1. נקודת זכות ללוין

בלובי הכניסה לבניין הנהלת בנק דיסקונט ברחוב יהודה הלוי בת"א, נערכה בראשון האחרון פתיחת התערוכה "נקודת זכות", ביוזמה של בנק דיסקונט ו"הרוח הישראלית". באירוע הפתיחה המצומצם נכחו מנכ"ל בנק דיסקונט - אורי לוין, נשיא הכבוד של "הרוח הישראלית" - טל ברודי, ומנכ"לית "הרוח הישראלית" - מיקי דהב. בתערוכה מוצגים פריטי אמנות עכשווית, המוצעים גם למכירה, ורוב ההכנסות ממנה יופנו לתמיכה בפרויקטים למען אוכלוסייה במצוקה, בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל, בדגש על ילדים ונוער בסיכון. השנה, בעקבות משבר הקורונה, חלק מהכנסות התערוכה, יופנו גם לאומנים עצמם.

התערוכה כוללת למעלה מ-120 יצירות ובכלל זה: ציורים, פסלים ועיצובים, שהמכנה המשותף לכולם הוא עגול. היצירות של כלל האומנים המציגים נוצרו במהלך תקופת הקורונה ונמסרו במיוחד עבור התערוכה והמכירה. 

2. רם לא מוותר

הטניסאי אנדי רם לא וויתר וקיים, בהתאם למגבלות, את טורניר הטניס השנתי מקצוען/חובבן לזכרו של אביו - עמי רם ז״ל. כמדי שנה, ההכנסות מן הטורניר מוקדשות לעמותת 'וראייטי ישראל' .

רם שיתף ברשתות החברתיות כי היה לו חשוב לשמור על הרצף ולהנציח את זכר אביו בטורניר הטניס שהפך למסורת, וכי הוא רואה חשיבות בתרומה הכל-כך משמעותית לעמותת וראייטי, בוודאי בעת הזו, שכל שקל חשוב ויכול לשנות לילדי וראייטי ולבני משפחותיהם את החיים.

אנדי רם (צילום: אביב חופי)
אנדי רם (צילום: אביב חופי)

3. תורמים גם בלי ריקודים

היזמית דרורית ניצני – ממקימי התכנית לתמיכה בחיילים בודדים חסרי עורף משפחתי, יצאה בהודעה לחבריה ולתורמים לתכנית: "בדיוק בימים אלה הייתי אמורה להיערך לאירוע השנתי  - מסיבת הסילבסטר שאנחנו מקיימים למען החיילים הבודדים חסרי העורף המשפחתי. זו הייתה אמורה להיות השנה השישית שבה האירוע מתקיים ומשנה לשנה ראינו איך ההיענות הולכת וגדלה וככה יכולתם לאפשר לנו לטפל בעוד חיילים בודדים חסרי עורף משפחתי (נוער בסיכון ויוצאי החברה החרדית), כי כל אחד צריך בית ולא חשוב מה הרקע שלו. כשהקורונה החלה לטלטל את עולמנו, היינו בטוחים שמדובר במשבר זמני והנה אוטוטו הכל ישוב לשגרה, אבל באותה הנשימה גם הפעלנו כוחות אדירים כדי להתאים את עצמנו למציאות שהשתנתה  והצלנו משוחררים רבים שנקלעו למשברים קשים.
השנה לא יתקיים אירוע ההתרמה השנתי שלנו, אבל החיילים עדיין כאן ובכל יום מצטרפים אלינו עוד ועוד צעירים וצעירות הזקוקים לעזרתנו.
אני מודעת לקושי הגדול בו כולנו נתונים: בעלי חברות, שכירים ועצמאים. אבל אם לא נירתם כולנו - למיכל, לישראל, ליובל ולעוד רבים אחרים לא יהיה בית. אז אולי השנה לא נוכל להתראות, להתחבק וליהנות מהופעה מעולה, אבל התרומה שלכם הפעם חשובה מאי פעם". 

4. פיג'מות מדבח ובוגנר

אייזיק דבח - המנכ"ל ובעל השליטה בחברת 'דלתא גליל', וענת בוגנר - מנכ"לית דלתא ישראל, נרתמו לבקשתן של אורה כורזים - יו"ר ויצ"ו ישראל, וענת שכטר-וידור - יו״ר אגודת הידידים של ויצ"ו, והרימו תרומה שכללה למעלה ממאה פיג'מות וסטים של הלבשה תחתונה. התרומה הועברה למקלט החירום שויצ"ו הקימה לנשים נפגעות אלימות, על מנת לתת מענה מיידי לנשים וילדים שעברו למקלט על רקע התגברות תופעת האלימות במשפחה בזמן משבר הקורונה.

