שר התרבות חילי טרופר הגיע בשבוע שעבר לביקור בבית הספר רימון למוסיקה. זוהי הפעם הראשונה שבה שר תרבות מגיע לביקור ברימון וכיאה למעמד טרופר התקבל בחום על ידי אודי אנג'ל - יו"ר רימון; משה סיני, מנכ"ל בית הספר; יהודה עדר - נשיא בית הספר; אירינה שלמור - יו"ר אגודת הידידים; ודני סנדרסון - חבר הועד המנהל של בית הספר. 

טרופר ביקר באולפן ההקלטות החדש של רימון, נפגש עם הזמר דניאל סולומון, בוגר רימון שביצע כמה מלהיטיו, ודיבר גם עם סטודנטיות שמתנדבות בפרויקטים חברתיים. בכירי רימון דיברו עם השר על החשיבות של תמיכה ממשלתית בבתי הספר למוסיקה ולאמנויות, והגדלת הסיוע הממשלתי לדור הצעיר של האמנים היוצרים - בייחוד כעת, על רקע משבר הקורונה. בפני השר הוצגה גם תכנית ממת"ק של רימון ומפעל הפיס, במסגרתה מוסיקאים מקבלים מלגות לימוד ברימון ובתמורה הופכים למדריכי מוסיקה בקהילה ומקימים פרויקטים עם משפחות שכולות, צעירים על הרצף האוטיסטי, נוער בסיכון ועוד.  

גלנט מפעיל ומחלק

ניב יוסיפון - סמנכ"ל הסחר של חברת מפעיל, הנציגה הרשמית של המותג Toshiba - Dynabook בישראל, הגיע לתיכון 'אורט' שבכפר הבדואי אבו תלול, על מנת לחלק מחשבים ניידים לתלמידים באירוע מיוחד, בנוכחות שר החינוך יואב גלנט. 'מפעיל' זכתה להיות ספק מוביל, יחד עם חברות נוספות בתחום המחשוב, במכרז שאותו ניהל החשב הכללי, כחלק ממתווה לצמצום הפער הטכנולוגי בחינוך שהוצף בעקבות משבר הקורונה בישראל. עד כה, במסגרת ההתקשרות עם המדינה, סיפקה החברה עשרות אלפי מחשבים לתלמידי תיכון מדרום הארץ ומצפונה, לתמיכה בלימודים מרחוק. בשבועות הקרובים, תספק 'מפעיל' עוד עשרות אלפי מחשבים נוספים באזורים שונים בארץ.

בטקס צנוע שנערך בהתאם למגבלות הקורונה, העניק שר החינוך, יואב גלנט, באופן אישי את המחשבים הניידים לתלמידי בית הספר ביישוב הבדואי. במהלך הביקור בבית הספר, נפגש גלנט בכיתות הלימוד עם התלמידים, שממשיכים ללמוד כרגיל גם בימים אלו, מתוקף הפעלת מוסדות החינוך לתלמידי החינוך המיוחד, הפנימיות ומסגרות הנוער בסיכון.

יניב יוסיפון ויואב גלנט (צילום: מאיה סנדרוביץ)
יניב יוסיפון ויואב גלנט (צילום: מאיה סנדרוביץ)

נשר וכוכבי המישלן

האמנית איריס נשר יכולה לרשום לעצמה הצלחה מעבר לים. מסעדת כוכבי המישלן של השף אלן דוקאס בלונדון, התחדשה בקערות הפורצלן של מותג Domestica של נשר. 

