1. נאמנים למחשבה טובה

 חברי חבר הנאמנים של עמותת 'מחשבה טובה', העוסקת מזה 17 שנים בקידום אוכלוסיות מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית וצמצום הפער החברתי בישראל באמצעות טכנולוגיה,  קיימו את המפגש השנתי שלהם באופן מקוון, באמצעות הזום. במהלך המפגש, סקרו המשתתפים את פעילותה המקצועית של העמותה בשנה האחרונה בצל הקורונה, ואת האתגרים וההזדמנויות שנוצרו עקב המשבר. בנוסף, המשתתפים התבשרו כי מספר המשתתפים בתוכנית "הסטרטאפים" (StartupisTeam) של העמותה – הוכפל. המדובר בתוכנית העצמה טכנולוגית הנותנת לבני הנוער מקפצה להשתלבות בעולם הטכנולוגי בצבא ובאזרחות, אשר החלה כפיילוט לפני כשלוש שנים. את התוכנית יזם ומוביל איש העסקים מייקל אייזנברג. חבר הנאמנים של העמותה הוקם בסוף שנת 2019 ומטרתו לסייע לארגון לקדם את מטרותיו. בין המשתתפים בו: ד”ר אסטורה מודנה - ממייסדי עמותת מחשבה טובה וקרן טרה ויו"ר הוועד המנהל של העמותה; אורנית בן-ישר - מנכ"לית עמותת מחשבה טובה; עו"ד אילת טורם - שותפה וראשת הגלובל מרקטס במשרד APM וחברה בוועד המנהל של העמותה; ניל קורני - מנכ"ל סיטי בנק ישראל וחבר בוועד המנהל; ויואש טרוקמן - יו"ר דירקטוריון 'אלעד מערכות' ומוביל הקרן ע"ש שלמה טירן.

אורנית בן-ישר ואילת טורם (צילום: אייל טואג)
אורנית בן-ישר ואילת טורם (צילום: אייל טואג)

2. תותים עם אהרוני

דינה נבות - סמנכ"לית השיווק של בנק מזרחי טפחות, הגיעה לצפות מקרוב בצילומי הקמפיין לקידום הפיקדון החדש "תות" בכיכובם של הפרזנטור דביר בנדק והאורח המיוחד שף ישראל אהרוני. מדובר בפיקדון חדש שמציע מזרחי-טפחות, ללקוחות כל הבנקים.

הפיקדון מבטיח אופטימיזציה בין  שני מסלולים (מדד וריבית) ובכל שנה הוא זמין ללקוח במסלול שהרוויח הכי הרבה. 

דביר בנדק, דינה נבות וישראל אהרוני (צילום: אילן בשור)
דביר בנדק, דינה נבות וישראל אהרוני (צילום: אילן בשור)

3. המנכ"ליות של התנועה הקיבוצית

בעמק חפר נפתח המחזור השני של בית הספר למנכ"ליות העתיד בתנועה הקיבוצית. מדובר בתכנית פורצת דרך שפותחה עבור נשים שאפתניות המעוניינות להתפתח בעולם העסקי והחברתי ולהגיע לתפקידי ניהול בכירים, או כאלו שכבר שם ומעוניינות לרכוש כלים נוספים לניהול. מטרתו של בית הספר היא שנשים רבות יפרצו את תקרת הזכוכית ויביאו אחריהן דורות רבים של נשים שישתלבו בכל דרגי הניהול וההנהגה העסקית והציבורית.

התכנית היא פרי שיתוף פעולה ייחודי בין התנועה הקיבוצית, איגוד התעשייה הקיבוצית וארגון סופרסונס - אשר בחזון משותף החליטו לקדם את השוויון המגדרי בעמדות הניהול וההנהגה במוסדות התנועה. מרים דרוק - מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית, ברכה על ההזדמנות ליצור שינוי במאזן המגדרי ואמרה כי "האיגוד פועל רבות לשלב נשים בכנסים ובפורומים שהוא מוביל. הדרך עוד ארוכה ודורשת מודעות ושיתוף פעולה של גורמים רבים, כולל של הנשים עצמן".

