1. אשת העסקים והפילנטרופית שרי אריסון, לא נשארה אדישה לתחושות הקשות בציבור בשל הסגר ומגיפת הקורונה, ושיתפה את עוקביה בפייסבוק בדרך שבה היא מפרשת את הדברים: "הרבה רגשות עולים על פני השטח: כעס, זעם, תסכול, חוסר אונים, חוסר ודאות, עצב וכאב. תנו לרגשות הללו לעלות. תראו אותם, תרגישו אותם, אבל בו זמנית תשטפו אותם באור ובאהבה – פשוט תהיו בכוונה לשלוח אור ואהבה לעצמכם ולסביבה. כי רק אור ואהבה יינקו את מה שיש בתוכנו וסביבנו".

שרי אריסון (צילום: יח''צ)
שרי אריסון (צילום: יח''צ)

2. תערוכה בשם Still in Motion נפתחה השבוע בברוקלין ניו- יורק, במסגרתה מוצגות עבודות של שמונה צלמים ישראלים המתגוררים בתפוח הגדול. התערוכה הופקה על-ידי הדסה בקמן, פעילה יהודייה-אמריקאית והישראלי מתן שרביט, במטרה להוקיר אמנים ישראלים ומתוך אמונה שבזמנים אלה של חוסר וודאות וריחוק חברתי - אמנות יכולה לאחד אותנו בבטחה.

בכיר הצלמים המציגים ומי ששימש כמנטור בזמן ההקמה של התערוכה הוא שחר עזרן. עזרן, הוא ישראלי במקור, המתגורר בניו-יורק ועובד בתחום כבר למעלה משלושים שנים. הוא צילם 7 מנשיאי ארה״ב, ראשי ממשלות ומנהיגי מדינות מרחבי העולם, מוזיקאים ואנשי תרבות וביניהם - פול מקרטני, בון ג׳ובי, סטיבי וונדר, ארית׳ה פרנקלין U2 ועוד. בין היתר הוא צלם הבית של תיאטרון 'אפולו' המפורסם ואף צלם של קבוצות הכדורגל ברצלונה וצ׳לסי.

3. מעצב העל, מייקל קורס, משיק זו השנה השמינית, את הקמפיין השנתי של בית האופנה שלו, למען נפגעי הרעב בעולם. השנה, כולל הקמפיין הייחודי השקת חולצת טי המיוצרת מ- 100% כותנה אורגנית, במהדורה מוגבלת במיוחד. ההכנסות ממכירתה יועברו כתרומה למען ילדים רעבים ברחבי העולם. על כל פוסט עם הפילטר, קורס יתרום 50 ארוחות לארגון WFP הדואג לספק ארוחות לילדים באזורים חסרי ביטחון תזונתי בעולם.

מייקל קורס (צילום: gettyimages, JP Yim)
מייקל קורס (צילום: gettyimages, JP Yim)

4. עדי סופר-תאני מנכ"לית פייסבוק בישראל, משתפת את דברי הבוס הגדול מארק צוקרברג ומודיעה על מדיניות החברה במלחמתה באנטישמיות: "העבודה שלנו בפייסבוק נגד אנטישמיות היא אינסופית ובלתי פוסקת. בעיקר בגלל שאנטישמיות זה משהו שכל הזמן משתנה. משהו שמרים את ראשו במקומות הכי בלתי נתפסים. הכחשת שואה זה אחד מהמקומות האלה. ששה מיליון יהודים מצאו את מותם בשואת העם היהודי. זו עובדה. לא דעה. לא סיפור עם. לא תפיסת עולם.

היום אנחנו בפייסבוק מודיעים על אחד מעדכוני המדיניות הכי חשובים בעיניי, סביב דברי שנאה והסרת תוכן בכל הנוגע להכחשת השואה. על אף שהכחשת שואה אינה אסורה ברוב מדינות העולם, החל מהיום אנחנו נאסור כל תוכן שמכחיש את השואה בפייסבוק ובאינסטגרם, כיוון שלהכחשת השואה תפקיד משמעותי בעליית האנטישמיות ברחבי העולם ובמתקפות שנאה נגד העם היהודי". 

