1. על רקע משבר הקורונה המתמשך, והנתונים המדאיגים על המצוקה הקשה שאליה נקלעו עסקים קטנים רבים בישראל, הכריז "הבית לסולידריות חברתית" - מיסודם של ענת ואמנון שעשוע (מבעלי 'מוביל איי'), על מיזם פילנתרופי חדשני. המיזם שייקרא 19-WE, הקציב סכום יוצא דופן של 100 מיליון שקלים,  שיינתן ליזמים ולעסקים קטנים בתחילת דרכם, שנפגעו כתוצאה מהמשבר. כ-2,000 עסקים מבין אלה שיירשמו למיזם, יוכלו לקבל מענק בגובה של כ-50 אלף שקל, אשר יחולק בשלושה שלבים, תוך ליווי אישי של אנשי המיזם. את היוזמה מובילות בתם של הזוג - ענבר שעשוע-בר-ניר, ועדי אטון - שתיהן מנהלות שותפות ב'בית לסולידריות חברתית' ובעלות תואר שני במנהיגות חברתית של קרן מנדל ישראל.

 ענת ואמנון שעשוע (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון)
ענת ואמנון שעשוע (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון)

ענבר שעשוע ועדי אטון (צילום: גל לפידות)
ענבר שעשוע ועדי אטון (צילום: גל לפידות)

2. רגע לפני שהגיע ליישוב מטולה, כדי לחנוך את מבצע פריסת הסיבים האופטיים בישוב הראשון בישראל, ביקר שר התקשורת יועז הנדל, יחד עם מנכ״לית משרדו  לירן אבישר בן-חורין, בחברת MedOne וסייר ב'דאטה סנטר' הגדול במדינה, המהווה את צומת התקשורת המרכזי של ישראל. אל המתקן התת קרקעי של MedOne מתנקזים הסיבים האופטיים המחברים את ישראל לעולם כולו.
 
המתקן נחשב לאחד המאובטחים במדינה ונמצא בתוך מבנה ממוגן מפני כל סוג של מתקפה או אסון טבע. במקרי חירום הוא יוכל לפעול באופן עצמאי ובמנותק מהעולם החיצון, לאורך זמן רב. אירחו את הביקור: שי לבנת - יו"ר דירקטוריון MedOne ומנכ"ל החברה רוני שדה. 

לירן אבישר בן-חורין, רוני שדה, יועז הנדל ושי לבנת (צילום: דודי אלימלך)
לירן אבישר בן-חורין, רוני שדה, יועז הנדל ושי לבנת (צילום: דודי אלימלך)

3. מעצבת האופנה לארה רוסנובסקי בחרה את הסופרת גליה דור כפרזנטורית מעוררת השראה והעלתה פוסט מרגש: "גליה היא מהנשים האמיצות הללו, שמצליחות להאיר את מה שחשוך, להפוך את הפרטי לכללי, כדי לאפשר לתודעת הריפוי להתקיים בעולמנו. על ידי הכתיבה הכנה שלה על ׳סרטן השד׳ היא מאפשרת לכולנו למוסס את הפחדים הישנים ולהזרים מים חיים אל תוך סיטואציות מכווצות ומפחידות. הזמנתי את גליה להצטלם כשרק פתחתי את הסטודיו ביפו. 

מאז עברו שבע שנים. לפני שנה, קראתי פוסט שהיא העלתה. היא תיארה את הרגע שמיששה גוש סרטני בחזה. עצרתי את הנשימה. מאז גליה שיתפה בפתיחות ובאומץ בכל התהליכים שהיא עוברת במסעה לריפוי. משמשת שליחה לתודעה חדשה שמאפשרת לנשים לפרוץ את מעגל הבורות, ההשפלה והבושה שחגים סביב המחלה. גליה מיילדת שפה חדשה שמבקשת להתגלות בעולם. עכשיו גליה ואני סוגרות מעגל. ומתחילות מעגל חדש ומבורך".

גליה דור (צילום: ליה גלדמן)
גליה דור (צילום: ליה גלדמן)

 4.עדי אלטשולר, אשת חינוך, מנהיגה ויזמית  חברתית, שהשיאה השנה משואה בטקס יום העצמאות, הזמינה את חבריה בפייסבוק להכיר את אמא שלה - דורית הלפרן-אלטשולר ופרסמה פוסט שמוכיח שהתפוח לא נפל רחוק מהעץ:

"תכירו את האמא היפה והחכמה שלי. היא גם היועצת הארגונית, המנטורית, הקואצ'רית והמדריכה שלי. כל דילמה, צומת מקצועית ואישית בחיי, זוכים לניתוח החד והרגיש שלה וכך היא מראה ומורה לי את הדרך. לפני ארבע שנים היא יצאה לפנסיה, אחרי 30 שנה שהייתה עובדת סוציאלית, ומתוכם 13 שנים בהם ניהלה את שירותי הרווחה והבריאות בתל אביב-יפו.