אייזיק דבח (צילום: ירדן שמואל-מלכא)
אייזיק דבח (צילום: ירדן שמואל-מלכא)

ענת בוגנר (צילום: דנה קרן)
ענת בוגנר (צילום: דנה קרן)

5. דרוטין בלי חשבון

מסממני המשבר השלטוני-כלכלי: אפליקציית דיבור המשמשת אלפי ילדים בעלי צרכים מיוחדים הושבתה בגלל ביטול תקציב ממשלתי. ספקית האפליקציה, חברת  Wediggit, החליטה לחדש את רישיונות השימוש והתמיכה באפליקציה על חשבונה, בעלות של כחצי מיליון שקל.

נתי דרוטין, מנכ"ל  Wediggitסיפר: "הטכנולוגיה מתגלה במלוא תפארתה כשהיא מסייעת לפתור מצוקות של בעלי מוגבלויות - ובשעת משבר אין מקום לשיקולים כספיים בנושא כה רגיש. אנו רואים כחובה אזרחית להאריך את רישיונות האפליקציה ואת התמיכה ולמנוע מצב שילדים בעלי צרכים מיוחדים יחוו ניתוק תקשורתי אפילו לדקה ממשפחותיהם ומחבריהם. זהו צו השעה ואנו ממלאים אותו בגאווה".     

נתי דרוטין (צילום: מקסים גולבנוב)
נתי דרוטין (צילום: מקסים גולבנוב)

בכירים מתחסנים | רונן אהרון, מנכ"ל ABB ישראל

העובדה שהגאונות האנושית הצליחה לעשות שוב את הבלתי אפשרי, ולייצר חיסון יעיל, בזמן שיא, למחלת הקורונה, היא בשורה חסרת תקדים לכלכלה הגלובלית ובמיוחד למשק הישראלי שסקטורים שלמים בו מושבתים כבר למעלה מתשעה חודשים עם מעל מיליון מובטלים.  ברמת ניהול הסיכונים אני מעריך שאי השימוש בחיסון מסוכן פי כמה מאשר ההתחסנות וזאת עקב המידע שנצבר בשנה האחרונה על וירוס הקורונה. יתרה מכך, השימוש בחיסון לא רק ירפא את הוירוס הוא גם יאפשר לכלכלה העולמית להתאושש ולאנושות לחזור לימים הטובים טרום הוירוס.

בנקודה זו אני רוצה להדגיש את חשיבותה של המנהיגות והדוגמא האישית של מנכ"לי החברות. המנכ"לים הם המגדלור של הארגון בראשו הם עומדים ובין אם הם חפצים בכך או לא, עיני כל העובדים נשואות אליהם בכדי לקבל השראה מהדרך שבה הם פועלים ומובילים מהלכים קטנים כגדולים.    

רונן אהרון (צילום: אלכס פרלמן)
רונן אהרון (צילום: אלכס פרלמן)

שיח של אחדות 

לילך רון-הימלמן – סמנכ"לית שיווק, קבוצת Manpower ישראל

כסמנכ"לית השיווק של חברת ההשמה ופתרונות כוח האדם הגדולה בישראל, אני עוסקת מדי יום בשוק העבודה הישראלי. לכן הייתי משווקת לציבור הרחב את השיח על אחדות בעם, מבעד לפריזמה של סולידריות חברתית במקום העבודה. כלומר, אם נקביל את החברה הישראלית למקום עבודה, בו רבים מאיתנו עובדים באדיבות וחברות למען מטרה משותפת, עם קולגות מדתות שונות, ברמת אדיקות דתית שונה, עמדות פוליטיות שונות וכדומה – נבין שאם ניתן לשים את המחלוקות הנובעות מהשוני בינינו בצד במקום העבודה, נוכל גם ללמוד לעשות זאת במרחב הציבורי והוירטואלי. לכן, אם נאמץ את הסולידריות שכבר קיימת במקומות העבודה בחיים האמיתיים, נוכל לעשות שינוי אמיתי.

לילך רון-הימלמן (צילום: רז רוגובסקי)
לילך רון-הימלמן (צילום: רז רוגובסקי)