ריטה כפיר | בעלת של רשת קליניקות לתזונה בהתאמה אישית 

ריטה כפיר (צילום: תמי בר שי סגן)ריטה כפיר (צילום: תמי בר שי סגן)

"ה - טיפ שלי מורכב משלוש מילים: אמונה, בחירה והתחלה !  מאמינה בעצמי, בוחרת באורח חיים בריא, מתחילה!  להתחיל ב״צעדי תינוק״. קיצוניות - סופה להיגמר בכישלון. אורח חיים בריא, דורש התמדה. תתחילי בשינוי קטן - פרי במקום חטיף, קפה בלי סוכר, 5% במקום 15%, מים במקום מוגז. לא לרוץ- ללכת. גם תינוק צריך יד כשהוא לומד ללכת. מתקשה לבד? תבחרי במסגרת מלווה, זה יכול להיות מאמן או יועץ שמלווה אותך 24/7 וידע להכיל, להסביר וגם ״לתת בראש״. ועוד קצת ממני אלייך: תהיי טובה לעצמך! היו חגים. נהנית?  יופי!  עכשיו תחליטי שמגיע לך אורח חיים בריא , תבחרי בך, תתחילי!"

גיל גרנות | מייסד רשת 'ישראלבודי', מרצה לחיטוב, עיצוב הגוף ותוספי תזונה לספורטאים בבית ספר להשתלמויות של המכללה האקדמית בוינגייט, ובקמפוס "שיאים" באוניברסיטת ת"א

רון גרנות (צילום: איתי משולם)רון גרנות (צילום: איתי משולם)

"אנחנו אנשים של יעדים, מטרות ומספרים. בדיוק כמו בעסקים, כאשר היעד מתגלה כלא ריאלי, מהר מאוד אנחנו נאבד עניין, נרגיש תסכול ונוריד הילוך. אותו הדבר בדיאטה, עלינו להבין מה קצב הירידה הבריא והנכון לגוף האינדיבידואלי שלנו ופה כבר מדובר על מדע. מחקרים עדכניים ממליצים על ירידה של חצי אחוז עד אחוז שלם מהמשקל שלנו בכל שבוע. משמע, אדם השוקל 80 ק"ג אמור לאבד 400-800 גרם בשבוע, וכ 1.5 – 3 ק"ג בחודש שלם. נשמע לכם מעט? זה הקצב הנכון! אם נרד יותר מידי הגוף יחזיר לנו עם ריבית אח"כ ולכן חשוב לעשות את זה שקול וחכם. אז שלב ראשון להצלחה, הציבו יעד, כמה עליכם לרדת בחודש. אל תתבססו על מראה בלבד או על הרגשה.

 

ענת אשר | נטורופתית zone&fit 

ענת אשר (צילום: איל לייבל)ענת אשר (צילום: איל לייבל)

"החגים מאחורינו, גם לחיים לצד הקורונה התרגלנו, אז עכשיו הזמן לחזור לאיזון נפשי וגופני. קיצון הוא לא פתרון. כדי למנוע תסכול בחרו בדרך שתוכלו להתמיד בה לאורך זמן. אז יאללה מתחילים. 1 מים - הכי פשוט הכי קל ליישום. רק תתחילו. 2 לזוז - לצעוד ובחוץ. גם עשרים דקות של הליכה מהירה בבוקר, ייתנו לכם אנרגיה נפשית וגופנית לעשות לעצמכם טוב. 3 תכנון - הסתכלו על השבוע שמתוכנן לכם. תבינו שתהיו רעבים -  זה בטוח. אם לא תארגנו מראש מה ואיפה לאכול - תגיעו מורעבים ועצבניים. 4 המקרר הוא החבר שלכם. ארגנו אותו עם ירקות, פירות, חלבונים וקופסאות מוכנות של אוכל. 5 אלוהים נמצא בפרטים הקטנים- הרטבים באוכל, הפערים של שעות בין ארוחה לארוחה, השעמום, חוסר ארגון המקרר, ועייפות שגורמת לאכילה ותימנע אם תיכנסו לישון. 6 עכשיו קומו למטבח ואת כל ה"חברים" מהחג - עוגות, עוגיות וממתקים ארגנו יפה, ורדו לתת לשומר, לגנן, למנקה הרחוב. עשו להם מתוק בפה ולכם מתוק בנשמה. 

