1. במסגרת יום השואה הבינלאומי, שחל השבוע, ציינו במועדון הכדורגל האנגלי צ'לסי, שלוש שנים לקמפיין הבינלאומי המתמשך והנרחב שמנהל המועדון נגד אנטישמיות - Say No to Antisemitism. הקמפיין מתנהל ביוזמתו של בעלי הקבוצה – המיליארדר היהודי רומן אברמוביץ'. ברביעי האחרון נפתח משחקה הביתי של הקבוצה במחווה מיוחדת, במסגרתה הוחשך איצטדיון הסטמפורד-ברידג' ונערך בו מופע אור מיוחד להנצחת זכרם של 20 ספורטאים וספורטאיות שנרצחו על ידי הנאצים.  

בכניסה לאצטדיון אף הוצגה תערוכה ייחודית להמחשת סיפורי חייהם של הספורטאים והספורטאיות שלהם הוקדש המופע. התערוכה היא חלק מפרויקט ייחודי בשם '49 להבות', המתנהל ביוזמתו ובמימונו של אברמוביץ', בשיתוף עם אמן הרחוב הבריטי-ישראלי סולומון סוזה, להנצחת ספורטאים אולימפיים שנרצחו בשואה.  

אברמוביץ', כתב מסר אישי בספר ההנצחה שהונח במקום: "כשהגעתי לצ'לסי, היו לי שתי שאיפות: ליצור קבוצת על ברמה עולמית, ולהבטיח שהמועדון ישחק תפקיד חיובי בכל הקהילות שלנו, תוך שימוש בכדורגל ככלי להשראה ולמעורבות. באמצעות קרן צ'לסי, אנו מקדמים תכניות לקידום שוויון ולמאבק בגזענות בכל העולם. ועדיין, נותרה עוד עבודה רבה לפנינו בעולם. לפני שלוש שנים יצאנו עם הקמפיין כנגד אנטישמיות, ואני גאה באוהדים על התמיכה הרבה שלהם בקמפיין, ועל ההתקדמות וההשפעה החיובית שהשגנו מאז שיצאנו לדרך. אסור לנו לשכוח את מעשי הזוועה שהתרחשו בשואה, ועלינו לעשות כל שביכולתנו כדי למנוע מהם להתרחש בשנית". 

 2. השבוע נפתח הכנס הבינלאומי השנתי ה-14 של ה-INSS  - המכון למחקרי ביטחון לאומי, תחת הכותרת: ביטחון לאומי באי-סדר עולמי. הכנס התקיים השנה במתכונת מקוונת נוכח משבר הקורונה ובין הדוברים בו: ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי - אלוף (מיל') עמוס ידלין; הרמטכ"ל - רב-אלוף אביב כוכבי; , שר המדינה לענייני חוץ של איחוד האמירויות - דר' אנוואר גרגאש; שר החוץ של בחריין - דר' עבד א-לטיף בן ראשד א-זיאני ועוד.  במעמד פתיחת הכנס נאם המיליארדר הישראלי-אוסטרלי פרנק לואי, המשמש כיושב ראש הוועד המנהל של המכון. 

עמוס ידלין, ופרנק לואי (צילום: אילן מרשק)
עמוס ידלין, ופרנק לואי (צילום: אילן מרשק)

 3. בשלישי האחרון נערך אירוע של WeizmannVibe - מועדון דור ההמשך של ידידי מכון ויצמן למדע בראשות היו"ר עמיר שאלתיאל, ומנכ״לית אגודת הידידים - יעל גורן-וגמן. במסגרת האירוע המקוון, נפגשו ב"זום" כ-70 מידידי ותורמי המכון, להרצאה  של פרופ' צחי פלפל - ראש המחלקה לגנטיקה מולקולרית במכון ויצמן, שריתק את המשתתפים בתוצאות מחקרים שונים הקשורים בסקס וגנטיקה. למחקריו של פרופ׳ פלפל יש נגיעה ישירה לחיי היום-יום של כולנו – ובכלל זה הוא חוקר את תהליך ההזדקנות, מחלות כמו אלצהיימר, סרטן ועוד. כל אלו קשורים, בין היתר, לטעויות בחלבונים. בהמשך הערב נערכה סדנת "טעימת בירות מרחוק" של מבשלת "אלכסנדר", משולבת בטעימות מבירות בוטיק מסגנונות שונים. בין משתתפי הערב היו גם נשיא מכון ויצמן למדע פרופ' אלון חן ורעייתו טלי. 

טלי ואלון חן  (צילום: מכון ויצמן)
טלי ואלון חן  (צילום: מכון ויצמן)

4. רון חולדאי - יו"ר מפלגת הישראלים, הבהיר לעוקביו בעמוד הפייסבוק העירוני שלו כי זהו עמוד עירוני וכי יוכלו לעקוב אחריו גם בעמוד אישי חדש שפתח.

רון חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
רון חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

5. בת-שבע בובליל חגגה השבוע את יום הולדתה עם בעלה איש העסקים משה בובליל והילדים. בובליל הודתה באמצעות הפייסבוק לכל מברכיה והעלתה תמונות של כל ההפתעות המשמחות ששלחו לה חבריה. 

משה ובת שבע בובליל (צילום: עופר חן)
משה ובת שבע בובליל (צילום: עופר חן)

6. מאיה ורטהיימר ואסף זמיר חגגו השבוע יום הולדת שנה לבתם אסיה. ורטהיימר שידועה כחובבת מושבעת של גלידת 'אניטה' הופתעה כאשר קיבלה מהחברים ברשת הגלידות המצליחה דוכן גלידה גדול מעץ, כמתנה לילדת יום ההולדת. 

מאיה ורטהיימר ואסף זמיר (צילום: אביב חופי)
מאיה ורטהיימר ואסף זמיר (צילום: אביב חופי)

7. מגישת החדשות יונית לוי פרגנה לבעלה עידו רוזנבלום בטוויטר והעלתה ציוץ: "אולי אני משוחדת אבל החיבור בין עידו לחברת ההפקות של וויל סמית' נשמע לי מבטיח". כזכור, חברת ההפקות של השחקן ההוליוודי סמית' הכריזה על שת"פ ראשון עם גוף התוכן הישראלי 'טדי הפקות', ושני פורמטים ישראלים שיצרו רוזנבלום ועודד תבור כבר אושרו להפקה.

יונית לוי ועידו רוזנבלום (צילום: צילום גולשים)
יונית לוי ועידו רוזנבלום (צילום: צילום גולשים)

8. בישיבת הועד המנהל של עמותת ביה"ס הגבוה למוסיקה 'רימון', נבחר השבוע, פה אחד, נשיא רימון - יהודה עדר, לתקופת כהונה נוספת בת ארבע שנים. יו"ר הועד המנהל הוא איש העסקים והפילנטרופ - אודי אנג'ל, וחברים בו מייסדי רימון, ואנשי עסקים.

יהודה עדר (צילום: דרור כץ)
יהודה עדר (צילום: דרור כץ)

 צילום דרור כץ