נילי צור | דירקטורית ב'מילניום פודטק' ומנכ"לית קבוצת 'סינופסיס' ו'מדיקל קר'

נילי צור (צילום: סיון פרג')
נילי צור (צילום: סיון פרג')

"כדי לבסס שלום אמיתי שיאפשר צמיחה ופריחה כלכלית וחברתית משני הצדדים, נדרש שינוי בשיח ובהתנהגות. השינוי המדובר מושתת על רגשות נקיים ומותנה בשחרור רגשות של טינה וחשדנות מהעבר. לכן הזמנתי לסוכת השלום שלי את הגברת ברנדון בייס, שהיא שותפה שלנו במסע לקידום רפואה אינטגרטיבית בישראל שמחברת בין ריפוי של גוף, נפש ורוח ומה שבניהם.

בייס, מחברת שיטת המסע®, היא בעלת שם עולמי, ואחת הנשים המובילות בעולם בתחום הריפוי הרגשי, העצמה אישית ושינוי החיים, מוכרת כאחת המורות הדינמיות והחדשניות ביותר בתחום.

במסגרת ההיכרות שלי עמה נחשפתי לתוכנית שהיא מלמדת שנקראת No Ego ושבמהלכה אנשים עוברים תהליך ריפוי וסליחה שבסופו הם מוכנים לוותר על הדעות הקדומות ועל התנהגות שנובעת מרגשות שליליים, רכושנות, ורצון לנצח, ומחליפים רגשות אלו ברגשות של סליחה, הפרייה הדדית ואהבה. אני מאוד מאמינה שכדי להעביר את השלום שנחתם עם איחוד האמירויות מן הכוח אל הפועל - אנחנו צריכים לעבור תהליך משני צידי המתרס. לוותר על האיבה שמזינה אותנו שנים ארוכות ולהמיר אותה באהבה ובראיית הצד השני - רק בדרך זו נוכל באמת לקצור את פירות ההבטחה של השלום הזה, ולהביא לשגשוג כלכלי וחברתי הדדי".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי

חיים ביבס (צילום: תמר גוז'נסקי)
חיים ביבס (צילום: תמר גוז'נסקי)

"הייתי שמח לארח בסוכתי ולראות פעילים בשיחות השלום את ד"ר קרנית פלוג וד"ר גיא בכור. האחת כלכלנית מוערכת ששירתה שנים את המערכת הציבורית באחריות ותרמה לשגשוג הכלכלי של מדינת ישראל. השני, מזרחן ומומחה למזרח התיכון, לעיתים שנוי במחלוקת, שיידע לטעמי להסיר מכשולים תרבותיים והיסטוריים בשיחות השלום, ולשקף לכל צד את יתרונות ההסכם. הנורמליזציה ביחסים שבין איחוד האמירויות לישראל היא בשורה של ממש ומהווה קרן אור בתקופה לא פשוטה שעוברת עלינו.  מלבד ההישג הדיפלומטי האדיר, והפוטנציאל הכלכלי המשמעותי שטמון במהלך - מדובר בשינוי תפיסה ביחסים שבין מדינות המזרח התיכון. כדי שהמהלך יצלח ויישא פירות על השיחות להיות פרודוקטיביות ויעילות ולהציג לשני הצדדים את הכדאיות".

חוה זינגבוים, מנכ"ל תאגיד הקוסמטיקה הנקרא על שמה

חוה זינגבוים (צילום: טל עבודי)
חוה זינגבוים (צילום: טל עבודי)

"הייתי רוצה לארח בסוכתי את איש העסקים האמירתי תאני אשוראווי - שותף בגוף הקורא לקידום ופיתוח קשרי פעולה וסחר בין האמירויות וישראל. המשפט שהרשים  אותי בדבריו היה: "אנחנו רוצים לבנות עסקים ואמון, לא פוליטיקה". מטבעי אני אוהבת פורצי דרך, נחשונים הקופצים ראשונים למים, שם נעשה הקסם האמיתי ופריצות הדרך המרגשות.

מקריאה של תכנים כלכליים ומניסיוני האישי בפגישות עם אנשי עסקים מהעולם, הם תופסים את ישראל כמרכז של טכנולוגיה, חדשנות ופריצות דרך, ומכבדים את הכלכלה והראש הישראלי. החיבור לאמירויות על בסיס זה מהווה קרקע פורייה לצמיחה, כבוד ושלום כלכלי יציב ובר קיימא.

