טרום חג הסוכות הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט,  המיליארדר טדי שגיא, והמנחה אייל קיציס הובילו משדר מיוחד לפתיחת שנה של תוכנית המלגות - ״ממדים ללימודים״, של צה"ל, האגף והקרן לחיילים משוחררים, ו'יחד למען החייל'. התוכנית ממומנת כולה מתרומות של ארגון ידידי צהל בארה״ב ובפנמה (FIDF), קרן רוטשילד, תורמי 'יחד למען החייל' בארץ ובעולם, מפעל הפיס ועוד. עד היום הוענקו במסגרת "ממדים ללימודים" 9,300 מלגות ללימודים אקדמיים לחיילים קרביים וחיילים בודדים משוחררים. במשדר לקחו חלק גם אלוף (מיל׳) יורם יאיר 'ייה' - יו״ר 'יחד למען החייל' ואל"מ (מיל') שרון הרמון - מנכ"לית קרן יחד למען החייל ומלגאי התוכנית. שגיא תורם לתכנית בכל שנה כמיליון דולר ובמצטבר תרם עד היום מעל עשרה מיליון שקלים. השנה, לאור הביקוש הגבוה ללימודים אקדמאיים, נאספו תרומות בסכום מכובד של כ-60 מיליון שקלים.

גדי אייזנקוט, אייל קיציס (צילום: צילום מסך)
גדי אייזנקוט, אייל קיציס (צילום: צילום מסך)

השת"פ של לבנת וממרוד

חברת תדיראן חתמה לאחרונה עם מרכז החדשנות - Quantum Hub, של קבוצת תעבורה-לבנת, על הסכם שיתוף פעולה, ובכך מצטרפת היא מצטרפת לשותפים הקיימים של המרכז - קבוצת 'יונדאי' וקבוצת VDL. מרכז החדשנות Quantum hub התחיל את פעילותו בינואר 2020 והושק רישמית ביוני השנה במתחם 'מיקסר' בהרצליה. המרכז החדש נועד לקדם סטארט-אפים בתחומי האוטומוטיב והמוביליטי, תעשיה 4.0, אנרגיה ולוגיסטיקה, ומעניק לחברות המשתתפות כלים לצמיחה וחיבור לחברות תעשייה מבוססות, במטרה לייצר שיתופי פעולה אסטרטגיים מועילים לשני הצדדים. במסגרת הסכם השת״פ עם חברת תדיראן, מרכז החדשנות יאתר סטארט-אפים רלוונטיים בתחומי האנרגיה והטיפול באוויר, וכן ילווה את החברה בתהליכי הוכחת יכולת מול חברות הזנק. 

משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה בתדיראן ושי לבנת מבעלי קבוצת תעבורה, הביעו תקווה שדור העתיד של ההייטקיסטים המובילים ופורצי הדרך של ישראל, יעבור דרך מרכז החדשנות שלהם.

משה ממרוד, שי לבנת (צילום: באדיבות תדיראן)
משה ממרוד, שי לבנת (צילום: באדיבות תדיראן)

ברודו לאשת לפידות
יהודה משי-זהב – מנכ"ל יו"ר ומייסד זק"א, שיתף את חבריו בפייסבוק: גאים ונרגשים אנו עם הצטרפותה של יקירתנו אשת החיל, אישה פורצת דרך בעולם העסקים ובהתמודדות עם מצבים כמעט בלתי אפשריים - גב' רותי ברודו, מסעדנית ואשת עסקים, לארגון 'אשת לפידות", כשותפה לדרך. ביחד ניזום ונוביל מהלכים פורצי דרך, מצילי ומשפרי חיים, בתהליכיים קהילתיים חברתיים למען האנושות, לחיזוק האמונה, לחיזוק הגאווה, לחיזוק ישראל".

רותי ברודו (צילום: רפי דלויה, יח''צ)
רותי ברודו (צילום: רפי דלויה, יח''צ)

יהודה משי זהב (צילום: אביר סולטאן, פלאש 90)
יהודה משי זהב (צילום: אביר סולטאן, פלאש 90)

מנפלאות החג          

>סמסו מזל טוב לדין שטרן ששלף טבעת והציע נישואין לבת זוגו שיר ממן. 

דין שטרן ושיר ממן (צילום: רפי דלויה)
דין שטרן ושיר ממן (צילום: רפי דלויה)

>פרופ' יולי תמיר התרגשה מכניסתה לתפקיד נשיאת מכללת 'בית ברל'. 