עדי סופר תאני (צילום: מירי דוידוביץ')
עדי סופר תאני (צילום: מירי דוידוביץ')

5. בשני האחרון נערך מפגש אונליין מטעם המועדון המדעי של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע בראשות יו"ר מועצת המנהלים של המכון - שמשון הראל, מבעלי אמריקה ישראל, ומנכ"לית אגודת הידידים - יעל גורן-וגמן. במסגרת האירוע המקוון נפגשו ב"זום" כ-200 מידידי ותורמי המכון, כדי להאזין להרצאתם של פרופ' מוטי גולני ופרופ' יהודה ריינהרץ, על מחקרם המקיף על ד"ר חיים ויצמן - הכימאי, ונשיאה הראשון של מדינת ישראל, ועל ספרם החדש שיצא בעקבות המחקר תחת השם "האב המייסד". 

 פרופ' ריינהרץ ופרופ' גולני, האירו את הצדדים הפחות והיותר מוכרים בחייו של ד"ר חיים ויצמן. לדבריהם: "ללא חיים ויצמן, לא הייתה קמה מדינת ישראל. מדובר באדם שלא הייתה לו שום סמכות ציונית עד 1920 - השנה שבה נבחר לנשיא ההסתדרות הציונית העולמית וכאן הכל החל. זוכרים את ויצמן כנשיא מדינת ישראל חסר אונים כמעט, ואנחנו שוכחים את תפקיד חייו כנשיא ההסתדרות הציונית העולמית במסגרתה הוא שינה את גורלו של המפעל הציוני שהיה חבוט, לאחר מלחמת העולם הראשונה".

 עלו בזום והאזינו: אלפרד אקירוב, רמי שלמור, אמנון שהם, גדעון המבורגר, רחל וערי סטימצקי, רינה מאיר, אברהם ביגר, דיתה ויהודה ברוניצקי, טלי זליכה, בלה לוסטיג  וישראל מקוב, עידו נחושתן, אלון קפלן, חמי פרס, רותי ודורון טמיר, אודי ארטל ורבים נוספים.

שמשון הראל (צילום: איתי בלסון, עידן זליקוביץ. מכון ויצמן למדע)
שמשון הראל (צילום: איתי בלסון, עידן זליקוביץ. מכון ויצמן למדע)

אלפרד אקירוב (צילום: אביב חופי)
אלפרד אקירוב (צילום: אביב חופי)

 

ישראל מקוב ובלה לוסטיג (צילום: צילום מסך)
ישראל מקוב ובלה לוסטיג (צילום: צילום מסך)

6. איש העסקים זיאד עומרי - בעלי מלון 'רמדה אוליביה' שבנצרת, הפגין ערבות הדדית למען שכניו מהעיר נוף הגליל. בצעד של התגייסות יוצאת דופן, פנה עומרי בשישי שעבר, לאחר שהתבררו נזקי השריפה הגדולה שהשתוללה באזור, לעיריית נוף הגליל, והציע את עזרתו בקליטת משפחות שאיבדו את ביתם או שלא הורשו לחזור אליו . לאחר שהעירייה הודיעה לו כי יש צורך בעזרה שכזאת, הקפיץ עמרי את צוות המלון ובתוך שעתיים נפתחו 100 חדרים עבור 100 משפחות המונות כ 300 איש. עומרי התעקש שהאירוח יהיה ללא תשלום מהעירייה.

זיאד עומרי (צילום: חארת עועאדה)
זיאד עומרי (צילום: חארת עועאדה)

7. שלמה קרמר, יזם ההיי-טק וממייסדי חברות צ'ק פוינט ו'אימפרבה', שהוא גם מפיק משותף של  הסרט 'קצפת ודובדבנים'  עם רונן שגיא וגור בנטביץ', שיתף בגאווה סטטוס של בנטביץ'   שביים וכתב את הסרט הקומי-אוטוביוגרפי. בנטביץ' העלה תמונה וכתב: "בתוך הקופסה מסתתר 'קדוש הכסף' שזה שמו של פרס השחקן המצטיין בפסטיבל הבינלאומי במוסקבה בו זכיתי אמש על תפקידי ב'קצפת ודובדבנים'. מי שמבלה במחיצתו היא יאנה - קונסולית התרבות ואיתמר בן זוגה. בעוד אני נאלצתי להישאר בארץ לאחר שהסתבר כי ישראל אדומה מדיי בסטנדרטיים הרוסיים (שזה כשלעצמו חתיכת אירוניה) ואף על פי כן - תהילת עולם בקפסולה".

שלמה קרמר (צילום: ניצן גור)
שלמה קרמר (צילום: ניצן גור)

גור בנטביץ' (צילום: להסתכל בהערות תמונה)
גור בנטביץ' (צילום: להסתכל בהערות תמונה)