בנימה אישית, אנחנו כבר מקבלים התעניינות מקבוצות באמירויות, שמתעניינות בטכנולוגיות שלנו בתחום החדירות העורית, וכחברה המובילה את תחום ה- Skin tech . המהלך הזה מרגש, משמח ומביא איתו תחושות של שלום ופריצת גבולות".

 זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת 'גוליבר'

זיו רוזן (צילום: אילן בשור)
זיו רוזן (צילום: אילן בשור)

"האורח שהייתי שמח להזמין לסוכת השלום הוא פרופ' אוריאל רייכמן. לפני 25 שנים רייכמן הבין לאן הולכת ההשכלה האקדמית, והשכיל לפתוח אקדמיה שחושבת אחרת. אקדמיה טכנולוגית, בעלת חשיבה יצירתית ויזמית, שבזכותה הגיע המרכז הבינתחומי להיות מוביל, וברור שזו לא סוף הדרך - יש עוד לאן להתפתח ולהתקדם. בימים אלו, ההשכלה התיכונית זקוקה לשינוי מהפכני, במקום להשקיע את האנרגיה בלשמר את המצב שהיה טרום קורונה, צריך להגדיר במדויק יעד של למידה היברידית גם מרחוק, וכבר עכשיו לעשות את הצעדים הנדרשים.  ברוח התקופה, הסכם השלום עם האמירויות הוא הזדמנות ללמד את הנוער על תרבויות שונות, לתרגל את האנגלית, לחפש את נקודות הדמיון ולהכיר את הפוטנציאל שהעולם מביא איתו מעבר לסביבה המקומית. בניהול חכם, מתודי ויסודי מערכת החינוך תוכל להיות נכס בין לאומי לישראל".

מיכל גייטו אלבז, מנכ"לית ובעלים, אתר גילטי 

מיכל גייטו אלבז (צילום: אתר פסח)
מיכל גייטו אלבז (צילום: אתר פסח)

"אשמח לארח בסוכתי את אשת העסקים והמשפיענית הבינלאומית, הודא קטן, הידועה בכינויה הודא ביוטי.  קטן - אשת עסקים אמריקאית ממוצא ערבי- עיראקי מחוברת מאוד לתרבות הצריכה הנשית בכלל ובאמירויות בפרט. בשנת 2013 היא יצרה מותג איפור משלה אשר הפך להצלחה בינלאומית ומיקם אותה בראש טבלת הנשים העשירות של מגזין פורבס. היא נחשבת לאישה הערבייה העשירה ביותר שייצרה את ההון שלה בעצמה ונבחרה להיות ברשימת 25 המשפיעים של מגזין טיימס.

כיזמית בתחום הביוטי, אחד החלומות הכי גדולים שלי (שיכול להתגשם עכשיו...) הוא לייבא ולשווק את המוצרים המעולים שהודא מייצרת ולהנגיש אותם לאישה הישראלית, זהו שלום אמיתי מבחינתי, כי ליופי אין גבולות ואין אויבים, יופי מחבר בין אנשים ותרבויות! תרבות היופי העכשווית בעולם הערבי יכולה להתאים לנשים הישראליות מכל המגזרים בזכות הדמיון שאנו חולקות בהיותנו מדינה חמה עם גיוון תרבותי ואהבה לאסתטיקה.  נשים באות באהבה ולא במלחמה".

ערן וולף, מנכ"ל מימון ישיר

ערן וולף (צילום: גבע טלמור)
ערן וולף (צילום: גבע טלמור)

הייתי רוצה לארח בסוכה את יוסי קוצי'ק - האיש של המשאים ומתנים בישראל כבר עשרות שנים. קוצ'יק התנסה בהמון משאים ומתנים - בין הנהלות לווועדי עובדים, בין מפלגות, בין פוליטיקאים ועוד - ויודע איך לגשת לאנשים בסיטואציות הללו. אין לי ספק שיוכל להשתלב גם במו"מ מול מדינות ערב, ויעשה זאת בהצלחה רבה. גילוי נאות: קוצ'יק הוא גם יו"ר הקבוצה שלנו, ולכן אולי הבחירה שלי בו אינה אובייקטיבית - אבל מבחינתי הוא האיש הכי מתאים.