אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם-נסטלה

אבי בן אסאייג (צילום: איציק שוקל)
אבי בן אסאייג (צילום: איציק שוקל)

"אין ספק ששנת תש"פ הייתה שנה של אתגרים רבים אך ראינו בה גם הרבה סולידריות ישראלית. במהלך כל התקופה היינו עדים להתגייסות מרגשת של החברה הישראלית לעזור לזולת ולתמוך בצוותים הרפואיים, בקשישים ובאוכלוסיות מעוטות יכולת. ראינו אלפי אנשים מתנדבים ועוזרים בבתי חולים, או בחלוקת מזון ובאיסוף מחשבים לילדים.

נוכחנו, ולא בפעם הראשונה, לגלות איך הרוח היזמית המאפיינת ומבדלת את מדינת ישראל מתנערת מהקושי ורואה במשבר הזדמנות לנסות רעיונות חדשניים. החל מהאוטובוס שהוסב לאמבולנס ענק באמצעות כושר ההמצאה של מד"א וצה"ל, דרך רופאים באיכילוב שהצילו חולים בשימוש חדשני בסטרואידים וכלה בהייטקיסטים שהסבו טכנולוגיות חדישות לגילוי מהיר של קורונה ועוד. אני מאמין שהערבות ההדדית ביחד עם כושר ההמצאה והיזמות הישראלית, יחזקו את החוסן  הלאומי ויזניקו את המשק להצלחות מרשימות בשנה החדשה".

אורנה קליינמן מנכ"לית מרכז הפיתוח של SAP בישראל

אורנה קליינמן (צילום: שי יחזקאל)
אורנה קליינמן (צילום: שי יחזקאל)

"השנה החולפת העמידה במבחן את הרגלי חיינו, וחייבה הגדרה מחודשת של ניהול, עשייה, הורות ואיזון. לצד זאת, נוצרה הזדמנות לראות דברים בצורה קצת אחרת - קרובה יותר למשפחה, לאנשים שאתה עובד איתם, לחברים ולמדינה. אשמח להיזכר במהירות שבה ראיתי אותנו מסתגלים למצב החדש, להתגייסות המיידית, למוטיבציה ולמצוינות, בתנאים שנראו קיצוניים ובלתי אפשריים. העולם הפך לשטוח, כולם רחוקים אך רתומים לגרום לחברה להמשיך להצליח ולהוכיח ללקוחותינו שאנחנו לא מאטים בשום מצב. עובדים עזרו אחד לשני, חיפו אחד על השני, כל אחד עשה את המקסימום בערבות הדדית המתעוררת במיוחד בעתות משבר.

גיליתי שהרבה יותר קל לשמור על השפיות והאופטימיות דרך הומור ותקשורת, וגם בסופו של יום שלם בזום, אפשר לסיים עם חיוך כשמרימים כוסית לכבוד יום הולדתו של חבר צוות. אני בוודאות מכירה את הצוות שלי טוב יותר היום, מאשר כשבילינו 10 שעות כל יום ביחד במשרד: אני מכירה את הילדים, הכלבים, מה צריך להוריד מהכיריים שלא יישרף, ומתי יש ימי הולדת לבני/בנות הזוג. הנורמליות החדשה אומנם מרוחקת, אבל גם מאפשרת כניסה למקומות אינטימיים שלא התאפשרו קודם לכן. שתהיה לכולנו שנה של צליחת אתגרים, צחוק ועשייה. שנה טובה ובריאה לכל בית ישראל".

נתן אלאלוף נשיא קבוצת אלאלוף 

נתן אלאלוף (צילום: רמי זרנגר)
נתן אלאלוף (צילום: רמי זרנגר)

"השנה האחרונה הייתה מבורכת וגם בעידן הקורונה, המשכנו להשיט את קבוצת אלאלוף קדימה למימוש החזון ומטרות הקבוצה. בתחילת השנה, בציון דרך משמעותי עבורנו, נבחרנו לסוכן המצטיין של חברת הספנות העולמית האיטלקית גרימלדי מתוך עשרות רבות של סוכנים ברחבי העולם. תקופת הקורונה ואי הוודאות, יצרו אצלנו, כמו לכל העולם, אתגרים לא פשוטים. אני יכול להגיד בסיפוק רב, שהצלחנו לשמר את המומנטום העסקי בעיקר בזכות כוח האדם האיכותי בקבוצה שלנו, שהוא המנוע שמשיט את הספינה כבר 100 שנה.

