נפלאות סופהשבוע

>האמנית הרב-תחומית אורית פוקס, החווה הצלחה בינלאומית, הוציאה מהדורה מוגבלת של פאזל אלף חלקים של יצירה שלה. 

>מעצבת התכשיטים והאמנית גיל זהר, התרגשה לגלות שמנהלת מחלקת התכשיטים של כריסיטאן דיור, פרסמה את העבודות שלה בעמוד האינסטגרם שלה.

הקוצרים ברינה
בשבוע שעבר החל פרויקט 'קציר ים המלח' – הנחשב לפרויקט תשתית מהגדולים והמורכבים שנעשו בישראל. כדי לציין את תחילתו של הפרויקט התכנסו כל הגורמים המעורבים לטקס ולסיור מודרך על המחפר שבאמצעותו יבוצע הפרויקט שאורכו כ- 140 מטר. פרויקט הקציר נועד לשמר את מפלס המים בים המלח, למנוע את הצפת היסודות של בתי המלון הסמוכים, ולאפשר את פיתוח המלונאות וההתיישבות באזור. עלותו נאמדת בכשבעה מיליארד שקלים כאשר חברת ICL (כי"ל) נושאת ב-80% מהעלות כחלק מהסכם עם ממשלת ישראל. 

המחפר יופעל על-ידי עשרות עובדים שיגויסו לטובת ההפעלה ויאסוף מלח מקרקעית האגן הדרומי בהיקף של כ-7 מיליוני טון  בשנה. לקחו חלק בטקס: רביב צולר - מנכ"ל ונשיא ICL (כיל), שימי דניאל - מנכל חל"י, נועם גולדשטיין - נשיא חטיבת האשלג בICL-, וניר וגנר - ראש המועצה האזורית תמר.

רביב צולר, שימי דניאל, נועם גולדשטיין וניר וגנר  (צילום: דרור סיתהכול)
רביב צולר, שימי דניאל, נועם גולדשטיין וניר וגנר  (צילום: דרור סיתהכול)
 

ברנד נגד נשירה

מאיר ברנד, סגן נשיא גוגל העולמית במדינות המתפתחות EMEA, ובן גירון - יזם אינטרנט ומנכ"ל סומוטו לשעבר, הובילו אירוע 'זום' מיוחד, שכל הכנסותיו הוקדשו לפרויקט Esra הנועד לסייע לבני נוער בהתמודדות עם הפערים והאתגרים שנוצרו בתקופה הקורונה, ובמטרה למנוע נשירת תלמידים ממסגרות החינוך.

המשתתפים שהצטרפו למפגש שמעו מברנד על ההתפתחויות האחרונות בחברת הטכנולוגיה המשפיעה בעולם, על הפיתוחים העתידיים שגוגל שוקדת עליהם, וכיצד מתמודדים בחברה עם השאלות האתיות המופנות כלפיה בתקופה הזו.

מאיר ברנד (צילום: באדיבות גוגל)
מאיר ברנד (צילום: באדיבות גוגל)

צוות 19 באקדמיה

מועדון היזמות  by Coller Ignite  מבית הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, אירח לאחרונה את יזהר שי - שר המדע והטכנולוגיה וחבר קבינט הקורונה, למפגש זום מיוחד. פרופ' משה צבירן - דקאן הפקולטה לניהול ומנהל מערך היזמות והחדשנות באוניברסיטת תל אביב, בירך את משתתפי המפגש וכן את מנהלי המועדון על היוזמה והפעילות הענפה. כמו כן נטלו חלק באירוע: ד"ר אייל בנימין - חבר סגל הפקולטה לניהול וראש תחום פרויקטים יזמיים, מנהלי המועדון - אור קשי, ירדן לבהר ובאכר מואסי; סטודנטים בפקולטה לניהול, יזמיות ויזמים, סטודנטים ובוגרים של האוניברסיטה. 

השר שי סיפר למשתתפי המפגש על "צוות 19" הכולל מתנדבים, שעובדים עם משרד המדע והטכנולוגיה ומגיעים מתחומים שונים - הייטק, חדשנות, וחוקרים מהאקדמיה. כולם עובדים כדי לייצר פתרונות להתמודדות עם המגפה, ובכלל זה - פתרונות כלכליים, מדעיים, בדיקות מהירות, תרופות, הורדת התחלואה, שיטה ובקרה, קטיעת שרשראות הדבקה, איכונים, זהויות, פרטיות ועוד.

