עו"ד אורי אגר | שותף במשרד נשיץ-ברנדס-אמיר

"מזה חמש שנים מלווה משרדנו את יריד האומנות והעיצוב – "צבע טרי", שהינו אירוע האמנות המשפיע ביותר בישראל. השנה האחרונה הציבה אתגרים אשר חייבו יצירתיות משפטית, שתאפשר ליריד, העומד בלב ליבו של שדה התרבות הישראלי, להמשיך ולפעום בפלטפורמה דיגיטלית. הליווי המשפטי חייב "אמנות משפטית" של ממש וכלל שילוב של היבטים משפטיים הנוגעים להגנה על זכויות יוצרים ויצירת מתווה משפטי, אשר יאפשרו את המשך צמיחת היריד גם בתקופת הקורונה. אתגר בפני עצמו היה העיגון המשפטי הנכון לאופן הצגת היצירות, סגירת העסקאות ושילוח היצירות לרוכשים, אשר נתן ביטוי הולם לקשר הפורה בין פירמת עורכי דין שוחרת אומנות, לבין שתי המייסדות של היריד - יפעת גוריון ושרון טילינגר"

סלברייט להגנת הילדים
בחברת הסייבר 'סלברייט', שמפתחת טכנולוגיות המסייעות לגופי אכיפת חוק ברחבי העולם לאסוף ראיות דיגיטליות ולפצח פשעים מורכבים, מכירים מקרוב את הסכנות שאורבות ברשת ופועלים כדי לזהות, להתריע ולסכל פשיעה המקוונת. מתוך רצון לספק לעובדי החברה  ולילדיהם כלים להתמודד עם הבעיה, הזמינה החברה את דורון הרמן - לשעבר ראש דסק הפלילים של ערוץ 13, להרצאה בנושא. בנוסף, החברה עודדה את העובדים ליזום הרצאות נוספות של הרמן בפני הכיתות של ילדיהם, על מנת להרחיב את המודעות לנושא ולצייד את הילדים בידע שיאפשר להם להיזהר ולהגן על עצמם. במסגרת היוזמה הוזמנו עוד כ-20 הרצאות של הרמן בבתי ספר שונים ברחבי הארץ.

 יוסי כרמיל - מנכ"ל סלברייט: "העובדים בסלברייט תורמים יום יום למאבק העולמי בפשיעה ולהעלאת המודעות לנושא - אך זה רק חלק מהפתרון. חשוב לא פחות לתת למי שמשתמש ברשת את הכלים לזהות את הסכנות ולדעת להימנע מהן – וחשוב שגם ההורים ייקחו חלק פעיל בהנחלת הידע הזה".

יוסי כרמיל  (צילום: שלומי יוסף)
יוסי כרמיל  (צילום: שלומי יוסף)

מטהרים מעבר לים 

הסטרטאפ הישראלי 'אורה אייר' השלים פרויקט לאיוורור 400 אוטובוסים בבריטניה ואירלנד מפני וירוס הקורונה, וזאת באמצעות טכנולוגיה ייחודית לטיהור אויר בחללים סגורים. המערכת הותקנה באוטובוסים תיירותיים, שהוסבו בחודשים האחרונים להסעה של עובדים חיוניים למקומות עבודתם בצורה בטוחה, כדי שלא לסכן אותם בנסיעות בתחבורה הציבורית.

 המערכת של החברה הישראלית מבצעת ניטור של האוויר בחלל האוטובוס כולל טמפרטורה, לחות, כמות פחמן דו-חמצני, גזים אורגניים ועוד, ומשווה אותם לאוויר החיצוני. בכל מקרה של חריגה - כולל סכנת שריפה או חדירה של גזים לתוך האוטובוס, מקבל הנהג התראה מיידית. המתקן עובד כך שהוא מבצע חמש פעמים בשעה תחלופה מלאה של כל האוויר באוטובוס. החברה מציגה מחקר שנערך בבית החולים שיבא לפיו המערכת בעלת יכולת השמדה של חיידקים ונגיפים שונים - כולל נגיף הקורונה, בשיעור של 99.9%. חברת Aura Air הוקמה על-ידי האחים אביעד ואלדר שניידרמן והשקיעו בה: מרחביה אחזקות והשקעות; א.י אלקטרוניקה - שאחראית על ייצור המערכות באמצעות חברת שירהטק; ומשקיעים נוספים. 

אביעד ואלדר שניידרמן (צילום: טל זליקוביץ')
אביעד ואלדר שניידרמן (צילום: טל זליקוביץ')

 סוואן וגרטי מפצחים

מעל 1,800 מנהלות ומנהלים ב'אינטל-ישראל' השתתפו לאחרונה בכנס פיתוח מנהלים, ראשון מסוגו, שהתקיים באופן מקוון. במהלך שלושת ימי האירוע התארחו עשרות מרצים מובילים מהתעשייה ומהאקדמיה, על מנת לנסות ולפצח את סדרי עולם העבודה החדש, שנכפה על כולנו בעקבות משבר הקורונה.

