בועז מולדבסקי רץ לנשיאות הבורסה ליהלומים. מולדבסקי פרסם פוסט: "בעקבות הודעתו של יורם דבש על סיום כהונתו ולאור הפניות הרבות שקיבלתי מחבריי להנהלה ומחברי בורסה רבים, החלטתי להתמודד לתפקיד נשיא הבורסה. בשעה המורכבת הזאת, הדבר הנכון והמתבקש הוא שכסגן נשיא הבורסה אתייצב מיידית למשימה, ואפעל בכל דרך כדי להבטיח את יציבות הבורסה. דווקא בשעה זו, שבה הפרנסה של החברים נמצאת על כף המאזניים, חשוב למנוע תחושה של ואקום בהנהגה.

כמי שגדל בתוך הענף וכבר בגיל 8 ימים עבר ברית מילה בטקס חגיגי במלטשת היהלומים הגדולה בישראל שהוקמה ע"י משפחתי, אני שם את הצלת הענף בראש סדר העדיפויות שלי, ואני מתכוון לעשות הכל, כדי לשמור על מעמדה של הבורסה הישראלית כשחקנית מובילה בשוק היהלומים העולמי". ואיילה מולדבסקי, האישה שאיתו, שיתפה והוסיפה: "אני בחרתי בו כבר לפני שנים. עכשיו תיהנו ממנו גם אתם".

בית ספר מפייסבוק 
פייסבוק ישראל הכריזה על הקמתו של ה-School Commerce  בית ספר למסחר מקוון, שיציע תכנית הכשרה ייחודית ליזמים ישראלים מתחום המסחר. תכנית זו נועדה לעזור לעסקים להאיץ מכירות ברשת, להגיע ללקוחות חדשים, לצמוח ולהתרחב למכירה גלובלית. התוכנית תימשך כחודשיים ותכלול הכשרה מקצועית, סדנאות, הרצאות והנחייה אישית לעסקים המשתתפים. העסקים שישתתפו בתוכנית ייקחו חלק בהכשרה מקיפה ומעמיקה, שתתבסס על חומרים מקצועיים מטעם מומחי מסחר מקוון מפייסבוק ומחוצה לה. שירלי אמסטרדם, ראש תחום המסחר המקוון והקמעונאות בפייסבוק ישראל הוסיפה : "לצד המשבר הכלכלי שהביאה עמה מגפת הקורונה, הקורונה יצרה גם הזדמנויות יוצאות-דופן בעולמות המסחר המקוון עבור עסקים רבים - כשהחנויות סגורות ואנשים רבים חוששים לצאת מהבית, עולמות המסחר המקוון נסקו ותהליכי טרנספורמציה דיגיטלית של עשור התרכזו לכדי חודשים בודדים. גם קהלי יעד חדשים, שלא נהגו לקנות ברשת עד כה, גילו את יתרונותיו של המרחב הווירטואלי והחלו לבצע רכישות ברשת. אנחנו נחושים לעזור לקהילת היזמים הישראלים להפיק את המיטב מחלון ההזדמנויות שנפתח בפניהם".

שירלי אמסטרדם  (צילום: פייסבוק ישראל)
שירלי אמסטרדם  (צילום: פייסבוק ישראל)

סאפ מצילי חיים

ענקית התוכנה SAP ישראל תרמה לאחרונה מכשיר "גליידוסקופ" למרכז הרפואי קפלן בשווי עשרות אלפי שקלים. המכשיר הכרחי לצורך הנשמת חולים קשים בטיפול נמרץ נשימתי ומציל חיים. את החיבור בין המרכז הרפואי לענקית התוכנה עשתה עמותת ידידי קפלן המסייעת לבית החולים בגיוס תרומות ומשאבים על מנת לרכוש ציוד רפואי מתקדם וחדשני ולתמוך בצוותים הרפואיים ובמחקרים. סתוית נבון, מנכ"לית SAP ישראל: "ברצוני להודות לעמותת ידידי קפלן שפנתה אלינו והעלתה בפנינו את המטרה הכה חשובה הזו. אנו שמחים וגאים לסייע ולתרום למען הצלת חיי חולים במצב קשה ומודים מעומק ליבנו לצוות הרפואי במרכז הרפואי קפלן על חלקם המשמעותי בטיפול והצלת חיי אדם, בתקופה קשה זו ובכלל". 

