1. החלטות לשנה החדשה עם ברנסון

המיליארדר סר ריצ'רד ברנסון - בעלי חברת התעופה 'וירג'ין', חלק עם העולם את גישתו לקראת השנה האזרחית החדשה באמצעות הרשתות החברתיות:

"אני אופטימי ש -2021 תביא יותר תקווה ואושר מכיוון שהאנושות ממשיכה לדחוף את גבולות האפשר. בואו כולנו ננסה לחפש את ההזדמנויות בין האתגרים ונחזיק את הראש. הגיע הזמן לעשות החלטות לשנה החדשה. למרות שזו הייתה תקופה מאתגרת, אני מוצא שהגדרת יעדים לשנה הקרובה עוזרת לי להישאר ממוקד בחיובי ונותנת לי משהו להמשיך לעבוד לקראתו. התחושה של התקדמות ויצירת כיוון מושכת אותנו גם כשדברים מסביב עשויים להרגיש כאוטיים ולא בשליטתנו.

· רשמו כל רעיון שיש לכם. אין רעיון קטן מדי, וגם שום רעיון לא גדול מדי. במחברת, בטלפון או במפית - זה לא משנה איפה, זה רק חשוב שתעשו את זה.

· יש כמה רשימות. אחת למטרות רחוקות; ואחת למשימות הניתנות לניהול ולביצוע מדי יום. בדרך זו אתה יכול להגדיר את החזון שלך ולנקוט בצעדים כדי להגיע אליו בכל יום. וודאו שיש לכם יעדים אישיים כמו גם מטרות עסקיות. אין הפרדה אמיתית בין עבודה לחיים - הכל זה חלק מהחיים. כנ"ל לגבי רשימות.

· סמנו כל משימה שהושלמה. יש מעט דברים מספקים יותר מאשר לתקתק עבודה שנעשתה היטב. חגגו את ההצלחות שלכם, גם אם הן רק צעדים קטנים בכיוון הנכון, והמשיכו להכין רשימות חדשות!

· הפכו את המטרות שלכם למדידות כדי שתדעו אם התוכניות עובדות. אין טעם להגדיר יעדים אם לא יודעים איך ניתן לעמוד בהם. 

· שתפו את המטרות שלכם עם אחרים. כך ניתן להניע אחד את השני. רוב הפעילויות מהנות יותר כשהן נעשות עם אנשים אחרים - גם אם אתה משתף עדכוני התקדמות או עושה דברים יחד באופן מקוון".

ריצ'רד ברנסון (צילום: רויטרס)
ריצ'רד ברנסון (צילום: רויטרס)

2. ברקו מעודדת התנדבות 

מיכאלה ברקו - מייסדת חברת "טריביו" לניהול מערך מתנדבים, הגיעה לביקור בארגון "פתחון לב", במרכז הסיוע בראשון לציון.

ברקו פגשה במקום את מנכ"ל "פתחון לב" - אלי כהן, את המתנדבים בארגון והעובדים, ולמדה אודות הפעילות למען מבקשי סיוע, הן בשגרה והן בימי הקורונה והסגר. מטרת הביקור הייתה להעלות את המודעות לצורך בהתנדבות ובסיוע לאוכלוסיות חלשות.

ברקו ובעלה איש העסקים - רון צוקרמן, הקימו לפני ארבע שנים את "טריביו" – טכנולוגיה לניהול התנדבות המיועדת למנהלי התנדבות ומערכי מתנדבים. עד כה, עשרות רשויות מקומיות, גופים ממשלתיים ועמותות משתמשות בשירותי החברה על מנת לנהל את מערך ההתנדבות.

ברקו התרגשה להיחשף לפעילות האדירה שפתחון לב עושה לטובת האוכלוסיות הזקוקות לכך, והודתה לכהן ולמירי ניב - מנהלת ההתנדבות בפתחון לב, שאפשרו לה לעזור במעט בקידום המטרות החשובות.

אלי כהן ומיכאלה ברקו  (צילום: יח''צ)
אלי כהן ומיכאלה ברקו  (צילום: יח''צ)

3. המתווה החדש של פרס רפפורט

"קרן ברוך ורות רפפורט", מגדילה השנה את התמיכה בקהילת האמנים בישראל ומשנה את מתווה הפרס שהיא מעניקה, בצל נזקי מגפת הקורונה לעולם התרבות והאמנות.  

בשנה שבה נאלץ מוזיאון תל אביב לאמנות, כמו שאר מוסדות התרבות, לסגור דלתותיו למבקרים, וקיומן של תערוכות במרחב הפיזי נמצא בסימן שאלה, הוחלט לשנות את מתווה הפרס לשנת 2021 ולהתאימו לצורכי השעה. המתווה הייחודי שגובש בשיתוף המוזיאון, מציע שני אפיקים לתמיכה באמנים מבטיחים ובכירים.

 הקרן תרכוש השנה מאמנים בני כל גיל המתגוררים בישראל, עבודות בסך כולל של 150,000 דולר עבור אוסף האמנות הישראלי ע"ש רות וברוך רפפורט במוזיאון תל אביב לאמנות. לאחרונה פורסם קול קורא להגשת הצעות לרכישות. בנוסף, תממן קרן רפפורט תערוכת אמנות ישראלית עכשווית פתוחה לקהל במרחב הציבורי. 

