חברת הסטארט-אפ והסייבר סייבונט (Cybonet) כינסה אתמול (שלישי) לישיבה ראשונה במשרדיה, את חברי הוועדה המייעצת שלה (Advisory Board) ונערכה בהתאם למגבלות משרד הבריאות. מנכ"ל החברה, צחי רייכנשטיין, בירך והודה לנוכחים. סייבונט, הממוקמת בישראל ופעילה כיום ב-60 מדינות בעולם, מפתחת פתרון אבטחת מידע חדשני (Cybowall) באמצעות פלטפורמה טכנולוגית מרכזית אחת המגינה על תעבורת הרשת בחברות. בין משקיעיה הראשונים של החברה: רוני צארום - יו"ר עמותת יוניסטרים, ובעל השליטה בחברת  'אספן גרופ' הנסחרת בבורסת ת"א.

בין חברי הועדה המייעצת לחברה ניתן למצוא את הרמטכ"ל לשעבר - דני חלוץ; פרופ' שרית קראוס - מומחית בתחום הבינה המלאכותית (AI) ; מושיק עמיאל - לשעבר ראש אגף טכנולוגיות במוסד; חזי קאלו - מנכ"ל בנק ישראל היוצא, ואורנה מינץ-דב, לשעבר מנכ"לית Intellinx,  אשר צלחה בעבר אקזיט, במסלול דומה בתחום טכנולוגיית סייבר.

אלול והרוח הטובה מתגייסים

עמותת 'רוח טובה' מקבוצת אריסון מתגייסת לאתגר הלמידה מרחוק, ותסייע בפתרון המחסור העצום במחשבים. העמותה רכשה 25 אלף מכשירי טאבלט, הכוללים חבילת גלישה סלולרית ומקלדת מובנית, על מנת שהתלמידים לא יהיו תלויים בחיבור ל-WIFI. הטאבלטים יועברו לתלמידים שזקוקים להם באמצעות הרשויות המקומיות ובתיאום מלא מול משרד החינוך, במטרה לענות על הצורך הדחוף של תלמידים שאין ביכולתם להשתתף בלמידה מרחוק. החלוקה תיעשה באמצעות כ-100 רשויות מקומיות בחברה היהודית והערבית, על בסיס מדדי טיפוח.

 יו"ר עמותת 'רוח טובה' - רפי אלול, הגיע לפגישה עם ראש העיר קריית-מלאכי - אליהו זהר, וסגנו - יוסי סולימני , והתחייב להעברת 101 טאבלטים לטובת ילדי העיר הזקוקים ללמידה. המחשבים שהעמותה תעביר לקריית מלאכי יחולקו על פי קריטריונים שיקבעו בתי הספר המכירים היטב את המשפחות.

יוסי סולימני, רפי אלול, אליהו זהר (צילום: עיריית קריית מלאכי)
יוסי סולימני, רפי אלול, אליהו זהר (צילום: עיריית קריית מלאכי)

 פדרמן מובילה מאבק
חברת האופנה Adika יזמה שת"פ עם עמותת "ל.א. לאלימות נגד נשים" לרגל יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים שיתקיים החודש. במסגרת השת"פ תמכור הרשת מהדורה מיוחדת תחת הסלוגן "I’VE GOT THE POWER TO SAY NO MORE" כאשר כל ההכנסות מהמכירות יועברו לעמותה, לסיוע לנשים וילדיהן. את צילומי הקמפיין מובילה הפרזנטורית–שחקנית נאיה פדרמן, שפגשה על סט צילומים במתחם ה'פנטהאוז' בתל אביב, את מנכ"לית העמותה - ורדית דנציגר.

נאיה פדרמן ו-ורדית דנציגר  (צילום: עידן מלכה)
נאיה פדרמן ו-ורדית דנציגר  (צילום: עידן מלכה)

מיקי מאוס בין דורי
הזמרת קרן פלס נבחרה ללוות את הקמפיין החדש של דיסני, במרכזו סרט אנימציה מרגש המתאר סבתא, נכדה ובובת מיקי מאוס שעוברת מדור לדור ומחברת ביניהן. באולפן ההקלטות  פגשה קרן פלס את קרן סער, מנכ"לית חטיבת הסחר של דיסני-ישראל שסיפרה כי מטרת הקמפיין היא לספר סיפור אוניברסלי המדגיש את הדברים היקרים ללבנו כמו כוחו של הקשר המשפחתי, הזיכרונות, התקווה והאהבה העמוקה לאורך דורות.