אבי נשר, איריס נשר (צילום: רפי דלויה)
אבי נשר, איריס נשר (צילום: רפי דלויה)

פרנקל מסיק

השף דיוויד פרנקל ממסעדת 'פרונטו' בתל אביב, מצא זמן לפעילות חוץ ושיתף את חבריו בפייסבוק בתובנות על שמן זית: "היום הייתה לי זכות גדולה לבקר בריש לקיש. שמן זית זה חיבור לאדמה - למקום ממנו הכל מתחיל. מטבח שלם בנוי על איכותו של שמן הזית איתו הוא עובד. למזלנו, בפרונטו, התחלנו לאחרונה לעבוד עם יצרנית שמן הזית הטובה בישראל. איילה מריש-לקיש היא 100% שמן הזית שאותו היא מייצרת. סמוך לעצים עתיקים, למרגלות ציפורי, ישנו בית הבד האקולוגי של משפחת נוי-מאיר, גידול עצמי אורגני ביודינמי של זני קורטינה ופישולין עבורנו, נטחנים בעדינות באבן ריחיים".

דיוויד פרנקל (צילום: תמוז רחמן)
דיוויד פרנקל (צילום: תמוז רחמן)

המשאב האנושי | ענת דינר-ליקח ,VP People, VIA Engineering

ענת דינר-ליקח (צילום: צילום פרטי)
ענת דינר-ליקח (צילום: צילום פרטי)

"COVID-19 פגש את ויה בזמן שיא מבחינת פעילות וצמיחה, עם שירותי תחבורה דינמיים ושיתופיים במעל 100 ערים בעולם, קווי מוצר חדשים המכניסים טכנולוגיה ואופטימיזציה לעולמות הסעת תלמידים, הסעת בעלי מוגבלויות, ניהול אגרת גודש, ועוד.
המעבר לעבודה מהבית היה חלק ומוצלח בזכות המחויבות והלכידות שלנו. חיזקנו את העבודה ב'סקאוודים' מוכווני מוצר, אשר מייצרים מפגש וסנכרון חוצה צוותים ("מסדרון וירטואלי"), לטובת התאמת הטכנולוגיה לצרכי התקופה החדשים: הסעת עובדים חיוניים, צמצום מספר הנוסעים ברכב, חלוקת מזון לאוכלוסיות בסיכון, וכדומה. אנו מסייעים לכל אחד ואחת למצוא את הדרך לשמור על פרודוקטיביות מיטבית, תוך גמישות רבה והקשבה לצרכים השונים. אנחנו מוצאים דרכים יצירתיות לשמור על החיבור האנושי החזק בינינו על ידי שיחות יזומות, פעילויות גיבוש (זה כיף גם מרחוק!), מפגשי קפה וירטואליים ובעיקר אכפתיות ואמון".

שיח של אחדות | עוזי עבדה, סמנכ"ל השיווק של חברת 'גרופין יזמות ובניה'

עוזי עבדה (צילום: אסף כהן)
עוזי עבדה (צילום: אסף כהן)

"כאחד שמבלה חלק נכבד מיומו באתרי בניה, אני נחשף על בסיס יום-יומי לדו הקיום ולכור ההיתוך שמתקיימים בתוכנו, זאת בניגוד גמור לקיטוב ולשיח המפלג לו שותפים לא מעט מנבחרי הציבור ומקבלי ההחלטות. אם נשכיל לעשות הפרדה בין הכותרות הפומפוזיות והספינים שתקפים בעיקר במדיה, לבין החיים עצמם, נגלה מציאות שונה לגמרי של כבוד, אחווה ותחושת שותפות בין קהלים שעל פניו הם שונים בתכלית - בין אם אלה יהודים, ערביי ישראל, פלשתינאים או פועלים זרים שחכמים ורגישים מספיק לשפוט איש את רעהו על פי התנהגות ומעשים ולא על פי דת, מוצא או מקום מגורים.

 בסופו של דבר כולנו תלויים האחד בשני, ואם נשכיל לאחד כוחות ולהמנע מאותם רעשי רקע נוכל ליצור מציאות חדשה שתביא אותנו לגבהים חדשים. על מנת שזה יקרה, כל אחד מאתנו צריך לגלות אחריות, להרים את הכפפה ולייצר את אותה תחושה מאחדת ואותו שיח מכבד בתוך הארגון שלו. זאת הדרך הטובה ביותר לגרום לשיח הזה לחלחל, לפרוץ קדימה ולשנות את השיח המפלג בתקשורת וברשתות החברתיות".