1. תאומים חוגג באדום

סמסו מזל טוב לאיש העסקים מושיק תאומים, מבעלי גיתם BBDO, שחגג את יום הולדתו ה-75. ברוח התקופה וההגבלות, החברים מגיתם ארגנו מסיבת יום הולדת מצומצמת בהשתתפות מנהלי החברה, שכללה עוגה עם קישוטים אדומים, ומסכות אדומות, בהתאם לאהבתו הגדולה של חתן השמחה – הפועל תל אביב.

מושיק תאומים (צילום: יח''צ)
מושיק תאומים (צילום: יח''צ)

2. וולף סוגר מעגל

חברת האשראי החוץ בנקאי הצרכני - מימון ישיר, מקבוצת ביטוח ישיר צור-שמיר, הוזמנה בחמישי האחרון לפתוח את יום המסחר בבורסה של תל אביב, לאחר הנפקה ראשונה לציבור של מניות החברה (IPO) בשבוע שעבר. 

'מימון ישיר' נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.4 מיליארד ש"ח ותיכלל החל מסוף יום המסחר ב-5 בנובמבר 2020 במדדי הבורסה, ובכלל זה גם במדד היוקרתי ת"א-90 במסלול המהיר. החברה שנוסדה לפני 14 שנים העמידה עד היום ללקוחותיה הלוואות בסך כולל של כ-25 מיליארד ש"ח.

בטקס החגיגי שהתקיים באחוזת בית בת"א, השתתפו בכירי הנהלת החברה בניהם: המנכ"ל ערן וולף; סמנכ"ל הכספים - אורן שקדי, חברי דירקטוריון ועוד. לדברי וולף: "הטקס היום מהווה עבורי סגירת מעגל מאוד מרגשת. זו חברה שהתחלתי יחד עם מוקי ודורון שניידמן בשנת 2006, והיום אנו עוברים לשלב חשוב מאוד - להיות חברה ציבורית. זה משמעותי ומרגש עבורנו מבחינה אישית וגם מבחינה עסקית". 

 ערן וולף ואורן שקדי (צילום: ליאת מנדל)
 ערן וולף ואורן שקדי (צילום: ליאת מנדל)

3. חזון חדשני לאזור הכנרת

במשרדי קרן קיימת לישראל במודיעין נחתם לאחרונה הסכם שותפות להקמת "מרכז החדשנות כנרת" בין קק"ל, מפעלי צמח והמכללה האקדמית כנרת. במעמד החתימה השתתפו יו"ר קק"ל - דניאל עטר, אילן בירן - יו"ר הועד המנהל של המכללה האקדמית כנרת, נשיא המכללה - פרופ' שמעון גפשטיין, מנכ"ל המכללה - מיקי לב, יו"ר 'צמח מפעלים' - טל ישוע, מנכ"ל 'צמח מפעלים' - מנשה שלום, ראש מועצת עמק הירדן - עידן גרינבאום, יו"ר מרכז החדשנות - קלמן קאופמן ובכירים נוספים מקק"ל ומהאקדמית כנרת.

פארק החדשנות וההייטק 'בית קק"ל צמח – כנרת' ובית המדע יוצא לדרך, כחלק מחזון ישראל 2040 של קק"ל, בהשקעה של כ- 50 מיליון שקל.

קלמן קאופמן, עידן גרינבאום, מנשה שלום, דני עטר, אילן בירן, שמעון גפשטיין (צילום: יוסי זליגר)
קלמן קאופמן, עידן גרינבאום, מנשה שלום, דני עטר, אילן בירן, שמעון גפשטיין (צילום: יוסי זליגר)

4. משפחה אחת באריזות

מפעל התרומות הארצי "כולנו משפחה אחת" של רשת הקמעונאות יוחננוף, לחלוקת סלי מזון למשפחות נצרכות לקראת חגי תשרי, יצא לדרך. זוהי השנה השנייה שבה מקדמת הרשת את מפעל התרומות הארצי. לקראת ראש השנה יועברו למשפחות 15,000 סלי מזון, בשווי 200 ש"ח כל אחד. איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי הרשת, ואיציק כהן הפרזנטור שלה, התייצבו לעזור באריזות הסלים. 

איתן יוחננוף ואיציק כהן (צילום: יח''צ)
איתן יוחננוף ואיציק כהן (צילום: יח''צ)

5. האחיות ונונו מפרגנות

רועי ונונו - הבעלים והמנכ"ל של רשת 'ג'מבו סטוק', השיק בשבוע שעבר את הסניף העשירי של הרשת, במתחם רוגובין-פדרמן-סינמה סיטי נתניה, בהשקעה של כמיליון וחצי שקלים. במהלך שנת 2021 צפויה הרשת להתרחב ומתעתדת לפתוח ארבעה סניפים נוספים ברחבי הארץ. בין היתר הגיעו להשקה אחיותיו הגאות של ונונו: נטע-לי ורונה.

נטע-לי ונונו, רועי ונונו ורונה ונונו (צילום: איגור אוסדצ'י)
נטע-לי ונונו, רועי ונונו ורונה ונונו (צילום: איגור אוסדצ'י)

6. נפלאות סופהשבוע

יושבת ראש ויצ"ו ישראל - אורה כורזים, הגיעה מלווה בשרון רבי - מנכ"לית חברת המברשות החשמליות DAFNI, ברונית יודקביץ' - המובילה את המותג 'קולגן פלוס', והמאפרת ורד ספיבק למעון לנשים מוכות של ויצו. ארבעת השנים דאגו ליום פינוק לנשות המעון שכלל סדנאות ואיפור. 

אורה כורזים (צילום: יח''צ)
אורה כורזים (צילום: יח''צ)

טלי ביטון - הבעלים של מותג המצעים האיכותי Linenz  השיקה את חנות הפופ אפ החדשה של המותג בקניון רמת אביב. דוד בן-משה - מנכ"ל קניון עופר רמת אביב, הגיע לברך

טלי ביטון ודוד בן משה (צילום: אביב חופי)
טלי ביטון ודוד בן משה (צילום: אביב חופי)

רגע של אופטמיות

ג'יי רודרמן, נשיא קרן משפחת רודרמן

שני דברים נוטעים בי תחושה של אופטימיות: אוצרות הטבע ומשפחתי. כילד, גדלתי בקרבת הים והתרגלתי לשאוב השראה מגודלו האינסופי ומהגוונים הכחולים המרהיבים שלו. בנוסף, משפחתי מהווה מקור משמעותי לאהבה בחיי ולערכים והמוסר המלווים אותי ואת ילדיי. כשהקמתי משפחה התחזקה בי ההבנה כי התא המשפחתי הוא עמוד השדרה, שנותן ביטחון ושייכות. שגרת החיים מתעתעת כי היא מושכת אותנו להתמקד בתפל במקום במהות; דווקא תקופת הקורונה הזכירה לי את הדברים החשובים באמת: להתחבר לאיתני הטבע ולהתמקד במשפחתי. בחרתי בתמונה של ילדיי על רקע האוקיינוס הגדול, כי היא מסמלת את שני המקורות מהם אני שואב כח והשראה בחיי.

ג'יי רודרמן (צילום: פיני סילוק)
ג'יי רודרמן (צילום: פיני סילוק)

רגל של אופטימיות (צילום: פרטי)
רגל של אופטימיות (צילום: פרטי)