1. פתיחת המוזיאון טייק 2

בפעם השנייה השנה התייצבו שר התרבות חילי טרופר, ורון חולדאי - ראש עיריית תל אביב -יפו, במוזיאון תל אביב לאמנות על מנת לציין את פתיחתו המחודשת לקהל. בסבב הזה היה המוזיאון סגור במשך חודשיים וחצי בשל התפשטות נגיף הקורונה בישראל. טניה כהן-עוזיאלי - מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות, ליוותה את הביקור וסיפרה על ההחלטה להאריך את התערוכה של האמן החי המפורסם (והיקר) ביותר בעולם -  ג'ף קונס, עד לינואר 2021 בשל הביקוש הרב של קהל המבקרים.

2. רכבות חשמליות בדרך מסלול

באירוע מצומצם בהתאם למגבלות הקורונה נפגשו אתמול (שלישי) מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר, צחי גולן, מנכ"ל סימנס מוביליטי ישראל, מנהל אגף בכיר לרכבות במשרד התחבורה, אליאס מטר, ובכירים נוספים מישראל וגרמניה. במפגש  שנערך בפרינדזון בטרמינל אשדוד ציינו את  קליטת  הרכבות החדשות החשמליות מתוצרת סימנס מוביליטי עבור רכבת ישראל. הרכבות החדשות הינן בתצורת קרונועים, קרונות ללא קטר, המונעים בהנעה עצמית וחשמלית. 

צחי גולן ומיכאל מייקסנר (צילום: שבתאי טל cloudview)
צחי גולן ומיכאל מייקסנר (צילום: שבתאי טל cloudview)

3. המשלחת מבחריין אצל המלך דוד

בעוד בתי המלון בבירה סגורים, מלון המלך דוד ירושלים, מרשת מלונות דן, אירח לאחרונה משלחת מבחריין בראשות ד"ר שייח חאליד בן חליפה אל חליפה, בן דודו של מלך בחריין. השייח הוא יו"ר חבר הנאמנים של המרכז הגלובלי לשלום ולדו-קיום על שם המלך חמד בן עיסא אל חליפה.

המשלחת מבחריין, התארחה במלון המלך דוד ירושלים במשך חמישה ימים שבסופם העניק האורח למנכ"ל המלון - תמיר קוברין, את אמנת השלום מטעם מלך בחריין, חמד בן עיסא אל חליפה וכמובן חתם בספר הזיכרונות המפורסם של המלון.

תמיר קוברין וד''ר שייח חאליד בן חליפה אל חליפה (צילום: שלומי אמסלם)
תמיר קוברין וד''ר שייח חאליד בן חליפה אל חליפה (צילום: שלומי אמסלם)

4. החדש של יתיר

בשני בערב, השיקו ביקב יתיר מותג יין חדש בשם 'דרום BY YATIR'. לרגל ההשקה, הגיעו יעקב בן דור - מנכ"ל יקב יתיר, וערן גולדווסר - היינן הראשי, מחבל יתיר שבדרום, אל 'בית איש הענבים' ביפו, שם התקיימה טעימה מצומצמת של היינות החדשים, במקביל לאירוע זום רחב להשקת היין, במסגרתו סיפרו השניים על המותג החדש ועל אזור הגידול המיוחד של הכרמים בדרום.

יעקב בן-דור וערן גולדווסר (צילום: גלית אמיגה-סער)
יעקב בן-דור וערן גולדווסר (צילום: גלית אמיגה-סער)

5. קפה שכולו טוב

לקראת היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, שיחול השבוע, חברת 'אלקטרה מוצרי צריכה' החליטה על הקמת מיזם חברתי בשם "קפה שכולו טוב", לקידום המודעות בקרב עובדי ומנהלי החברה להכלה ולגיוס עובדים עם מוגבלות.

מאחורי המיזם עומדות ענת ברקן - סמנכ"לית משאבי האנוש באלקטרה, ומיכל לאופר - מנהלת חווית העובד, שחברו לקבוצת "שכולו טוב" העוסקת בשילוב, ליווי והכוונה של אנשים עם חסם תעסוקתי. המיזם כולל בית קפה מקצועי שיוקם במרכזו של בניין הנהלת אלקטרה בראשון לציון. בית הקפה יאויש בעובדים עם מוגבלות, ויציע למאות עובדי המטה וההנהלה, קפה ומגשי אירוח במחירים מיוחדים. בדרך זאת מקווים בחברה תיווצר אינטראקציה ראשונית בין המנהלים והעובדים עם המוגבלות, שתסייע רבות בהסרת חסמים ותפיסות קדומות, בדרך להכפלת מצבת העובדים הללו באלקטרה.

ענת ברקן ומיכל לאופר  (צילום: אפרת כהן)
ענת ברקן ומיכל לאופר (צילום: אפרת כהן)

המשאב האנושי | ריבי הלר, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת Argus

ב-Argus המפתחת מוצרים בתחום אבטחת הסייבר לרכבים, הקורונה יצרה הזדמנות לחיזוק התרבות הארגונית. הצלחנו להסתגל בצורה מהירה למצב החדש ולמתכונת עבודה מרחוק ולעודד לגמישות.

בהחלטה משותפת עם המנהלים, שמרנו על מפגשים צוותיים אחת לשבוע במשרד. העובדים נדרשים להמשיך לעמוד ביעדים לצד מגבלות ואתגרים ולכן למשל אנו מאפשרים להורים לעבוד 80% משרה ללא פגיעה בשכר וכמו כן, מציעים פעילויות למידה מגוונות על מנת לעודד את העובדים להמשיך ללמוד ולהתפתח.

עם המומנטום של הגידול העסקי וכניסת רגולציות חדשות לרכבים אוטונומיים, המשכנו לגייס ולגדול, ותהליך המיון והקליטה עבר התאמות לאונליין. בנוסף, תקופת הקורונה השפיעה על עסקים רבים ולכן השקנו את פרויקט ArgusGivesBack#  ותרמנו 2.5 מיליון ש"ח לעמותות שנבחרו ע"י העובדים. כדי להמשיך לעודד לנתינה נוספת, אנו מאפשרים יום חופשה נוסף בשנה למטרת התנדבות.

ריבי הלר (צילום: שלומי יוסף)
ריבי הלר (צילום: שלומי יוסף)