביקרה השבוע במעבדת דור 5 של החברה, בהמשך לזכייה במכרז התדרים של משרד התקשורת. רונן מונתה ליו"ר הדירקטוריון לפני כשנה ומכהנת כחברת הדירקטוריון בפרטנר כבר מעל עשור. המנכ"ל איציק בנבנישתי סקר בפני רונן את היכולות המהפכניות שטמונות בדור ה-5, בטלפון הנייד, בערים חכמות, ברפואה, בתחבורה ובעולמות ה-IoT, והציג בפניה גלישה במהירות של יותר מ-1,000 מגה מהטלפון הנייד.

איציק בנבנישתי ואסנת רונן (צילום: יח''צ)
איציק בנבנישתי ואסנת רונן (צילום: יח''צ)

2. בן-אסאייג אורז

לקראת ראש השנה: עובדי אסם-נסטלה, בשיתוף ארגון 'לתת', נרתמו לפעילות התנדבותית מיוחדת, במסגרתה התקיים מבצע אריזה של אלפי חבילות מזון לקשישים ולמשפחות מעוטות יכולת. המבצע נערך במרכז הלוגיסטי של אסם-נסטלה, בהשתתפות למעלה מ-100 עובדים ובני משפחותיהם, שהגיעו מאתרי החברה השונים ברחבי הארץ.

אבי בן-אסאייג - מנכ"ל קבוצת אסם-נסטלה, ולירון לידגי, מנהלת המכירות בקבוצה, השתתפו אף הם בפעולות האריזה ושמחו על הירתמות העובדים והערבות ההדדית. 

לירון לידגי ואבי בן-אסאייג (צילום: ליאור שימחי)
לירון לידגי ואבי בן-אסאייג (צילום: ליאור שימחי)

3. דאנס דיגיטלי

בשני בבוקר קיימו מנכ"לית מרכז 'סוזן דלל' - ענת פישר-לבנטון, והמנהלת האמנותית - נעמי פרלוב, מפגש שבמהלכו פרשו את תכניותיהן העתידיות במטרה להפוך את המרכז לבית עבור כוראוגרפים, רקדנים, אמנים רב תחומיים, חוקרים ואנשי תרבות. בנוסף הציגו השתיים את תוכנית פסטיבל 'תל אביב דאנס' הוותיק שיעלה זו השנה ה- 22, אם כי במתכונת שונה בשל מגבלות הקורונה. 

השנה יעלו במסגרת הפסטיבל, תשע הופעות בכורה עולמיות, בהפקה ייחודית וייעודית למדיה הדיגיטלית - כולן של יוצרים ישראלים. 

ענת פישר-לבנטון ונעמי פרלוב (צילום: רפי דלויה)
ענת פישר-לבנטון ונעמי פרלוב (צילום: רפי דלויה)

4. יומולדת בזום לראש העיר

עובדי ועובדות עיריית רמת גן הפתיעו את ראש העיר - כרמל שאמה-הכהן, במסיבת יום הולדת בזום. ראש העיר הגיע ללשכתו כשהוא בטוח שיש לו פגישה עם יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ מיקי חיימוביץ' ודיון בזום בנושא ועדת גבולות וחלוקת הכנסות, אך להפתעתו התברר כי מדובר במסיבת הפתעה ב-ZOOM במהלכה הוזמנו גם תושבי העיר לאחל לראש העיר מזל טוב.

כרמל שאמה-הכהן (צילום: אילן ספרא)
כרמל שאמה-הכהן (צילום: אילן ספרא)

5. חוויה במדבר עם מנינגר

בימים אלה יצא לאור ספרו של דוד מנינגר  "לנשוב עם הרוח". מנינגר – גיאו-אקולוג , היה בעבר פקח של מדבר יהודה ברשות שמורות הטבע, וממשיך לעסוק בטבע הקרוב לליבו – במסגרת החברה שהקים – "גאו טבע". מדובר בחברה מובילה לייעוץ סביבתי, שיקום הנוף, ובנייה תוך התחשבות בסביבה. הספר מגולל את סיפורי רועי הגמלים, השייחים הבדואים, זכרונות ותיאורי טבע שכמעט וחלפו מהנוף.

דוד מנינגר (צילום: יח''צ)
דוד מנינגר (צילום: יח''צ)

6. מנהלות לפיתוח מנהיגות עסקית נשית

היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך בטכניון, תפתח באוקטובר הקרוב תכנית לפיתוח מנהיגות עסקית נשית בהיי-טק. התכנית בשיתוף ענקית האולטרסאונד  GE HealthCare יוצאת לפועל כיוון שנשים מהוות רק כ-20% מההנהלות הבכירות בהיי-טק. הצורך בתכנית עלה מהחברה ומהמנכ"ל שלה - ארז לוי,  שזיהו כי בתוך החברה וגם בחברות עמן הם משתפת פעולה, קיימים מחסומים הבאים לידי ביטוי ביתר שאת בקרב נשים. את תכנית הלימודים תנהל ד"ר שרה לב, המובילה ומנהלת את תכנית הסטארט-אפ בפקולטה להנדסה, תעשייה וניהול בטכניון. 

שרה לב  (צילום: יח''צ)
שרה לב (צילום: יח''צ)

קבינט 

יפה ויגודסקי, יו"ר קרן מעגלים, המעניקה הכשרות מקצועיות לעובדים במימון המדינה

אוכלוסיית המפוטרים המבוגרים נפגעה קשה מאד מהקורונה, שכן להם יותר מכולם, קשה למצוא עבודה מפאת גילם. הפתרון פשוט ועל המדינה לעשות הכל כדי לאפשר אותו – הענקת הכשרות והסבות מקצועיות למפוטרים ולעובדים שהוצאו לחל"ת, שיאפשרו להם למצוא עבודה במקצועות נדרשים.

פעילות "קרן מעגלים" התמקדה עד עכשיו בהכשרת עובדים שמקצועם מוגדר "שוחק" על בסיס קריטריונים פיזיים בלבד. אני קוראת למדינה- שנו את קריטריוני הזכאות להכשרות מטעם הקרן – את  גיל הזכאים והקריטריונים המאפיינים עבודה שוחקת, בכדי לאפשר להיקף גדול יותר של מפוטרים ועובדים שהוצאו לחל"ת, להשתלב בהכשרות שניתנות במימון המדינה ולחזור למעגל העבודה.

כל התשתיות קיימות: תקציב שהוקצה לפעילות הקרן המאפשר הכשרות של עשרות אלפי עובדים, הסכמים עם למעלה מ-100 מכללות הפזורות ברחבי הארץ, שת"פ עם שרות התעסוקה, והשלטון המקומי.

נכון יהיה אם הממשלה תאשר בהקדם שינויים אלה כדי לנצל את התקציב והתשתיות הקימות לטובת אלפי מפוטרים.

יפה ויגודסקי (צילום: משה שי)
יפה ויגודסקי (צילום: משה שי)