מאז פרשה היא מגשימה את יעודה האמיתי ומלווה אנשים במציאת הקריירה השנייה שלהם - אנשים שיצאו לפנסיה או רוצים לשנות דרך, ומתלבטים לגבי הדבר הבא בחייהם.בקליניקה הביתית שלה עשרות מכתבים מאנשים שסיימו אצלה תהליך וכעת זוכים להגשמה עצמית. דווקא בבגרות השנייה של חייהם. אז אם פרשתם/סיימתם קריירה משמעותית אחת ואתם מחפשים את הדבר הבא ואת עצמכם תקבעו איתה, כל הרווחים מעבודתה ניתנים ונתרמים לעמותות".

עדי אלטשולר (צילום: תומר פיינבורג)
עדי אלטשולר (צילום: תומר פיינבורג)

5. קרן פטריק ולינדה דרהי תרמה לאוניברסיטה העברית 52 מיליון שקלים לטובת איחוד מרכז הקוונטום ומרכז הננו של האוניברסיטה, תחת בניין אחד בקמפוס א. ספרא, שבגבעת רם. מדובר באיחוד שני המרכזים, תחת אכסניה ראויה ומכובדת, בלב הקמפוס, במסגרת שאיפת האוניברסיטה לקדם את תחום ההייטק בירושלים, ישראל, והעולם, ולהמשיך במסורת של יצירת חדשנות.

פטריק דרהי (צילום: שאהר בורקן)
פטריק דרהי (צילום: שאהר בורקן)

6. בכירים מן האקדמיה, מעולם המשפט ואנשי עסקים, התכנסו בתחילת השבוע לאירוע מקוון חגיגי, שקיימה אוניברסיטת בר-אילן לרגל הצטרפותה של קרן מנומדין, למרכז למשפט יהודי ודמוקרטי, אשר ייקרא מעתה "מרכז מנומדין למשפט יהודי ודמוקרטי". המרכז פועל במסגרת הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, ועוסק בהגדרתה וזהותה של ישראל "כמדינה יהודית ודמוקרטית", תוך הבנה כי ישנן דרכים לפשר ולגשר על המתח המובנה שבהגדרה זו. את הערב פתח נשיא אוניברסיטת בר-אילן - פרופ' אריה צבן, שהודה לנשיא קרן מנומדין - חיים טייב, על שיתוף הפעולה המתהדק עם האוניברסיטה.

חיים טייב (צילום: Anil)
חיים טייב (צילום: Anil)

 7. אירוע ראשון, בהובלתו של יו"ר אגודת הידידים החדש של אוניברסיטת בר-אילן - גדעון המבורגר, שהוא גם נשיא חברת הביטוח הראל, התקיים בשבוע שעבר בזום. במפגש עם הידידים עסק העתידן - פרופ' דוד פסיג, בהשלכות הקורונה, והציג את הסימולציה העדכנית ביותר, המשקללת משתנים ביולוגיים, כלכליים, פסיכולוגיים וגאו-פוליטיים. באמצעותה ביקש פרופ' פסיג לחזות את מועד עצירת המגפה.

גדעון המבורגר  (צילום: הראל חברה לביטוח)
גדעון המבורגר  (צילום: הראל חברה לביטוח)

8. בעוד משלחות של אנשי עסקים ישראלים יוצאות וחוזרות מדובאי, המיליארדר טדי שגיא הגיע גם הוא ליעד המדובר, ועצר לתמונה עם החבר הטוב - הזמר עומר אדם, ואחיו גל אדם, בלובי המפואר של מלון היוקרה Waldorf Astoria Dubai Palm.

עומר אדם, טדי שגיא וגל אדם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
עומר אדם, טדי שגיא וגל אדם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

9. סמסו מזל טוב למעצבת שמלות הכלה לי גרבנאו ובעלה עומר דנקנר על לידת הבת שהגיחה לאוויר עולם בתאריך 20/10/2020.  השם שנבחר: רומי סופיה דנקנר. 

לי גרבנאו ועומר דנקנר (צילום: רפי דלויה)
לי גרבנאו ועומר דנקנר (צילום: רפי דלויה)