פרופ' משה צבירן (צילום: ישראל הדרי)
פרופ' משה צבירן (צילום: ישראל הדרי)
 

השר יזהר שי (צילום: נועם ריבקין פנטון)
השר יזהר שי (צילום: נועם ריבקין פנטון)

צל"ש למתערבים 

על רקע שורת מקרי הרצח במשפחה של נשים, ובצל מגפת הקורונה, שלחציה הכלכליים והנפשיים הובילו לשיא במספר הפניות למוקדי החירום – החליטו השרה לשוויון חברתי – מירב כהן, והרשות לקידום מעמד האישה להעניק אותות "גבורה והוקרה" (צל"ש) לאזרחים שהתערבו וסייעו לנשים שהותקפו וחוו אלימות. הצעד נועד לעודד אחריות חברתית וקהילתית ולהגביר את המודעות בציבור לסימני מצוקה המעידים על אלימות נגד נשים. כזכור, רק בחודש שעבר סערה המדינה מניסיון הרצח של שירה איסקוב, תושבת מצפה רמון, שהתערבות שכניה הצילה אותה ממוות. וועדה מקצועית תבחר את שלושת האזרחים שיקבלו את אות ההוקרה. נציגי הועדה יהיו - ראשת הרשות לקידום מעמד האישה - אוה מדז'יבוז'; יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר או נציג מטעמה; וכן נציגות ציבור ובהן לילי בן עמי - אחותה של מיכל סלה ז"ל שנרצחה בידי בעלה. הפרמטרים שיילקחו בחשבון כוללים את היקף היוזמה האישית להתערב ולהעניק סיוע; מידת ההכרחיות של הפעולות שננקטו; ומידת התרומה להגנתה של האישה. השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, שיזמה את הפרויקט, צפויה להעניק את האותות על רקע היום הבינ"ל למאבק באלימות נגד נשים שיחול ב-25 לנובמבר.

לילי בן עמי ומירב כהן  (צילום: צילום עצמי)
לילי בן עמי ומירב כהן  (צילום: צילום עצמי)

המשאב האנושי | אפרת מור כרמל, מנהלת משאבי אנוש Verizon Media Israel 

אפרת מור כרמל (צילום: צילום פרטי)
אפרת מור כרמל (צילום: צילום פרטי)

"המציאות החדשה שנכפתה על כולנו, ובתוכה סגר הדוק, חייבה אותנו לחשב מסלול מחדש. דברים שגרתיים כמו ישיבות, עבודת צוות, סיעור מוחות - הומצאו מחדש, יחד עם העובדים, כדי ליצור חברה שממשיכה בתנופה קדימה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים המעניקים לנו את הגמישות והיכולת להמשיך את פעילותנו גם מהבית. מדיניות עבודה זו מחייבת כמובן אמון הדדי והיא מאפשרת לעובדים לשלב בין חייהם הפרטיים למחויבויות המקצועיות. ברמת המדיניות, החלטנו כי במיוחד במהלך התקופה הנוכחית, נציב את בטיחות העובדים ובריאותם הפיזית והנפשית במקום הראשון. המסר שהועבר למנהלים הוא גילוי גמישות לצד המשכיות העסקים כרגיל וחתירה לעמידה ביעדים. המשכיות העסקים מתבטאת גם בפתיחה מחודשת של הגיוס. במישור המקצועי, הפעלנו צוותים לוגיסטיים על מנת לספק מענה לצרכים של עבודה מהבית, כמו ציוד מחשוב, המשך שדרוג מחשבים ניידים ועוד. במישור האישי התמקדנו בהדרכות למנהלים ועובדים על התנהלות בזמן משבר והשקנו ערוץ שלם בפורטל הארגוני שלנו שמוקדש למודעות קשובה (מיינדפולנס). בנוסף, אני גאה לומר שמדי יום שלישי, עורכת חטיבת משאבי אנוש בכל החברה ברחבי העולם, סדנת מדיטציה משותפת, שאנו כמובן לוקחים בה חלק".

שיח של אחדות | שני אגמי-כהן, סמנכ"ל שיווק 'זר פור יו' 

שני אגמי-כהן (צילום: רפאל בן דור)
שני אגמי-כהן (צילום: רפאל בן דור)

"בתקופה זו שבה צמד המילים "ריחוק חברתי" הפכו להיות חלק מאורח החיים שלנו, מפתחים דרכים יצירתיות לקירוב בין אנשים ובין הלבבות. עמותת "שבת העולמית", אשר פועלת ברחבי העולם לקרב את רוח האחדות סביב השבת, חברה אלינו ומובילה פרויקט ייחודי ומבורך אשר במסגרתו ישלחו אלפי זרי פרחים לשבת. 

במסגרת הפרויקט נאספו אלפי שמות של אוכלוסיות פוטנציאליות בחברה הישראלית, החל מחיילים בודדים, ניצולי שואה, מתנדבים, משפחות אומנה, צוותי רפואה בחזית הקורונה ועוד רבים מכל מגזרי וקצוות הקשת בחברה הישראלית. כל אחד, למעשה, יוכל לשלוח זר פרחים ללא עלות לאדם שהוא לא מכיר, מתוך הרצון להעניק לאותו אדם הוקרת תודה, כתף תומכת וחיבוק מרחוק במציאות המורכבת שהפכה לנו לשגרה.  אנו גאים לקחת חלק בפרויקט חברתי חשוב זה, אשר לוקח שלב אחד קדימה את יצירת הסולידריות החברתית אליה אנו מתבקשים בימים אלה".

צילום רפאל בן דור/יחצ zer4u.