את הכנס פתחו מנכ"ל אינטל העולמית - בוב סוואן, ומנהלי אינטל-ישראל - יניב גרטי, קרין אייבשיץ, דניאל בן-עטר, אורי פרנק ועוד. בכנס התארחו ד"ר מיקי הלברטל, ניב רסקין שראיין את דיוויד בלאט על ניהול וספורט, רוני קובן, שאול אמסטרדמסקי, פרופ' יאיר גלילי, ד"ר יובל קליש, ד"ר יעל אלרז-שפירא, מלי אלקובי ועוד.

הכנס כלל תכנים וסדנאות מקצועיות בנושאים כמו: חיבור עובדים מרחוק, פרסונליזציה לעומת שייכות, נטוורקינג וירטואלי, ניהול זמן בעידן טשטוש גבולות, איזון בית-עבודה בעולם ללא משרד, בניית ויצירת אמון ואפתיה מרחוק ועוד.

תפסו ג'וב

 >קסט ג'ן ביומד בע"מ (שימור) הנמצאת בהליך מיזוג עם חברת סנט טכנולוגיות רפואיות בע"מ  (הידועה כ'סנט-טק מדיקל'), מדווחת כי נקסט ג'ן הודיעה על מינויו של אלוף (מיל') יעקב עמידרור לתפקיד דירקטור בחברה.  עמידרור, כיהן כשנתיים וחצי כראש המטה לביטחון לאומי, שימש במשך ארבע שנים כראש חטיבת המחקר באמ"ן, כמו כן, כיהן במשך שנתיים כמזכיר צבאי לשר הביטחון וכארבע שנים כמפקד המכללות הצבאיות. כיום, עמידרור הנו עמית בכיר במכון ע"ש אן וגרג רוסהנדלר במכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון. 

עקב עמידרור (צילום: פרטי)
עקב עמידרור (צילום: פרטי)

>אופי רייך, חבר מושב בית לחם הגלילית, מונה למנכ"ל מועצת הדבש. רייך מחליף את זאב מידן, שפורש לאחר ארבע שנים בתפקיד. כיום פועלים בישראל כ-510 דבוראים המטפלים ב- 120,000 כוורות, מתוכן מוצבות 80,000 כוורות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה. בארץ תורמת דבורת הדבש באמצעות האבקת הגידולים לתל"ג החקלאי בישראל כשלושה מיליארד שקלים בשנה.

>מיכל שחרור מונתה לסגנית נשיא למוצרים בחברת הסטארטאפ SQream, המתמחה בהאצת האנליזה של נתונים בארגונים גדולים.

שיח שיווקי של אחדות | רוני קרני, מנהלת שיווק אמריקן אקספרס מקבוצת ישראכרט

רוני קרני (צילום: אוראל כהן)
רוני קרני (צילום: אוראל כהן)

"החברה הישראלית במהותה היא רב-תרבותית, ומורכבת ממגוון מגזרים, דתות, עדות, מסורות, אמונות וקבוצות שונות. עלינו לקדם ולשווק שיח של אחדות במהלך לימודי, חינוכי וערכי ארוך טווח, החל מתכני החינוך של ילדינו מגיל גן, דרך בית הספר תנועות הנוער והצבא, תוך כדי חשיפה לדעות, מגזרים וקבוצות שונות במטרה לייצר הבנה שאחדות אינה אחידות. אחת הדרכים לקדם פעילות שכזו היא במרחב הווירטואלי באמצעות הרשתות החברתיות.

כפי שנוכחנו לדעת שאפשר לקיים פגישות, להפיק כנסים, אירועים ו-ועידות באופן וירטואלי, כך גם ניתן לייצר מרחב וירטואלי המקדם אחדות באמצעות מעגלי שיח של קבוצות שונות, והצגת מקרים מהשטח של סולידריות וערבות הדדית בין הקבוצות. כמו כן, יש לגייס מובילי דעת קהל ומשפיענים ממגוון קבוצות ומגזרים, אשר יקדמו את השיח החיובי ויציגו קולות מגוונים ודעות שונות, תוך כדי שיח מכבד, קבלה וסובלנות.

אנחנו באמריקן אקספרס פתחנו ללקוחותינו את האירועים ושיתופי הפעולה שהפקנו, כך לדוגמה פסטיבל "גיימינג אונליין" בסוכות, ופסטיבל "אונליין עם כוכבי יוטיוב והטיקטוק" בחנוכה, לכלל האוכלוסייה ולא רק ללקוחות אמריקן אקספרס, כך שעשרות אלפי ילדים ונוער מכל רחבי הארץ נהנו ללא כל עלות בזמן החופשה מסדנאות ופעילויות שמחות ומהנות בפרט בתקופה מורכבת זו".