קרן סער וקרן פלס (צילום: רפי דלויה)
קרן סער וקרן פלס (צילום: רפי דלויה)

הלוי מצפין
אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, הצפין במטרה להתרשם מהערכות אתר החרמון לעונת החורף הקרבה. במהלך הביקור קיבל הלוי סקירה כוללת ממנכ"ל אתר החרמון רפאל נווה, לקראת פתיחת האתר. בצל הקורונה משודרגות מערכות המיחשוב  לטובת רישום מקדים ורכישת כרטיסים לפני הגעה לאתר. נווה העניק להלוי כרטיסי סקי פס שהיו ברשותו משנות ה-90.

אמיר הלוי ורפאל נווה  (צילום: אתר החרמון)
אמיר הלוי ורפאל נווה  (צילום: אתר החרמון)

שת"פ עם לוצאטו 
קבוצת לוצאטו, המתמחה בקניין רוחני ופטנטים, ושותפות ההשקעה בתחום המזון 'מילניום פודטק', המתמקדת בפיתוחי תחליפי בשר ותזונה מותאמת אישית, סיכמו על שיתוף פעולה ביניהן. במסגרת שיתוף הפעולה תספק קבוצת לוצאטו ל'מילניום פודטק' שירותי ייעוץ וקניין רוחני . מדובר, בין היתר, בבדיקות פטנטים ו-IR של מיזמים שבהם תשקיע הקרן, בדיקות נאותות, סקרי פטנטים, הגנה פטנטית, רישום והגנה על סימני מסחר, עיצובים וזכויות יוצרים לחברות בפורטפוליו של הקבוצה שירצו בכך.

גזית לעמך
עודד גזית - מנכ"ל משותף בחברת ״עמוס גזית בע״מ", המייצרת בשוויץ מזה מספר חודשים מסיכות מיוחדות נגד קורונה ווירוסים נוספים, בישר שעל כל מסיכה שמכרה החברה בחודש ספטמבר, הם יעניקו מתנה - מסיכה לניצול שואה. החברה בחרה לעשות זאת דרך עמותת "עמך", המטפלת בכ- 15 אלף ניצולים ברחבי הארץ, ותספק 8,000 מסכות לניצולי השואה. יעקב ברודר - מנכ"ל "עמך", הודה לגזית על התרומה. 

המשאב האנושי | הלן דותן גלסברג, סמנכ"לית משאבי אנוש, שמיר אופטיקה  

הלן דותן גלסברג (צילום: אייל גרוביץ)
הלן דותן גלסברג (צילום: אייל גרוביץ)

"כחברה הפעילה ב-20 מדינות ולה 2,400 עובדים, תקופת הקורונה הובילה אותנו ליצור פעילויות המחזקות את תחושת המשמעות עבור העובד , לצד היעדים העסקיים שעמדו בפנינו. בתפיסתנו, בטיחות העובד היא מעל הכל ומסייעת לנו ביצירת המשכיות עסקית. על כן, יצרנו מערך תקשורת ארגונית נרחב מאי פעם. ישיבות גלובליות לעדכונים, וועדת קורונה עם נציג מכל מדינה שבה אנו פעילים, והגברת ערוצי התקשורת הפנים ארגונית. אנו מפעילים קבוצות וואטסאפ, פורטל ארגוני, שולחנות עגולים, והמון תקשורת אישית עם הפתעות שנשלחות מדי פעם לבית העובד. השקענו בהתפתחות העובד ותהליכי למידה: קורסי פיתוח מנהלים, קורסים לפיתוח מיומנויות והרצאות העשרה כמו עם נדב אייל בעברית ובאנגלית. השקענו המון בפרט ובמשפחתו – קרן שהעמדנו לרשות העובדים לקשיים פיננסיים ובעיקר שיתוף פעולה עם מכון אדלר לכל העובדים שלנו בעולם לתמיכה ריגשית ואישית, הרצאות ועוד.  

מדדנו בסקרים את תחושות העובדים ודאגנו לייצר התאמות. הגברנו את המעורבות שלנו בקהילה והתנדבות בעמותות והפעם בשימת דגש על צוותים רפואיים. אבל בעיקר יצרנו מערך מנהיגות בו המנהלים שלנו והמנכ"ל בראשם, מתקשרים בקביעות עם העובדים ומייצרים תחושת בטחון ומענה על כל שאלה".