סתוית נבון  (צילום: מתן תמרקין)
סתוית נבון  (צילום: מתן תמרקין)

פרץ ושמולי מקדמים אפליקציה

שר הכלכלה והתעשייה - עמיר פרץ, ושר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים - איציק שמולי, ביקרו בסוף השבוע שעבר ביוקנעם. כחלק מביקור בפארק ההייטק בעיר, ובנוכחות ראש עיריית יקנעם - סימון אלפי , נפגשו השרים עם נציגי עמותת מחשבה טובה, שפועלת מעל 17 שנים להנגשת טכנולוגיה לפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל.

השרים שמעו על החזון והפעילות של העמותה והתרשמו מהצגת מיזם חדשני של בני נוער - בוגרי תכנית 'אקוטק' של העמותה. דוד יגאזו ואורן איילה - תלמידי י"ב - ניצחו בתחרות בזכות אפליקציה שפיתחו - old-school, שמחברת בין בני נוער לבני הגיל השלישי. השר פרץ הפנה את היזמים הצעירים לרשות החדשנות במשרדו והציע שיסייעו להם בפיתוח ובמימון האפליקציה.

עמיר פרץ, איציק שמולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
עמיר פרץ, איציק שמולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

המשאב האנושי | מיכל עצמון, דירקטור משאבי אנוש, מארוול EMEA

מיכל עצמון (צילום: שלומי יוסף)
מיכל עצמון (צילום: שלומי יוסף)

 "לכאורה דבר לא הכין אותנו למציאות החדשה. אבל בפרספקטיבה הקצרה שיש לנו כעת, הצלחנו לבנות את התשתית שמשרתת את החברה בימים אלה. התאמנו את סביבת העבודה כך שהעובדים יוכלו להמשיך בשגרת העבודה מרחוק בצורה המיטבית, בכך שאפשרנו להם לקחת הביתה ציוד משרדי ולרכוש ציוד משלים שחסר. בנינו תהליכים ונהלים חדשים המותאמים למודל העבודה באונליין, ולא פחות חשוב – שמנו דגש מיוחד על בריאות העובדים ובני משפחותיהם, עם מגוון פעילויות ספורטיביות, סדנאות לתזונה נכונה בתוך הבית ועוד.

גילינו בתקופת הקורונה, כי האתגר האמיתי הוא בשמירת הדנ"א הארגוני, הקשר הבינאישי והחיבור האנושי. למשל שיחות המסדרון והמטבחון שנעלמו, היו דבר חשוב לעובדים הן ברמה המקצועית והן ברמה החברתית. לכן ביקשנו מהעובדים לקיים "פגישות קפה" וירטואליות בתחילת יום העבודה. בכל התחומים פתחנו ויזמנו תוכניות חדשות – מפגשי עבודה בחוץ, הדרכות וסדנאות וירטואליות כיצד לעבוד מרחוק, תוכנית פעילות להורים ולילדים בחופשות, הרצאות של מומחים מתחומים שונים ועוד, והכל במטרה להקל על העובדים שלנו במציאות החדשה שנוצרה". 

 שיח של אחדות | אבי ביתן, סמנכ"ל שיווק ICR מבית 'ישראל קנדה' ו'ראם מגורים'

"משבר הקורונה גרם לשיח מפלג ולפערים גדולים בין מגזרים וקהלים שונים באוכלוסייה - חילוניים וחרדים, יהודים וערבים, אשכנזים ומזרחיים, שמאלניים וימנים. מדינה כל כך קטנה עם קוטביות כל כך גדולה. צריך לשנס מותניים דווקא בעת הזו, ולדאוג לאחדות ולערבות הדדית - כי כוחנו באחדותנו! אני מאמין שכל אחד מהצדדים יכול לסייע ולתרום לאחדות בעם, עם קצת יותר חמלה, עם קצת פחות אגו ועם קצת יותר רצון ושיתוף פעולה. הדרכים הן רבות: ייזום מפגשים מעורבים של כל הקהלים, רבי שיח, אירוח הדדי, חילופי קהלים, שיתופי פעולה בין מגזרים בתחומי הרפואה והטכנולוגיה. כולנו חיים בקוביה הקטנה שנקראת מדינת ישראל, זה סימן שכולנו אוהבים אותה, אין לנו ארץ אחרת ויש מקום לכולם! כל זאת תוך הבנה שאחדות אין פירושה אחידות, אבל יחד עם זאת היכולת להתמודד עם מגפת הקורונה דורשת התגייסות מוחלטת של כולם. אסיים בפתגם של תעשיין הרכב הנרי פורד שמשקף את הסוגייה: "להתאסף זו התחלה. להישאר ביחד זו התקדמות. לעבוד ביחד זו הצלחה".