מרים דרוק (צילום: localeyes)
מרים דרוק (צילום: localeyes)

4. קרן שמש ליזמים

כנס "יזם השנה" של ארגון קרן-שמש מקבוצת עוגן, נערך השנה ב'אונליין' בהשתתפות מאות בעלי עסקים ומנטורים החברים בקהילת "קרן-שמש". 

מתוך עשרות יזמים שניגשו לתחרות, את הזוכים בחרה ועדת שופטים, שבה כיהנו: אפרת פלד - יו"ר ומנכ"ל אריסון השקעות; עו"ד ד"ר שלמה נס, איריס שטרק - נשיאת לשכת רואי החשבון; בנג'י זינגר - מנכ"ל WeWork; וססיל בליליוס - מנהלת תחום אימפקט וקיימות בקרן ההשקעות פיטנגו. 

ארבעה זוכים בקטגוריות השונות זכו כל אחד בפרס של עשרת אלפים שקלים, מתנת MyHeritage וקבוצת Fox. 

מוניקה לב כהן, מנכ"לית קרן-שמש, סיפרה כי שנת 2020 הייתה שנה לא פשוטה ומאתגרת עבור עסקים רבים בישראל וכי הקרן הצליחה לסייע ולתמוך השנה בכ-1,200 יזמים ובעלי עסקים, שהצטרפו לקהילה של כ-3,500 בעלי עסקים שחברים בארגון. 

מוניקה לב כהן (צילום: שמוליק עלמני)
מוניקה לב כהן (צילום: שמוליק עלמני)

5. מור והחזקים ביחד

תומר מור - מנכ״ל עמותת ״מסעדנים חזקים ביחד״ (מח"ב) המייצגת את מסעדני ישראל, בעלי בתי הקפה והברים, יזם מפגש בהשתתפות עשרות בעלי עסקים קולינריים בגליל, על מנת להביא לפתרון בעיותיהם של המסעדנים בחברה הערבית בתקופת הקורונה.  בסיום המפגש סוכם כי מאות מסעדנים מהמגזר יצטרפו לעמותה ויפעלו ביחד להעצמת מחאת המסעדנים בישראל.
תחום המסעדנות בחברה הוא אבן יסוד בכלכלה, והתאגדות כל המסעדנים נועדה לחזק את הדרישה לפתיחתן של המסעדות בישראל, אשר, לטענת ראשי הארגון, הוכחו כלא מדבקות.

תומר מור (צילום: גיל קרמר)
תומר מור (צילום: גיל קרמר)

6. חקלאות בר קיימא בכרמל

לפני כשנתיים, כחלק מאג'נדה ידידותית לסביבה שמקדמים ביקבי כרמל, הוחלט שכל יינות היקב החל מבציר 2019 יותאמו לדרישות טבעוניות, ללא שימוש במרכיבים מן החי בתהליך הזיכוך וההצללה של היין, ותוך שמירה על איכות וטיב היין. המהלך, שאותו מלווה היינן הראשי של היקב - יפתח פרץ ,נובע מהכרה בצרכיהם של קהל הצרכנים, וקהל הצרכנים הטבעוניים בפרט, וכחלק מתהליך מתמשך של חקלאות בת קיימא.

מאז ההכרזה על המהלך הבשילו חלק מהיינות הטבעוניים וכעת הם מוכנים לשיווק. בעקבות זאת הכריז יקב כרמל על שיתוף פעולה ייחודי עם המעדנייה הטבעונית - "טעם לחיים", ולצרכנים יוצע מארז הכולל בקבוק יין  ושלוש גבינות טבעוניות.

יפתח פרץ (צילום: יוראי רבן)
יפתח פרץ (צילום: יוראי רבן)