1. וינטרוב וד"ר מולקולה לילדי א'

בקבוצת "מלם תים" שמרו גם השנה על מסורת תשומת הלב המיוחדת לילדי העובדים העולים לכיתה א'. בצל נסיבות הקורונה, הותאמה הפעילות, והתקיימה באמצעות אפליקציית זום ובבתי הילדים.

אל בתי העובדים שילדיהם הולכים בפעם הראשונה לבית הספר הגיעו שליחים, אשר הביאו לילדים מתנה ארוזה, הכוללת את כל מה שהם צריכים ליום הראשון וכן קופסת מתנה נוספת ובה ערכה לעריכת סדנת מדע מדליקה לילדים.

אודי וינטרוב - מנכ"ל מלם תים, בירך בזום את הילדים והוריהם והדגיש את המחוייבות של החברה לעובדים ולבני משפחותיהם. אחר-כך נהנו כולם ממופע של 'דוקטור מולקולה',  בהשתתפות הילדים, בעזרת ציוד המדענים אותו קיבלו בחבילת ההפתעה.

אודי וינטרוב (צילום: יח''צ)
אודי וינטרוב (צילום: יח''צ)

2. לוגמים בזום

ניר גל - משנה למנכ"ל 'יקבי ברקן', לי בולדס - מנהלת השיווק של 'יקבי ברקן' ועידו לוינסון - היינן הראשי של היקב, קיימו ערב טעימות מיוחד ויוצא דופן, לרגל השקת בציר חדש ליינות סדרת Assemblage. הערב נערך לראשונה באמצעות אפליקציית זום, בשידור LIVE מיקב ברקן שבקיבוץ חולדה, לקראת חגי תשרי הקרבים. לוינסון הנחה את טעימת היינות מסדרת Assemblage, שנשלחו מבעוד מועד לבתי המשתתפים בטעימה. הסדרה כוללת שלושה יינות חדשים – 'איתן' ו'ריחן' בציר 2017 ו'עלמון' בציר 2019.

עידו לוינסון  (צילום: יח''צ)
עידו לוינסון (צילום: יח''צ)

3. מקדמים נשים בעסקים

במסגרת פעילות פורום WISE (Women in STEM Empowered) המתקיימת בחברת KLA, תרמה החברה עשרות אלפי שקלים לעמותה להעצמה כלכלית לנשים. העמותה מקיימת קורסים להכשרת נשים המעוניינות להקים עסק עצמאי, כחלק מתוכנית ייחודית בשם "עסק משלך" המשלבת העצמה אישית והכשרה עסקית. כמו כן, מעניקה העמותה ליווי אישי לבעלות העסקים והלוואות, ללא ריבית, לעסקים נבחרים. בפועל מלווה העמותה בין 10 ל- 15 הלוואות מדי שנה והכסף שחוזר מתגלגל הלאה למתן הלוואות חדשות. התרומה של KLA  תתורגם ל- 6 הלוואות לעסקים שזקוקים לשיקום ותמריץ בעקבות משבר הקורונה. 

"בקורסים של העמותה לוקחות חלק 250 משתתפות בשנה" אומרת אורלי קלימשטיין, מנכ"לית העמותה להעצמה כלכלית לנשים. "חצי מהן מקימות בעקבות הקורס עסקים, ו-70% מן העסקים שקמים שורדים למעלה מחמש שנים. 90% מהנשים המשתתפות מצביעות על שינוי חיובי בחיים ועל הכפלת הכנסתן, חמש שנים לאחר הקורס".

אורלי קלימשטיין (צילום: רונית וולפר)
אורלי קלימשטיין (צילום: רונית וולפר)

4. חומרי הגלם של מרגלית 

חברת האגריטק והזרעים הישראלית CanBreed, בראשות המנכ"ל עדו מרגלית, העוסקת בפיתוח ובהשבחה של זרעי קנאביס, חתמה על הסכם רישיון מסחרי לא בלעדי, לפטנטים היסודיים של CRISPR-Cas9. קאנבריד אשר נוסדה ב 2017, מיישמת כלים לעריכה גנומית, כדי לספק חומרי גלם משופרים לייצור מוצרים רפואיים, עבור תעשיות מבוססות קנאביס. כמו כן היא מבקשת להגדיל את רווחיות המגדלים. מרכז פיתוח החברה, הכולל משרדים, מעבדות, חדרי גידול וחממות, ממוקם בגבעת ח"ן שבמרכז הארץ, וצוות החברה מורכב מאנשי מקצוע ומומחים מתחום  הזרעים והגנטיקה.

עדו מרגלית (צילום: יח''צ)
עדו מרגלית (צילום: יח''צ)

5. עושים שוק עם להבי

מיטל להבי - סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה שהיא גם יו"ר סיעת מרצ בתל אביב–יפו, עדכנה את חבריה בפייסבוק על ביקורה בשוק הכרמל:

אינעל העולם - שומרים על החיים שלכם/ן! היום בשוק הכרמל הסחורה הכי מבוקשת לא הייתה הבוריקה או הקובות -היא הייתה הבטיחות של רוכבי ורוכבות הכלים הדו-גלגליים. 

הגעתי יחד עם דורית אברהם, אימו של רועי אברהם ז"ל, שנהרג בתאונת קורקינט כשרכב ללא קסדה, ועם אנשי חברת WIND Mobility לחלוקת קסדות לכל הרוכבים/ות ולמי שהגיעו עם שקיות עמוסות כל טוב מהשוק. 

ככה הצלחנו מצד אחד לעורר מודעות לחובה ולחשיבות העליונה שבחבישת קסדות בזמן הרכיבה, ומצד שני תמכנו בעסקים שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה. 'ווינד' היא החברה הראשונה שמיישמת את תכתיבי העירייה בנוגע לקסדות, ואנחנו נמשיך באירועים חשובים מהסוג הזה עם כל חברה שתרצה לפעול ברחבי העיר. והעיקר - סעו בזהירות וחבשו קסדה!

6. נפלאות סופהשבוע

סמסו מזל טוב לדליה ממרוד, רעייתו של משה ממרוד - מנכ"ל ובעל השליטה בחברת תדיראן. ממרוד חגגה בשבוע שעבר את יום הולדתה וביום שישי אירחה לארוחת צהרים מצומצמת חברות שרקדו לצלילי שירתה של הזמרת אביבה אבידן. 

דליה ומשה ממרוד תמונת ארכיון  (צילום: סיון פרג')
דליה ומשה ממרוד תמונת ארכיון  (צילום: סיון פרג')

 

האופטימי

ליאן סלע, מנכ"לית מכון אדלר

במהלך הקורונה מצאתי את עצמי לא פעם בסיטואציות  מלחיצות מאוד, ומקום המפלט בשבילי, כדי להוציא את הסטרס ואת המתחים שמצטברים הוא הים, אין בשבילי כמו הים מאז ומעולם. זה המקום בו אני מעדיפה לבלות את הרגעים הפנויים הלא רבים שיש לי בחיים בין אם זה עם החברות, עם הילדות, או עם עצמי, לבד עם הגלים. אני מגיעה לשם באופניים, שזו בפני עצמה פעילות משחררת, ומחשבת מסלול מחדש.

ליאן סלע  (צילום: יובל חן)
ליאן סלע (צילום: יובל חן)

הלאונג', אופטימי (צילום: פרטי)
הלאונג', אופטימי (צילום: פרטי)