נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, השיק בחמישי האחרון, שיתוף פעולה בין בית הנשיא ל"קרן לערבות הדדית". האירוע לציון המיזם נערך בהשתתפות מוביל היוזמה – הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט; מנכ"לית עמותת "מתן - משקיעים בקהילה" - אהובה ינאי ואיש העסקים חמי פרס - השותף-מייסד של קרנות פיטנגו, ויו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות. 

הקרן לערבות הדדית הוקמה על ידי ראשי חברות ואנשי מפתח בכלכלה ובתעשייה הישראלית בשיתוף עמותת 'מתן - משקיעים בקהילה', ותומכת באנשים ובמשפחות שנפגעו כלכלית כתוצאה מהשלכות נגיף הקורונה. הקרן פועלת לאיתור הנצרכים ומעבירה להם סיוע כספי. עד כה גייסה הקרן כעשרה מיליון שקלים, וסייעה לאלפי משפחות בכל רחבי הארץ. לקרן הצטרפו למעלה מ-60 חברות ובהן מיקרוסופט, אורבוטק, אנבידיה, יוטפו, כי"ל, אפלייד מטיריאלס, סייברארק, כלל ביטוח ועוד

לקוחות פלטיניום בצפייה ישירה
מנכ"לית הבנק הבינלאומי סמדר ברבר-צדיק, פתחה בסוף השבוע שעבר את כנס ההשקעות הדיגיטלי של הבנק ללקוחות הפלטינום. בכנס השתתפו למעלה מאלף לקוחות שצפו במומחי השקעות מדברים על ההשלכות הכלכליות של הבחירות בארה"ב והקורונה.
בכנס השתתף גם עורך חדשות החוץ של ערוץ 13 - נדב איל, שסקר את השפעות תוצאות הבחירות בארה"ב, את ההתמודדות מול המגיפה העולמית ואיך כל זה מתורגם להשפעה הדרמטית על הכלכלות, המשקים ושווקי ההון בעולם.

בדברי הפתיחה שלה התייחסה ברבר-צדיק למשבר, לאי הודאות שהוא יוצר ולתפקידו של הבנק בעת הזו הן בתחומי הייעוץ ובכלל השירותים, וציינה כי הבינלאומי הגיע איתן למשבר עם כריות  הון עבות, נזילות גבוהה, ותיק אשראי איכותי, באופן שהוא יכול לתמוך בלקוחות ולהעניק שירות רציף וטוב. ברבר-צדיק גם גילתה שבמהלך המשבר השיק הבנק בצורה מואצת, חידושים רבים בתחומי הדיגיטל. לדבריה, לאור השימוש הגובר בשירותים מקוונים, עולם הדיגיטל התקדם בתקופה של חצי שנה, מה שהיה חזוי להימשך כעשור.


עוד השתתפו: בכירי הבנק - אורלי אלעד - מנהלת מערך היעוץ לשוק ההון; חיים בוטנרו - מנהל מרכזי ההשקעות; רו"ח דן אליס - מנהל תחום המחקר לשוק ההון; אילנית גולדפרב -מנהלת היחידה ליעוץ פנסיוני; דרור זק"ש - מנהל היחידה ליעוץ בגידור סיכוני מט"ח לחברות; רונן חורי - מנהל דסק סניפים ולקוחות פרטיים בחדר עסקאות; גל רם - מנהל מקצועי יועצי יובנק; וג'ני ברשאטנסקי - יועצת השקעות בכירה.

סמדר ברבר-צדיק (צילום: אביב חופי)
סמדר ברבר-צדיק (צילום: אביב חופי)

שופינג עם מלכוב

שופטאגר - פלטפורמה אינטרנטית ואפליקציה לשופינג אונליין החתימה את כוכבת הרשת טיילור מלכוב על עסקת מכירות בארצות הברית. שווי העסקה כחצי מיליון דולר שנועדו לקידום המותג החדש שלה - "טייטוש". העסקה נחתמה בתיווך חברת "ברוניי" של היזם אלעד בורנשטיין. 