יולי תמיר (צילום: אביב חופי)
יולי תמיר (צילום: אביב חופי)

המשאב האנושי - מנהלי משאבי אנוש בארגונים שונים מספרים על ההתמודדות עם מציאות העבודה החדשה בימי קורונה.  

ליאור פורת, סמנכ"ל משאבי אנוש כתר

ליאור פורת (צילום: יח''צ כתר)
ליאור פורת (צילום: יח''צ כתר)

"דברים שלימדה אותנו העבודה בתעשייה שלא עוצרת לרגע, גם בימים אלו: חם בקיץ הישראלי שנמתח לתוך ימים אלה. אתם יכולים לתאר לעצמכם עבודה ליד מכונה פולטת חום? עם מסיכה? סביב השעון? שרשרת אנושית שלא עוצרת לרגע גם בימים מאתגרים.  מאות מעובדי כתר עומלים מדי יום סביב השעון כדי להמשיך ולייצר ריהוט, מחסנים ואביזרים שיוצאים מכאן לכל העולם. חצי ארגון מגיע מדי יום לרצפת הייצור והחצי השני מרחוק, לומדים לתווך את השיחה היומית דרך אמצעים דיגיטליים. 

יד ביד עם המנהלים בנינו מסגרת והנחיות, למדנו את כללי המשחק. את השאר עשו העובדים. אנחנו שמרנו עליהם, חידדנו את הכללים, ניהלנו סיכונים ומאז אנחנו רצים. המנהלים למדו לקפוץ לגיחות קצובות בקו החם, ולדלג בין וירטואלי לריאלי. והעובדים? הם לימדו אותנו שוב על משמעות של שותפות. הם מתייצבים לאתגר בבוקר ובלילה, נרתמים למען הקהילה, נותנים כל מה שיש וגם יותר, מתוך תחושה שכולנו פה יחד והכל אפשרי".

שיח של אחדות - מנהלי שיווק משתפים איך לדעתם צריך לשווק שיח של אחדות, שכל-כך מתחייב, לציבור

מזל שמואלי, סמנכ"ל שיווק וקשרי לקוחות בחשבשבת 

מזל שמואלי (צילום: רון שמואלי)
מזל שמואלי (צילום: רון שמואלי)

"נדמה שהשנה האחרונה נתנה משמעות שיווקית אחרת למילה אחדות. במשחק אסוציאציות בימים כאלו סביר שהייתי ״זורקת״ לאוויר את המילה ׳אחדות׳ ומקבלת בחזרה - ׳ממשלה׳. השינוי הזה טומן בחובו הרבה ממה שעובר עלינו כחברה בשנתיים האחרונות - בחירות א׳, בחירות ב׳, בחירות ג׳, קורונה ואולי שוב בחירות? ציר אירועים שהבעיר לממדים חדשים את השיח המפלג שכבר היה קיים. התדמית הנוכחית שלנו כחברה, לא עושה עמנו חסד בלשון המעטה. ולכן מסיבה זו ומעצם העובדה שעלינו להבין שבסופו של דבר, יש לכולנו מטרה חברתית משותפת תוך התחשבות ברצונות והצרכים של כלל הקהילות בארץ - גישת השיווק החברתי עונה על המצב המורכב בו החברה המשוסעת שלנו נמצאת.

כמו שלכל גוף עסקי יש מחלקת שיווק, גם לאזרחים יש - הממשלה, שעליה לייצג את העם על כל מגזריו. האחדות בעם היא המוצר במקרה הזה, מוצר בעל ערך רב לנו ולדורות הבאים וכוחו של המוצר הוא בהבנה שלנו -"הלקוחות", שיש כאן מקום לכולם. אם כל אחד מאיתנו יפקח את העיניים, ייצא מאזור הנוחות וינסה להכיר קהילות אחרות בין אם בקנייה פשוטה בסופר, בהתנדבות מחוץ ל"בועה" שלנו, או במקרה של חשבשבת: ייזום שיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיות במגזר הערבי לצד עבודה שוטפת עם המגזר העסקי החרדי - הבנת משמעות הצרכים והרצונות של הקהילות השונות בארץ, תהיה פשוטה יותר. כך נוכל ליצור שיח שיעצים אותנו כחברה ויועיל לכל מגזר כאינדיבידואל".