1. המיליארדר סר ריצ'רד ברנסון - בעלי חברת התעופה 'וירג'ין', חלק עם העולם את גישתו לקראת השנה האזרחית החדשה באמצעות הרשתות החברתיות:

 "אני אופטימי ש-2021 תביא יותר תקווה ואושר מכיוון שהאנושות ממשיכה לדחוף את גבולות האפשר. בואו כולנו ננסה לחפש את ההזדמנויות בין האתגרים ונחזיק את הראש מעל למים. הגיע הזמן לעשות החלטות לשנה החדשה. למרות שזו הייתה תקופה מאתגרת, אני מוצא שהגדרת יעדים לשנה הקרובה עוזרת לי להישאר ממוקד בחיובי ונותנת לי משהו להמשיך לעבוד לקראתו. התחושה של התקדמות ויצירת כיוון מושכת אותנו גם כשדברים מסביב עשויים להרגיש כאוטיים ולא בשליטתנו.

· רשמו כל רעיון שיש לכם. אין רעיון קטן מדי, וגם שום רעיון לא גדול מדי. במחברת, בטלפון או במפית - זה לא משנה איפה, זה רק חשוב שתעשו את זה.

· יש כמה רשימות. אחת למטרות רחוקות; ואחת למשימות הניתנות לניהול ולביצוע מדי יום. בדרך זו אתה יכול להגדיר את החזון שלך ולנקוט בצעדים כדי להגיע אליו בכל יום. וודאו שיש לכם יעדים אישיים כמו גם מטרות עסקיות. אין הפרדה אמיתית בין עבודה לחיים - הכל זה חלק מהחיים. כנ"ל לגבי רשימות.

· סמנו כל משימה שהושלמה. יש מעט דברים מספקים יותר מאשר לתקתק עבודה שנעשתה היטב. חגגו את ההצלחות שלכם, גם אם הן רק צעדים קטנים בכיוון הנכון, והמשיכו להכין רשימות חדשות!

· הפכו את המטרות שלכם למדידות כדי שתדעו אם התוכניות עובדות. אין טעם להגדיר יעדים אם לא יודעים איך ניתן לעמוד בהם. 

· שתפו את המטרות שלכם עם אחרים. כך ניתן להניע אחד את השני. רוב הפעילויות מהנות יותר כשהן נעשות עם אנשים אחרים - גם אם אתה משתף עדכוני התקדמות או עושה דברים יחד באופן מקוון".

ריצ'רד ברנסון (צילום: רויטרס)
ריצ'רד ברנסון (צילום: רויטרס)

2. קצת גלאם מעבר לים - איש העסקים האמריקאי - אלכס רודריגז, בן זוגה של הכוכבת ג'ניפר לופז, היה בין ברי המזל שלא נאלצו לוותר על קבלת השנה האזרחית בכיכר טיימס בניו יורק. רודריגז ליווה את לופז להופעה שלה שנערכה במקום ושודרה ברחבי העולם. 

ג'ניפר לופז, אלכס רודריגז (צילום: Getty images)
ג'ניפר לופז, אלכס רודריגז (צילום: Getty images)

3. מיכאלה ברקו - מייסדת חברת "טריביו" לניהול מערך מתנדבים, מסיירת בתקופה האחרונה באתרים שונים בארץ והגיעה השבוע עם מתנדבים לשוק הסיטונאי בירושלים על מנת למיין מזון לפני שנזרק, במטרה למסור אותו למי שזקוק. ברקו ובעלה איש העסקים - רון צוקרמן, הקימו לפני ארבע שנים את "טריביו" – טכנולוגיה לניהול התנדבות המיועדת למנהלי התנדבות ומערכי מתנדבים. עד כה, עשרות רשויות מקומיות, גופים ממשלתיים ועמותות משתמשות בשירותי החברה על מנת לנהל את מערך ההתנדבות.

מיכאלה ברקו (צילום: דודי חסון)
מיכאלה ברקו (צילום: דודי חסון)

4. דנה לרנר - מנכ"לית האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה, אירחה השבוע את סיגל אבין ואיילת זורר במשדר ״זום אין״ של האקדמיה, לשיחה אחת על אחת, לקראת עליית הסדרה ״לאבד את אליס״ באפל טי וי. לרנר איחלה לשתיים הצלחה עם הסדרה שעושה את כל הדרך מהוט ועולה ב- 22.1 באפל טי וי. – ומסמנת עוד וי בטור ההצלחות הבינלאומיות של הטלוויזיה בישראל.