גיליתי ביחד עם השותפים האחים שלי, מטי ודני והנהלת הקבוצה, שניתן לקדם דברים בצורה יצירתית עם המשאבים והיכולות של כולנו. התחזקנו ורכשנו לא מעט תובנות ואנחנו מתכוונים להמשיך איתן גם מול אתגרי העתיד. אני חייב לציין, שהופתעתי במידה מסוימת מיכולת ומהירות ההסתגלות שלנו גם בעסקים וגם בחיים האישיים. בצד האישי, קיבלתי גם הזדמנות לזמן איכות נדיר עם אשתי לימור והילדים, אפילו עם עצמי. כרגע בפתיחת השנה החדשה, אני יוצא מחוזק ואופטימי להמשיך להוביל את הקבוצה ואת המשפחה לכל עתיד שמחכה לנו".

ד"ר זאב פרבמן, מייסד-שותף ומנכ״ל לייטריקס

ד''ר זאב פרבמן (צילום: אייל מרילוס)
ד''ר זאב פרבמן (צילום: אייל מרילוס)

״לצד האתגרים הלא מעטים ששנת 2020 הביאה עימה עד כה, חווינו גם מספר תהליכים חיוביים בלייטריקס. המעבר לעבודה מרחוק של כל החברה, עם פרוץ המשבר בארץ, היה מהיר ויעיל ובעיקר הוכיח את עצמו ככזה שלא פוגע בפרודוקטיביות. כעת העבודה מהבית מעלה שאלות אחרות שאיתן אנו מתמודדים ובעיקר כיצד לשמור על המרקם החברתי שלנו בדומה לימים בהם עבדנו כולנו יחד מהמשרדים. היכולת לחסוך כסף וזמן על טיסות לטובת פגישות עסקיות, שכעת נערכות בזום, ובכלל המעבר לפגישות עבודה בזום, איפשר לנו לעבוד בצורה אפקטיבית יותר. ויותר מכל, כל עובדי החברה הוכיחו שחרף המעבר לעבודה מהבית הם ממשיכים לשמור על ״ראש גדול״ ולהשקיע מעצמם כדי שהחברה תמשיך לפעול ולהצליח, וזוהי בהחלט סיבה לגאווה״.

דנה בלנקשטיין-כהן, מנהלת ביה"ס 'סם שפיגל' ליצירה קולנועית

דנה בלנקשטיין-כהן (צילום: אילן בשור)
דנה בלנקשטיין-כהן (צילום: אילן בשור)

 "בתקופה לא פשוטה שעוברת על תעשיית הקולנוע בארץ ובעולם, המאמץ החשוב ביותר הוא לשרטט עתיד לסטודנטים. אני גאה שהצלחנו להשאיר את כל צוות ומורי ביה"ס בעבודה ושהסטודנטים המשיכו ללמוד תחת המגבלות. אנחנו מובילים יוזמות למתן מענקים לסטודנטים, במקביל להתנדבות שלהם בעמותות חברתיות. יש 20 אחוזי עלייה במספר הסטודנטים הנרשמים לשנה הקרובה. ארבעה סרטים של בוגרי ביה"ס והחממה הבינלאומית נכנסו השנה לבחירה הרשמית של פסטיבל קאן, ורק השבוע מגזין הקולנוע והבידור האמריקאי החשוב  "הוליווד ריפורטר", פרסם את רשימת  15 בתי הספר לקולנוע הטובים בעולם לשנת 2020 והכליל את סם שפיגל ביניהם. גם בשנה הקרובה קהילת סם שפיגל תמשיך ליצור, ליזום ולהתחדש ולייצר פלטפורמות עבור הסטודנטים".

עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי

עו''ד יורם הכהן (צילום: יחצ)
עו''ד יורם הכהן (צילום: יחצ)

"שנת תש"פ הייתה כשמה - שנה של "תשפיעו". משבר הקורונה העולמי המחיש לכל את חשיבות האינטרנט ושלל הפעילויות המתקיימות על בסיסה, כחלופה לעולם הפיזי שנהיה מוגבל בתנועה ומגע. עם פרוץ המשבר החלטנו מיידית לאפשר לכלל ספקי הגישה לאינטרנט הישראלים המחוברים למחלף האינטרנט הישראלי (IIX) שאיגוד האינטרנט מנהל, להרחיב, ללא הגבלה, את רוחב הפס שלהם כך שתעבורת האינטרנט הפנים הישראלית לא תיעצר. בפרק זמן של מספר חודשים התעבורה הכפילה את עצמה. במקביל, ראינו שציבור העסקים הישראלי הבין את החשיבות במעבר לנוכחות דיגיטלית, והגביר בכ-30% את רישום שמות המתחם (דומיינים) במרחב IL, מרחב האינטרנט של ישראל. זו הייתה שנה שבהחלט ראינו את ההשפעה שלנו ושל האינטרנט על החיים בישראל".

ענת פישר לבנטון, מנכ"לית מרכז סוזן דלל 

ענת פישר לבנטון (צילום: ניר סלקמן)
ענת פישר לבנטון (צילום: ניר סלקמן)

"שנת תש"פ החלה עבורי בחודש שבט עם מינויי לתפקיד מנכ"לית מרכז סוזן דלל. חמישה שבועות אחרי, פרצה הקורונה ששינתה סדרי עולם והעמידה בסכנה את עולם התרבות בארץ. לקרוא לזה שנה לא שגרתית יהיה כמובן בלשון המעטה... וכך לצד המציאות החדשה והמעיקה זכינו במשאב יקר שבשום הזדמנות אחרת לא יכולנו לקבל - זמן. זמן יקר שאפשר לנעמי פרלוב המנהלת האמנותית ולי להכיר, לחשוב, להעמיק שיחות ולהתחיל לחלום יחד. למדנו להתאים את עצמנו לצריכת התרבות הדיגיטלית, החלטנו שלא לוותר ולקיים בכל מחיר פסטיבל – 'תל אביב דאנס' -  שהעברנו מלייב לפלטפורמה דיגיטלית, ובכך לאפשר ליוצרים להמשיך, לעבוד לפתח את יצירותיהם ובכך להמשיך לבסס את מרכז סוזן דלל, בית למחול העכשווי. מאחלת לשנה החדשה, שתשוב היצירה לאולמות, שנוכל לחוות את אמנות המחול ובכלל בתנאים הראויים למופיעים, ליוצרים ולקהל, ושנחזיר את התרבות לנשמה וליום יום" .

ישראל ( איזי) מוקדי, מנכ"ל תחרות 'מוצר השנה' בישראל

ישראל ( איזי) מוקדי (צילום: מורן מעיין)
ישראל ( איזי) מוקדי (צילום: מורן מעיין)

"כשלפנינו שנה חדשה – אנחנו תמיד מסתכלים קדימה לעבר העתיד והנטייה היא להניח לשנה שהייתה. אך אני רוצה להסתכל רק עוד רגע אחד על השנה החולפת שבה קרו לי דברים טובים. ברמה האישית, נכנסתי לתפקיד שציפיתי לו  כזכיין ומנכ"ל של מותג תחרות "מוצר השנה "הבינלאומית בישראל - ונוכחתי לדעת שכל מה שחשבנו שהוא בלתי אפשרי בעולם העסקים הוא בעצם אפשרי, וזה כשלעצמו דבר נפלא.

כולנו, אני מניח, למדנו שההישגים וההרגלים שהיו לנו לעוגן, אינם תמיד כאלה, בוודאי לא בתקופת חירום. ומכאן, השיעור שלמדתי השנה הוא שהמפתח להצלחה מצד אחד, הוא לצפות אך גם להיות פתוח לשינויים ולהמשיך עם המבט קדימה. יש בתובנה זו הרבה יצירתיות והתחדשות והיא גם זו שעוזרת לי – ברמה האישית והארגונית  - לא רק להתקיים, אלא להמציא עצמנו מחדש ולהישאר רלוונטיים"