טיילור מלכוב ואלעד בורנשטיין (צילום: אביב חופי)
טיילור מלכוב ואלעד בורנשטיין (צילום: אביב חופי)

ביקור המבקר

יו"ר חברת החשמל - יפתח רון טל, מנכ"ל החברה - עופר בלוך, וחברי הנהלה בכירים, ארחו בשבוע שעבר את מבקר המדינה - מתניהו אנגלמן, ובכירי משרדו, לביקור בחברה. במהלך הביקור התקיימה סקירה על ההתפתחויות בחברת החשמל על רקע יישום הרפורמה והשינויים במשק האנרגיה. חלק מהביקור הוקדש גם לתחום הסייבר, שנמצא בחזית המאבק הלאומי וחברת החשמל לוקחת בו חלק מרכזי. לאנגלמן הוצג מודל הפעולה של החברה בתחום, לצד ביקור בחברת "סייבר ג'ים" שבה שותפה חברה החשמל, לטובת הכשרת לוחמי סייבר בתחום האנרגיה.

יפתח רון-טל, מתניהו אנגלמן ועופר בלוך (צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)
יפתח רון-טל, מתניהו אנגלמן ועופר בלוך (צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)

נפלאות סופהשבוע
שר התרבות, חילי טרופר ביקר בפסטיבל הצילום הבינלאומי ה-8, שמציג באוויר הפתוח סביב כיכר המדינה בתל אביב. טרופר עבר בין התערוכות השונות של האמנים המציגים מן הארץ ומהעולם. התערוכה מתפרשת לאורך קילומטר סביב כיכר המדינה, ופתוחה לקהל ללא תשלום. אל השר נילוו מנכ"ל פוטו ישראל והפסטיבל: אייל לנדסמן, ואוצרת הפסטיבל מיה ענר.

אייל לנדסמן ומיה ענר  (צילום: עידן אורון)
אייל לנדסמן ומיה ענר  (צילום: עידן אורון)

>ראש עריית גבעת-שמואל יוסי ברודני, הזמין את הזמר אביב גפן להרצות בפני מנהלי ורכזי בית הספר הממלכתיים של מחוז מרכז, אודות אחדות וחינוך מחבר. גפן שהועף מבית הספר בכיתה ח', שמח על ההקשבה.

> מור בסיס בנם של עירית רחמים ולירון בסיס, חגג את יום הולדתו ה-18 בלוס אנג'לס הרחוקה. הרימו כוסית לחייו - בת זוגו דניאל קייזמן, אביה עדי קייזמן ורעייתו אסתי גינזבורג. 

שיח של אחדות | גיל שגיב סמנכ"ל שיווק, חברת הביטוח AIG  

גיל שגיב (צילום: סיון פרג')
גיל שגיב (צילום: סיון פרג')

"כל המשפחות המאושרות דומות זו לזו, כל משפחה אומללה - אומללה בדרכה שלה" כתב טולסטוי ובכך, במידה מסוימת, טמון המפתח לשיווק אחדות בעם – מיתוג המדינה כמשפחה. כולנו דומים, וכמו שמשפחה לא בוחרים, גם כמדינה - זה מה יש, לטוב ולרע. כולנו "תקועים" כאן ביחד, בדיוק כמו משפחה, שלעתים מאושרת ולעתים אומללה, כל אחת בדרכה. בסופו של דבר, אם נרצה או לא, כולנו דומים. כולנו בנים או בנות, אחים או אחיות, אבות או אימהות. כולנו יכולים להזדהות עם התחושה הזאת שלעתים במערכות היחסים בתוך הדבר הזה שנקרא משפחה (או מדינה לצורך ההשוואה) יש ויכוחים וחריקות, אבל בסופו של דבר, כולנו מבינים שעלינו ללמוד לחיות ביחד למען אותה מטרה - טובת המשפחה או טובת המדינה. כי אם יש חור בסירה, ממש לא משנה באיזה צד בסירה הוא נמצא".