איש העסקים עידו חג'ג', לא חיכה לטקסים בוושינגטון שייערכו השבוע וטס כבר בשבוע שעבר לדובאי, לממש את הנורמליזציה. חג'ג' העלה לחשבון האינסטגרם שלו תמונה קבוצתית מביקור עסקים באמירויות, כאשר סביב השולחן ישובים השייח סולטן אחמד - מעשירי דובאי, אחיו צחי חג'ג', אנשי העסקים רון צוקרמן ועופר שבתאי והשחקן ליאור רז. חג'ג' כתב לצד התמונה: "זה השלום האמיתי. כשמתחילים לעבוד ביחד להרגיש אחד את השני ולהבין שבסוף כולנו בני אדם, כולנו רוצים עולם טוב יותר, שקט יותר ומפויס. אינשאללה שזה יהיה הצעד הראשון לשלום עולמי".

חגיגה של אור גדול 
ברביעי שעבר התקיים ערב סיום מרגש לפרויקט "אור גדול" של "סיסקו ישראל" ו"מלם תים", למען עמותת עלם, המסייעת לנוער בסיכון. הערב נערך בחצר מרכז העמותה בחולון, ובשיתוף עירית חולון. במסגרת הפרויקט, נרתמו סיסקו ומלם תים, יחד עם לקוחותיהן, לשיפוץ וחידוש של 15 מבנים של עמותת עלם. בין הייתר שופצו, עוצבו וזכו לפינות ישיבה חדשות, המרכזים בדימונה, קריית-מלאכי, צפת, אילת, נתניה ונצרת. 

ערב הסיום החגיגי הועבר בשידור חי ע"ג פלטפורמת WEBEX של סיסקו. הזמר אמיר דדון הגיע לשיר באירוע לנערי ונערות עמותת עלם, ובמהלך המופע אף הפתיע את נעמה עוזרי,אחת מצעירות עלם כשהזמין אותה לשיר איתו את השיר 'אור גדול'. אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, בירך את נאוה ברק נשיאת עמותת עלם, ואת ענבל דור-קרבל מנכ"לית עלם, וביקש להודות להן על ההזדמנות לתרום.

ענבל דור-קרבל, אורן שגיא  ונאוה ברק (צילום: אלברט ללימאב)
ענבל דור-קרבל, אורן שגיא  ונאוה ברק (צילום: אלברט ללימאב)

שנת המדע במכון ויצמן
בחמישי האחרון נערך מפגש אונליין לכבוד ראש השנה, של המועדון המדעי של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע, בראשות יו"ר מועצת המנהלים של המכון נ, מבעלי אמריקה ישראל, ומנכ"לית אגודת הידידים יעל גורן-וגמן. במסגרת האירוע המקוון, נפגשו ב"זום", ידידי ותורמי המכון, עם נשיא המכון - פרופ' אלון חן, להרמת כוסית חגיגית. 

חן דיבר באירוע על התחלות מדעיות: "השנה החדשה שתחל בעוד שבוע תהיה במובנים רבים שנת המדע. אנו מקווים שהתחלות אלו יהיו לטובה. שנה שבה העולם יישא את עיניו אל המדע, אל העתיד ומשם אל האנושות כולה. המפתח להתמודד עם המגיפה נתון בידיהם של המדענים, וזאת לצד הצורך בחברה חזקה שתעמוד באתגרי התקופה".

האזינו ונהנו גם מהופעה של הזמר אמיר דדון: אברהם ביגר, יצחק ועדיה סוארי, גדעון המבורגר, דיתה ויהודה ברוניצקי, שרה ומיכאל סלע, רות ארנון, עידו נחושתן, אברהם בן נפתלי, אתי פירק, עו״ד דורון כהן, אלון קפלן, עמיר שאלתיאל, שי טייטלבוים ונוספים.

אברהם ביגר (צילום: צילום מסך)
אברהם ביגר (צילום: צילום מסך)

מיכאל ושרה סלע (צילום: צילום מסך)
מיכאל ושרה סלע (צילום: צילום מסך)

בוקר ורוד עם הברביז
מיכל גייטו-אלבז
מנכ"לית ומייסדת אתר הביוטי Guilty אירחה בחמישי בבוקר את הדוגמנית בר זומר וחברותיה, בביתה של אשת העסקים עפרה רייף-שמלצר. חצר הבית עוצבה באופן מרהיב, בגווני וורוד, לרגל השקת הקולקציה BARBIZ, של זומר, שתשווק באתר. בין המוזמנים שנדרשו לקוד לבוש בצבע פסטל היו גם עתליה שמלצר, אמה של בעלת הבית ובעלת השליטה ב'קבוצת שלמה', וגליה תורן-חן - יועצת הביוטי של האתר.

גליה תורן-חן, מיכל גייטו-אלבז, עפרה רייף-שמלצר ובר זומר (צילום: רפי דלויה)
גליה תורן-חן, מיכל גייטו-אלבז, עפרה רייף-שמלצר ובר זומר (צילום: רפי דלויה)

 אות הנשיא למתנדב
אילן גזית
, יו"ר ההסתדרות החלוצה שכוללת את דרור ישראל, תנועת תרבות, בוגרי המחנות העולים ובוגרי השומר הצעיר; וניסים שלם - יו"ר מועצת תנועות הנוער, קיבלו את "אות הנשיא להתנדבות". האות הוענק לשני הארגונים, לתנועות הנוער ולתנועות הבוגרים שלהן, על תרומה אדירת ממדים לחברה בישראל, ועל קיום הערך 'כל ישראל ערבים זה לזה' הלכה למעשה בעת משבר הקורונה.

גם עמותת "רואים רחוק" של קשת זכתה, בפעם הראשונה, באות הנשיא למתנדב, המוענק מידי שנה ליחידים ולגופים שפעילותם ההתנדבותית מייצרת תרומה ייחודית לטובת המדינה והחברה בישראל. הנשיא רובי ריבלין העניק ל"רואים רחוק" את האות על כך שנתנה לבני נוער בסיכון הזדמנות להשתלב בעולם התקשורת, האמנות והיצירה. את האות קיבלה בשם העמותה טלי גורן - חברת הועד המנהל של העמותה וסמנכ"ל תקשורת ורגולציה בקשת.

ניסים שלם ואילן גזית (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
ניסים שלם ואילן גזית (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

טלי גורן (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
טלי גורן (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

נפלאות סופהשבוע

>עליזה יפו יו"ר אגודת ידידי האופרה, אירחה בביתה אירוע מצומצם במסגרתו צוין יום הולדתה של חברתה פנינה סלע. הערב כלל הופעה של זמרות האופרה.

>מעל 60 מעובדי מפעל 'הולנדיה' בשדרות נמצאים בבידוד קורונה. בשל המצב מחליפים את העובדים הקבועים בני נוער תושבי האזור. אבי ברססט מנכ"ל הולנדיה, קרא לכל מי שיכול לסייע להפנות אליו מחפשי עבודה, שכן החברה זקוקה לעשרות עובדים שבאמת רוצים לעבוד ולא נתלים בדמי אבטלה.

אבי ברססט (צילום: קוקו)
אבי ברססט (צילום: קוקו)