מורן שטרום | נטורופתית ומפתחת שיטת 90%10

מורן שטרום (צילום: שירן כהן שי)מורן שטרום (צילום: שירן כהן שי)

"סמסו לחברה שלכם וקיבעו להרמת כוס יין לבן מפנק, כי התחלות חדשות חוגגים בסטייל או לא חוגגים בכלל. סיימנו את החגים, הסעודות, הפולחן סביב האוכל, והגענו לזמן אמת שצריך להתייצב מולו. האריכו את צום הלילה שלכם וצרו שגרת נוזלים ל detox חדשה, שתשמש אתכם עד השעה 12.00.

אז מה עושים בעצם? מרגע יקיצה, שתו חליטת תה או חליטת צמחי מרפא איכותית שתעזור להניע ולהאיץ את חילוף החומרים שלכם כאשר הקיבה ריקה מתוכן. תוכלו להשתמש בצמחי מרפא מיוחדים כמו TARAXACUM ,GYMNEMA ו  CAMELLIA. התנתקו מההרגל הישן שלכם ושתו את הקפה הראשון של הבוקר כשעתיים לאחר שהתעוררתם. כך הוא יתרום לכם כ״זריקת אנרגיה״ ויתרום לבוקר מלא בעשייה. את האכילה שלכם, התחילו בשעה 12.00 וכך תסייעו לגוף לעשות את מה שהוא יודע - לנקות ולהטעין את עצמו מחדש".

ד"ר שון פורטל |  דיאטן ספורט קליני ופיזיולוג מאמץ, המרכז להתאמת תזונה בהתאמה למבנה הגוף

ד''ר שון פורטל (צילום: בר מאיר)ד''ר שון פורטל (צילום: בר מאיר)

"זהו את המוטיבציה שלכם: אסתטיקה, בריאות, הרגשה, שליטה טובה יותר? זיקוק המניע שלכם יעזור לא לוותר ברגעים הקשים. אכלו רק כשרעבים (מרגישים קרקור בבטן!) לא לאכול כתוצאה מפיתוי ו/או אכילה רגשית. כווצו אכילה לעשר שעות ביום - זה יחסוך נשנוש ויגרום לתהליך שריפת שומן יעיל יותר וימנע "נשנשת נפוצה". המחקרים מראים שעל-מנת ליצר שובע הקפידו לאכול בסדר הבא: שתיה לפני האוכל, ואז להתחיל בירקות, להמשיך בחלבון (מוצרי חלב, ביצים, בשר, דג, טופו) ולסיים בפחמימות (לחם, אורז, פסטה, תפו"א, פירות וכו'). והערה לסיום: המשקל נקבע לפי היחס בין ההכנסה וההוצאה הקלורית. והמדד המשמעותי להוצאה הוא כמות הצעדים היומית שלנו (תשתדלו להגיע לפחות ל-10,000 צעדים ביום, ולא פחות מ-6,000 בשום אופן).

שירן אגמי | בעלת תוכנית אנליין מותאמת אישית על פי עקרונות תזונה נבונה ואכילה ריגשית

שירן אגמי (צילום: בן רוטשטיין)שירן אגמי (צילום: בן רוטשטיין)


"התמקדו במטרה אחת! רוב האנשים מגיעים ״מלאים״ רגשית ופיזית לתקופת סיום החגים ומחליטים לעשות שינויים רבים בחייהם תוך זמן קצר:
מתחילים דיאטה, נרשמים לחדר כושר, מתחילים לבשל  ומעמיסים על עצמם בבת אחת שינויים רבים ומגוונים הגורמים להם להרים ידיים ולוותר לעצמם באותה המהירות שקיבלו את ההחלטה. 


בגישה התפיסתית, על מנת להשיג את המטרה שהצבנו לעצמנו מספיק שינוי של הרגל אחד בלבד ובצעדים קטנים בכדי ששאר הדברים יתחילו לנוע מעצמם וכך התהליך הופך לקבוע ולהרגל ממשי בחיינו. החלטתם שהמטרה ושהדבר שאתם הכי רוצים זה לרדת במשקל? התמקדו בשלב הראשון רק בהקטנת הכמויות, לאחר מכן יגיע באופן טבעי שינוי הרגלי האכילה ולאחריו גם עניין הכושר אשר יצטרף לתהליך".