נפלאות סופהשבוע
>גדעון עמיחי מזמין את חברי הפייסבוק שלו לרכוש אונליין את ספרו החדש - אלף בית של גימל. מדובר בספרו השלישי של עמיחי, אשר מהווה מעין מילון ערכים של החיים, הסדורים בסדר אלפביתי, ומעמיקים את המסע אל תחנות חיים משמעותיות – בילדות, בנעורים ובבגרות: חוויות, זכרונות, התנסויות, טיולים, טעמים, הישגים מקצועיים וגם תובנות ומסקנות. לספר, אגב, שתי עטיפות שונות. 

>טליה הראל בז'רנו, 38, מנכ"לית תנועת הנוער  'כנפיים של קרמבו', נבחרה ע"י הפורום הישראלי למנהיגות, כאשת החודש (ינואר 2021) על עשייה חברתית משלבת של צעירים עם ובלי צרכים מיוחדים, בפעילות חברתית משותפת, מותאמת ומעצימה, ולטובת יצירת חברה ישראלית טובה יותר, בה יוצרים יחד מקום ומשמעות לכל אדם.

טליה הראל-בז'רנו (צילום: אמיליה בראל)
טליה הראל-בז'רנו (צילום: אמיליה בראל)

 אופנהיים בטאיוואן
חברת נובה - ספקית מובילה של פתרונות מדידה (מטרולוגיה) חדשניים, שבין לקוחותיה יצרני שבבים בינלאומיים, מציינת 20 שנים לנוכחותה בטאיוואן, עם פתיחת משרדים חדשים. פתיחת המשרדים נובעת ממימוש האסטרטגיה של החברה לחזק את נוכחותה בשווקי היעד, ולהרחיב את יכולות התמיכה המקומיות.

נשיא ומנכ"ל נובה - איתן אופנהיים, השתתף בטקס פתיחת המשרדים החדשים באזור  Hsinchu וחנך את האתר החדש, שיתמוך בפעילות לקוחות נובה באסיה. האתר החדש הוקם כחלק מהתרחבות פעילות החברה בטאיוואן, שאיפתה לשפר את היכולות המקומיות, ולתמוך בצמיחת הלקוחות באזור. 

איתן אופנהיים (צילום: יחצ נובה)
איתן אופנהיים (צילום: יחצ נובה)

מדוושים במכון של אדמס

לקראת מרוץ האופניים טור דה–פראנס ואולימפיאדת טוקיו: אלופי ישראל ברכיבה על אופני כביש, גיא שגיב (גברים) ועומר שפירא (נשים), הגיעו למכון סילבן אדמס לספורט באוניברסיטת תל אביב למבדקי יכולת ומאמץ.  השניים ביצעו בדיקה אנטרופומטרית, תפקודי נשימה, מבחני הערכה תנועתית, אנאליזה של הפעילות השרירית ובדיקה פיזיולוגית שבמסגרתה בוצע מעקב אחר מדדים שונים כגון רמת הלקטט, ספים נשימתיים, מטבוליזם של שומן בגוף, וצריכת החמצן במאמץ.

עומר שפירא, נחשבת בעיני רבים למועמדת מובילה לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו 2021 וגיא שגיב, שרוכב גם בקבוצת Israel Start-Up Nation, שואף להתחרות בטור דה פרנס. מכון סילבן אדמס לספורט עוסק במחקר ובבדיקות של ספורטאי הישג וספורטאים אולימפיים ופאראלימפיים, במטרה לשפר את ביצועיהם ובכך להגדיל את הישגיה של מדינת ישראל במשחקים האולימפיים והפאראלימפיים.