איילת זורר (צילום: Getty images)
איילת זורר (צילום: Getty images)

5. בראשון בערב נערך 'וובינר' (סמינר רשתי) של הקרן לחקר הסרטן בישראל - ICRF , במסגרתו אירח יו"ר הקרן - תמיר גילת, את ד״ר ליאור מאיו להרצאה על תקווה, שכנות טובה והאתגר בטיפול בגידולי מוח סרטניים. ד"ר מאיו סיים את לימודי הדוקטורט שלו באוניברסיטת ת״א והמשיך לפוסט-דוקטורט ב'הרווארד מדיקל סקול'. הוא חזר לישראל בשנת 2016 בעקבות זכייה במלגת ״גשר״ של הקרן לחקר הסרטן בישראל – ICRF , שאפשרה לו לפתוח את המעבדה לחקר מחלות מוח בביה״ס סגול למדעי המוח והפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל-אביב. ד״ר מאיו גם מכהן כדירקטור-שותף במרכז לחקר תאי באוניברסיטת ת״א. מחקרו של ד״ר מאיו בתחום הסרטן מתמקד בתהליכים המאפשרים את שגשוג תאי הסרטן במוח, תוך שימוש בכלים חדשים ופורצי דרך על מנת לזהות מנגנונים לא ידועים לטיפול בסרטן המוח.

תמיר גילת  (צילום: מרק ישראל סלם)
תמיר גילת (צילום: מרק ישראל סלם)

ליאור מאיו (צילום: עידן מלכה)
ליאור מאיו (צילום: עידן מלכה)

6. "קרן ברוך ורות רפפורט", מגדילה השנה את התמיכה בקהילת האמנים בישראל ומשנה את מתווה הפרס שהיא מעניקה, בצל נזקי מגפת הקורונה לעולם התרבות והאמנות.  

בשנה שבה נאלץ מוזיאון תל אביב לאמנות, כמו שאר מוסדות התרבות, לסגור דלתותיו למבקרים, וקיומן של תערוכות במרחב הפיזי נמצא בסימן שאלה, הוחלט לשנות את מתווה הפרס לשנת 2021 ולהתאימו לצורכי השעה. המתווה הייחודי שגובש בשיתוף המוזיאון, מציע שני אפיקים לתמיכה באמנים מבטיחים ובכירים:

הקרן תרכוש השנה מאמנים בני כל גיל המתגוררים בישראל, עבודות בסך כולל של 150,000 דולר עבור אוסף האמנות הישראלי ע"ש רות וברוך רפפורט במוזיאון תל אביב לאמנות. לאחרונה פורסם קול קורא להגשת הצעות לרכישות. בנוסף, תממן קרן רפפורט תערוכת אמנות ישראלית עכשווית פתוחה לקהל במרחב הציבורי. 

7.כבוד ישראלי: מדריך הדירוג הבריטי היוקרתי -  Who’s who legal (WWL), בחר בחמישה עורכי דין ישראליים כמובילים עולמיים בתחום המיזוגים והרכישות. מדובר בעורכי הדין:  שרון אמיר - שותף בכיר בנשיץ-ברנדס-אמיר; אשוק צ'נדרשיקר - שותף בגולדפרב זליגמן; קליפורד פליד ודן שמגר - שותפים במיתר; וחיים פרידלנד - שותף במשרד גורניצקי. לדברי אחד המדורגים – שרון אמיר, המשמש כעורך הדין של קרן פימי: "אם היו מציעים לי להמר בתחילת חודש מרץ 2020 - כאשר עסקאות נעצרו, התבטלו ו/או נדחו בעקבות הקורונה, על הסיכוי שכמות המיזוגים והרכישות בשנת 2020 תהיה כפי שהייתה בפועל, לא הייתי נותן לזה סיכוי של 1:10. המציאות הוכיחה שקשה להתנבא, כך שנותר רק לקוות שהשנה הקרובה לא תהיה גרועה יותר".

שרון אמיר (צילום: אייל פרידמן)
שרון אמיר (צילום: אייל פרידמן)

8. רביעי בערב רגע לפני סגר 3 המהודק, החברות של אירית רחמים מפתיעות אותה בחגיגת יום הולדת מצומצמת. עוד בחוגגים - בן זוגה - איש העסקים עמוס לוזון, והילדים: מור בסיס עם בת זוגו דניאל קייזמן (בתם של עופרה שטראוס ועדי קייזמן) והבן אורי. 

אירית רחמים ועמוס לוזון (צילום: עופר חן)
אירית רחמים ועמוס לוזון (צילום: עופר חן)