בראשון בבוקר פתחו חברי הנהלות החברות 'OPC אנרגיה', ו'קבוצת אשטרום', את המסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, לרגל הצטרפותן למדד ת"א-35, בעקבות עדכון המדדים החצי שנתי. או.פי.סי אנרגיה פועלת בתחום ייצור חשמל והספקתו ללקוחות פרטיים וחברת החשמל, ובכלל זה בייזום, פיתוח, הקמה ותפעול של תחנות כוח ומתקנים לייצור אנרגיה.

החברה נרשמה למסחר באוגוסט 2017 וגייסה כ-400 מיליון ₪ לפי שווי שוק של כ-1.65 מיליארד ₪. שווי השוק שלה כיום הוא פי 4 מיום ההנפקה ועומד על כ- 7 מיליארד ₪, עם תשואת מניה של כ- 230% ממועד ההנפקה. 

קבוצת אשטרום וחברות הקבוצה עוסקות בייזום פרויקטים לבניה למגורים, בביצוע עבודות בניה ותשתית למגזר הציבורי והפרטי, ייזום הקמה והשכרה של נכסים מניבים, ביצור חומרי גלם לתעשיית הבניה, וכן זכיינות של תכנון והקמת פרויקטים. החברה נמנית עם החברות המובילות בתחומי הבנייה והנדל"ן בישראל.

החברה הוקמה בשנת 1963 וב- 2014 הנפיקה בבורסה וגייסה כ-270 מיליון שקל בהנפקת המניות, לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל וכ-1.2 מיליארד שקל בהנפקת איגרות חוב. שווי השוק שלה כיום הוא כמעט פי 5 ממועד ההנפקה ועומד על כ- 6.3 מיליארד ₪, עם תשואת מניה של כ- 515% ממועד ההנפקה. רמי נוסבאום - יו"ר דירקטוריון אשטרום, וגיורא אלמוגי - מנכ"ל OPC אנרגיה, ציינו מעל מסך משותף את אבן הדרך המשמעותית כל אחד לחברה שלו. 

גיורא אלמוגי ורמי נוסבאום  (צילום: צילום מסך)
גיורא אלמוגי ורמי נוסבאום  (צילום: צילום מסך)

חטיפי בריאות מותאמים אישית

חברת 'גרמין' וסטארטאפ הפודטק myAir מפרסמים נתוני מחקר חדש לפיו, 84% ממשתתפי המחקר שיפרו את איכות השינה שלהם, לאחר שאכלו חטיפי בריאות מותאמים אישית. חברת myAir  פיתחה טכנולוגיה ליצירת פרופיל אישי באמצעות בינה מלאכותית על בסיס שאלון ובדיקת מדדים גופניים. הנתונים מנותחים ומשמשים להתאמת חטיפי בריאות שכל אחד מהם כולל שילוב ייחודי של צמחים להפחתת סימפטום ספציפי של לחץ, שיפור מיקוד, חיזוק האנרגיה, הפחתת חרדה, הרפיה וקידום שינה איכותית. חטיף הסופרפוד מורכב מתערובת של אגוזים, פירות וצמחים פעילים, ללא תוספת סוכר או כל רכיב נוסף. צוות החברה כולל מדענים מאוניברסיטת ברקלי, תל אביב והטכניון.

החברה נוסדה על ידי: רחל ירקוני - מומחית בעולמות הצרכנות, ולשעבר סמנכ"לית שיווק בחברת התרופות טבע, מנכ"לית חטיבת החטיפים באסם ומנהלת שיווק בשטראוס; ודובב גולדשטיין - יזם המתמחה בטכנולוגיה פרסונלית, ולשעבר סמנכ"ל דיגיטל ברשת ערוץ 2, ומנהל פיתוח עסקי ב-YES . בחברה השקיעו 2 מיליון דולר קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב TAU Ventures ביחד עם  iAngels  ו-Entrée' Capital.

רחל ירקוני ודובב גולדשטיין (צילום: myair)
רחל ירקוני ודובב גולדשטיין (צילום: myair)

גלידה בזום

חברת "גלידות שטראוס" קיימה לאחרונה את האירוע הרשמי השנתי, לפתיחת עונת הגלידות. השנה, בהתאם לנסיבות, האירוע הועבר באופן מקוון למאות מפיצים, מנהלי אזורים, ואנשי מכירות.  צוות המנחים של תכנית הסאטירה "בובה של לילה" (ערוץ הספורט) בראשות שלום מיכאלשוולי הוביל את האירוע, שנפתח בריאיון מיוחד עם סמנכ"ל השיווק - ישי מנדיל, וסמנכ"ל המכירות - עדי רגב.