עומר שפירא  (צילום: מכון סילבן אדמס לספורט אוניברסיטת תל אביב)
עומר שפירא  (צילום: מכון סילבן אדמס לספורט אוניברסיטת תל אביב)

גיא שגיב (צילום: מכון סילבן אדמס לספורט אוניברסיטת תל אביב)
גיא שגיב (צילום: מכון סילבן אדמס לספורט אוניברסיטת תל אביב)
 

בוולדורף עם מנוצ'ין

מלון היוקרה הירושלמי הוולדורף-אסטוריה, שכמו יתר המלונות בבירה סגור בשל מגפת הקורונה, פתח במיוחד את שעריו, עבור שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין שביקר בישראל. המנכ״ל אבנר און הזעיק מהבית צוות מצומצם אשר הכשיר במשך שעות קומה שלמה, הכוללת את הסוויטה  הנשיאותית. האורח התקבל בזר פרחים בצבעי אדום-לבן-כחול, פירות ארץ ישראל פרוסים עם קערת תותים גדולה, בר עם פיצוחים, בקבוק ירדן קברנה סוביניון 2012. חברי המשלחת האמריקנית התכבדו גם בסחלב חם ובמאפי כנאפה בכניסה למלון, כדי שיוכלו להתחמם מפני הלילה הירושלמי הקריר. 

סטיבן מנוצ׳ין ואבנר און (צילום: באדיבות וולדורף אסטוריה ירושלים)
סטיבן מנוצ׳ין ואבנר און (צילום: באדיבות וולדורף אסטוריה ירושלים)

הצופן של שפיגלמן

 שי-לי שפיגלמן - מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה, התארחה במפגש תורמים ושותפים מהארץ ומחו"ל, שיזם ארגון צופן, הפועל לקידום החברה הערבית בהיי-טק הישראלי.

סאמי סעדי - מנכ"ל משותף וממייסדי 'צופן', סיפר למשתתפי המפגש המקוון: "חרף הקורונה הצלחנו לסייע למאות אזרחים ערבים למצוא מקומות עבודה בהיי-טק. בנוסף, אלפי צעירים בתיכונים ובמוסדות אקדמיים, נחשפו לתוכניות השונות, שמטרתן לשלב אותם בהיי-טק הישראלי". השתתפו: רביטל דואק - מנכ"לית משותפת של ארגון צופן; ד"ר רמזי חלבי - יו"ר צופן; מודר יונס - ראש המועצה המקומית ערערה ויו"ר ועד ראשי הרשויות בחברה הערבית; ונח האקר - מנהל פרויקט 'תוכנית החומש' לקידום היי-טק בחברה הערבית.

שי לי שפיגלמן (צילום: דורון לאטצר)
שי לי שפיגלמן (צילום: דורון לאטצר)

שיח של אחדות |עדי יזדי-דננברג, סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי גלובלי במשרד פרל כהן

עדי יזדי-דננברג (צילום: תומר יעקובסון)
עדי יזדי-דננברג (צילום: תומר יעקובסון)

"הטלטלה הפוליטית יצרה חוסר אמון בממשל ובמנהיגיו באשר הם. התחושה השוררת בקרב הציבור היא כאוס וציפייה למנהיג החדש שיקום ויוביל את כולנו לשינוי המיוחל. צנוע, משולל אגו, ישר ונעים הליכות, אוהב ישראל ובעל יכולות ניהול ומנהיגות מוכחות. אולי זו גחמה אישית שלי, אבל אני מאמינה שזו תהא מנהיגה. אמנם זה לא נראה בסיבוב הזה או הבא, אבל בעשור הקרוב, כולי תקווה וציפייה לאישה שתוביל אותנו לעתיד טוב יותר ולדרך של אהבת חינם.

שיח של אחדות יכול להתקיים בין כולנו, אבל רק בשקיפות מלאה, בתקשורת בגובה העיניים ובשיתוף אמיתי של העם בקבלת ההחלטות. כמנהלת, אני דבקה בדעה, שהרעיונות הכי טובים מגיעים מכל קשת עובדי המשרד. בעידן הקורונה, תקשורת בלתי אמצעית, הפכה לנכס. באמצעות הכלים הדיגטליים, ראש הממשלה והשרים יכולים להגיע עד לסלון ביתנו, לקיים שיחות עם קבוצות בעם ולשמוע אותנו, האזרחים. 

ההיסטוריה מלמדת אותנו ששינוי משמעותי מתחולל אחרי זעזוע גדול. למי שלא שם לב, המהפכה הרביעית כבר כאן. לצד המהפכה הטכנולוגית ובחסות תובנות הקורונה, כולי תקווה למהפכה חברתית שתביא לעולם אנושי, מכיל וטוב יותר".