4. מאיצים עם הבנק הגדול ברוסים 

Sberbank - הבנק הגדול ביותר ברוסיה ואחד המוסדות הפיננסיים הגדולים בעולם, עם מעל ל-14 אלף סניפים, וקרן ההון סיכון הבינלאומית 500Startups - משיקים יחד את המחזור השלישי של מאיץ הסטארט-אפים הבינלאומי המשותף שלהם - Sber500, ופותחים אותו לראשונה גם לחברות מישראל. מדובר בתכנית יוקרתית לקידום סטארט-אפים, הנשענת על היכולות של Sberbank, שמייצר עבור החברות המשתתפות אקוסיסטם מכובד ברוסיה, לצד המומחיות והניסיון שמביאה קרן 500Startups . התכנית פתוחה בפני סטארט-אפים שכבר נרשמו כחברות, רשמו כבר את מכירותיהם הראשונות ואשר יש בידם מוצר בר-קיימא מינימלי (Minimum Viable Product – MVP) בענפים הבאים: פתרונות שיווק ופרסום, פתרונות בתחום האוטומציה של תהליכים, מיפוי וגיאולוקציה (זיהוי מיקום גיאוגרפי), טכנולוגיה חינוכית וטכנולוגיית משאבי אנוש, טכנולוגיה רפואית, טכנולוגיות ספורט, פתרונות בתחום האנליטיקה של נתונים, פתרונות בית חכם ועוד.

נפלאות סופהשבוע 

איש העסקים האמריקאי אלכס רודריגז בן זוגה של הכוכבת ג'ניפר לופז, היה בין ברי המזל שלא נאלצו לוותר על קבלת השנה האזרחית בכיכר טיימס בניו יורק. רודריגז ליווה את לופז להופעה שלה שנערכה במקום ושודרה ברחבי העולם. 

ג'ניפר לופז ואלכס רודריגז תמונת סוכנויות

שלא תרגישו לבד - גם רנדי צוקרברג, אחותו של מייסדר פייסבוק ומייסדת ומנכ"לית חברת 'צוקרברג מדיה', בילתה את ערב השנה האזרחית החדשה באווירה ביתית וגם פרסמה ברשת את המטרות שלה לשנה הקרובה.

רנדי צוקרברג (צילום: להסתכל בהערות תמונה,gettyimages)
רנדי צוקרברג (צילום: להסתכל בהערות תמונה,gettyimages)

בכירים מתחסנים | עו"ד נחום פינברג, מומחה בדיני עבודה ובגישור אישי 

זוהי לי הפעם הראשונה שאני שמח שאני בגיל המתאים - להיות בין הראשונים שמתחסנים... זה בנימה אישית ובנימה מקצועית ומשפטית אני יודע שזוהי הדרך להחזיר את העובדים למקומות עבודה בטוחים, והתקשורת מרחוק תחזור להיות חלופה כשנוח.

הקורונה הוכיחה שהטכנולוגיה ראויה, ועם זאת שהקשר הבלתי אמצעי חשוב כבני-אנוש וכעובדים בעלי מוטיבציה וכישורים חברתיים.

אני ממליץ להתחסן ורואה בכך את דרך המלך לפתיחת עסקים, מסעדות, וחזרה מלאה של תחום התרבות לפעולה

נחום פינברג (צילום: אופיר אייב)
נחום פינברג (צילום: אופיר אייב)

המשאב האנושי | טל גרנות-מילר, סמנכ"לית משאבי אנוש, מי עדן

ניהול מערך משאבי האנוש השנה השתנה מהשורש, וכך גם התפקיד שלי קיבל משמעות חדשה. אם עד כה החלק הארי, היה גיוס עובדים, הכשרתם ודאגה לרווחתם - השנה הקלפים נטרפו. אני מרגישה אחריות אישית על בריאות העובדים. חשוב לי שהעובדים בחברה יתחסנו, וישמרו על עצמם גם כשהם לא נמצאים בעבודה, מתוך דאגה אישית. בחברת האם שלנו בארה"ב, לצערי היו עובדים שנפטרו מהמחלה, ואין בי שום רצון להיות במקום הזה. הקורונה הפכה את התפקיד שלי ליותר אישי ומחובר ממה שהיה אי פעם. בנוסף לאחריות שלי למשאב האנושי בחברה, כיום אני עוד יותר מעורבת בחיים האישיים של העובדים ובני משפחותיהם, ושם אני מנסה לסייע ולעזור בכל דרך אפשרית.

בימים אלו אני נדרשת למתן פתרונות במגוון רחב מאוד של תחומים שבעבר לא היו קיימים. לדוגמא, עובדת בחברה אשר לא היה לה מקום לשהות לבדה בזמן בידוד, לקחנו אחריות ודאגנו ללינה במלון. בנוסף הקמנו מערך בדיקות אפידמיולוגיות במחלקת משאבי אנוש, במטרה לעצור הדבקה, עוד לפני שמגיעות הנחיות של משרד הבריאות.

בפרוץ הסגר השלישי, מחלקת משאבי אנוש כבר הייתה מתורגלת: הקמנו מערך - נוהל עבודה מהבית, עבודה בזמן סגר לעובדים חיוניים, עבודה בקפסולות, אישורי מעבר לעובדים מכיוון ש'מי עדן' הוא מפעל חיוני במסגרת משק לשעת חירום. כל זאת על מנת להבטיח את המשך פעילותה הרציף של החברה לטובת כלל לקוחותיה. 

טל גרנות-מילר (צילום: אילן בשור)
טל גרנות-מילר (צילום: אילן בשור)