שאול שני הצטרף כיושב ראש לקרן רש"י, הפועלת לצמצום הפערים החברתיים ולקידום מוביליות חברתית בישראל. מינויו של שאול שני - מאנשי העסקים המובילים בישראל, מהווה המשך טבעי לקשר רב השנים שלו עם יזמי הקרן - בני משפחת לוואן. בנוסף פעילות קרן רש"י אינה זרה לשני שלאורך השנים היה מעורב בתוכניות שהיא מפעילה לחיזוק הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל. דבר היו"ר החדש: "הצטרפותי לקרן רש"י מהווה עבורי סגירת מעגל בתחום הפילנתרופי והחברתי. אני שמח וגאה להיות חלק ממפעל חיים שייסד שותפי גוסטב לוואן ז"ל. מזה עשרות שנים אני מלווה את  קרן רש"י בפעילותה הרחבה והמקיפה אותה היא מובילה יחד עם עמותותיה, להגשמת חזונה לצמצום פערים חברתיים ומתן שוויון הזדמנויות אמיתי לכל אזרחי המדינה. מדובר במשימה שכיום היא רלוונטית מאי פעם, על רקע המשבר החברתי והכלכלי שפוקד את החברה הישראלית. לכן היה זה אך טבעי מבחינתי לקחת על עצמי את התפקיד בארגון החברתי המשפיע והמשמעותי ביותר בישראל".

קרמר משדר
חברת הטכנולוגיה 'קאטו נטוורקס' העוסקת בייצור פתרון משולב של רשת ארגונית בענן ואבטחת סייבר, השייכת ליזם שלמה קרמר - מבעלי צ'ק פוינט, קיימה מפגש מצולם מקוון חוצה יבשות, תחת הכותרת "Cato Zooming in to 2021".  אמן החושים ליאור סושרד הופקד על הצד הבידורי של האירוע.

שלמה קרמר (צילום: ניצן גור)
שלמה קרמר (צילום: ניצן גור)

פייסבוק נגד אנטישמיות 

ביום רביעי האחרון, שעה שהעולם כולו ציין את יום השואה הבינלאומי, הודיעה עדי סופר-תאני - מנכ"לית פייסבוק ישראל, על מיזם חדש של החברה הקשור בנושא. המנכ"לית המקומית דיווחה לעוקביה: "פייסבוק הודיעה היום על השקת מרכז מידע מהימן בנושא השואה, שיחבר כל אדם שיחפש בפלטפורמה כל מונח או מושג הקשור לשואה למידע חיצוני ורשמי, הכולל רקע ועובדות הקשורות לשואה, ואפילו יותר מרגש וחשוב - עדויות וסיפורים של ניצולי שואה. 

"בפלטפורמה שמשתמשים בה היום 2.7 מיליארד אנשים, יש לצעד הזה את הכוח לחשוף למעשה את כל העולם למידע מהימן ומדויק על השואה, ובמיוחד לדור הצעיר שמשתמש בפלטפורמות שלנו. המהלך הזה הוא צעד נוסף וכל כך חשוב בהמשך למדיניות החדשה שהכרזנו עליה באוקטובר, לגבי הסרה של תוכן סביב הכחשת שואה מהפלטפורמה.

בתקופה שבה האנטישמיות נמצאת בעליה בכל העולם, ואיתה גם הבורות בכל הקשור לשואה, המהלך הזה הוא כל כך משמעותי וחשוב, כנראה יותר מאי פעם".

עדי סופר-תאני (צילום: תמר מצפי)
עדי סופר-תאני (צילום: תמר מצפי)

גאים לייצג

 פרויקט חדש שהוכרז בשבוע שעבר נועד לקדם אוכלוסיות הנמצאות כיום בתת-ייצוג בתחום ההייטק, בדגש על אנשי הקהילה הגאה. במסגרת הפרויקט, אליו חברו חברת ג'ולט ,CloudZone ,ISTORE  והאגודה למען הלהט"ב, יוענקו מלגות לימודים בקורס "פומה" של ג'ולט המכשיר את משתתפיו לתפקידים עסקיים בעולם ההיי-טק והסטרטאפים. המשתתפים יקבלו גם ליווי של מנטור אישי מתעשיית ההיי-טק ופסיכולוג תעסוקתי; מחשב נייד של חברת אפל; סיוע כלכלי וליווי של מרכז הקריירה של ג׳ולט עד מציאת עבודה והשתלבות בהייטק. 

רועי דויטש מנכ״ל ומייסד ג׳ולט מסר: ״תעשיית ההיי-טק היא מנוע העושר המשמעותי ביותר בישראל כיום ויש מקום - ומוטיבציה - לכלול בו יותר אוכלוסיות. הגדלת שילוב מתחילה בייצוג. בתכנית המלגות הזו אנחנו שואפים לייצר סיפורי הצלחה לאוכלוסיות שסובלות מתת ייצוג כדי להראות גם לתעשייה וגם לאוכלוסיות הללו שההשתלבות שלהן אפשרית״.

רועי דויטש  (צילום: באדיבות ג'ולט)
רועי דויטש  (צילום: באדיבות ג'ולט)

נפלאות סופהשבוע

המיליארדר הפילנטרופ ביל גייטס שיתף ברשתות החברתיות: "כשם שמלחמת העולם השנייה הייתה האירוע המכונן עבור דור הוריי, מגפת ה- COVID-19 תגדיר את הדורות החיים בה כרגע. במכתב השנתי החדש שלנו, מלינדה ואני מדברים על האופן שבו אנו מקווים שהניסיון שכולנו חווינו בשנה האחרונה, יוביל לשינוי ארוך טווח באופן שבו אנשים חושבים על בריאות עולמית".

מלינדה וביל גייטס (צילום: רויטרס)
מלינדה וביל גייטס (צילום: רויטרס)

 בכירים מתחסנים | ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל פלטפורמת ההשקעות OurCrowd

ג'ון מדבד (צילום: OurCrowd)
ג'ון מדבד (צילום: OurCrowd)

"התחסנתי כי אני מאמין במדע ובטכנולוגיה, ואני עצמי השקעתי ביותר מ-50 חברות רפואיות, כולל בחברת מיגווקס, שמפתחת חיסון לקורונה שניתן דרך הפה. כעת, מיהרתי להיות בין הראשונים שיקבלו את החיסון של חברת פייזר. אמנם שום דבר בחיים הוא לא נטול סיכון, אבל אני חושב שלקבל קורונה ולסבול כתוצאה מהמחלה זה הרבה יותר מסוכן מהסיכון הכרוך בחיסון. אני גאה שישראל מובילה את העולם בנושא החיסון בהפרש גדול, עד כדי כך שאפשר לקרוא לנו ה-Vacci Nation. מדהים גם לגלות ששלוש המדינות המובילות בחיסונים הן ישראל, איחוד האמירויות ובחריין, ששלושתן שותפות בהסכמי אברהם ההיסטוריים. אני מקווה שזהו רק המקרה הראשון מבין רבים בעתיד שבו השותפות החדשה במזרח התיכון תוביל את העולם בכל הקשור לשיתופי פעולה, לטכנולוגיה ולבריאות".