לאחר מכן הציגה מנהלת השיווק של גלידות שטראוס - מיכל תמרי, את כלל החידושים הצפויים השנה ובראשם – השקת סדרת 'מגנום פיינטס' המדוברת שכבר יצאה לדרך בחודש ינואר. לקינוח עלתה להופיע הזמרת שרית חדד.

מיכל תמרי (צילום: זוהר בנדלר)
מיכל תמרי (צילום: זוהר בנדלר)

החדש של טאטאמי 

רשת המסעדות האסייתיות 'טאטאמי' - מצפון הארץ, מתחדשת בסניף חדש בקניון 'שער הצפון' בקריית אתא. מאחורי הקונספט הקולינרי של הרשת, עומד המסעדן הוותיק  ערן לוי, שמביא את הרקע, הניסיון ואהבתו למטבחים מהמזרח הרחוק. קניון 'שער הצפון', בראשות המנכ"ל דותן שלום, נמצא בבעלות חברת 'שיכון ובינוי' וקבוצת ברונפמן פישר, מתפרש על פני  60,000 מ"ר וממותג כ"קניון המשפחות של הצפון".  מדובר בקניון הראשון והיחיד בישראל הכולל בתוכו סניף ענק של איקאה. 

ערן לוי ודותן שלום  (צילום: אבי כהן)
ערן לוי ודותן שלום  (צילום: אבי כהן)

תפסו ג'וב

חנה רדו מונתה לדירקטורית חיצונית בפלטפורמת השקעות ההמונים fundit. פלטפורמת fundit   (מקבוצת headstart בשיתוף פועלים IBI) להשקעות וגיוס הון באופן דיגיטלי עבור המגזר העסקי, מאפשרת לחברות וליזמים עסקיים בכל תחום לגייס כסף מהציבור בתמורה להקצאת מניות או אג"ח נושאות ריבית. 

חנה רדו (צילום: חן שקילאר)
חנה רדו (צילום: חן שקילאר)

>חברת פיוצ'ר קרופס מדווחת על שורת מינויים חדשים שיושלמו עם השלמת תהליך מיזוג עם אינפימר : דני איילון - שגריר ישראל בארה"ב לשעבר יכהן כיו"ר החברה; עופר אלשיך - סמנכ"ל הכספים של רשת 13 לשעבר, ימונה לסמנכ"ל הכספים החדש; וסוזן מוסמנס - בכירה לשעבר בחברת מארס העולמית, מומחית בתחום המזון, גויסה לתפקיד מנהלת חטיבת העסקים.

סוזן מוסמנס (צילום: פיוצ'ר קורפס)
סוזן מוסמנס (צילום: פיוצ'ר קורפס)

>אינטל העולמית ממנה שישה ישראלים לתפקידים בכירים: אורי פרנק, שמנהל את ארגון הנדסה של אינטל בקבוצת הפיתוח Core & Client , מונה לסגן נשיא תאגידי. רן ברנסון, האחראי על פיתוח ליבת המחשוב הבאה של אינטל - ימונה לסגן נשיא בקבוצת הפיתוח Intel Core & Client Development.


אופיר אדליס, שמוביל כיום את פעילות הארכיטקטורה בקבוצת המחשוב האישי, ימונה ל- Intel Fellow (דרגת ה-Fellow מקבילה לדרגת סגן נשיא). אילן ברסלר, שמוביל את קבוצת התקשורת האלחוטית, ימונה לסגן נשיא בקבוצת המחשוב האישי. ד"ר אופיר בוכובזא-דגני, שמחזיק בראשותו 50 פטנטים ועוסק בפיתוח מוצרי תקשורת אלחוט עתידיים, ימונה ל-Intel Fellow. יהונדב משה, שמוביל את פיתוח ה-Thunderbolt, ימונה לסגן נשיא בקבוצתIP Engineering.

בכירים מתחסנים | אלון פוטרמן מנכ"ל ומייסד תלמ"א

אלון פוטרמן (צילום: ניר אריאלי)
אלון פוטרמן (צילום: ניר אריאלי)

חיים בעלי משמעות כרוכים לרוב בהחלטות שלא מובנות מאליהן. מחד, ההחלטות כוללות סיכון, ומנגד סיכוי שההחלטה תוביל לעולם טוב יותר. הבחירה להתחסן הייתה לי מובנית מאליה ונטולת ספקות. לא מכיוון שהספקולציות סביב החיסונים בטלין-ומבוטלין, אלא כי הרצון לקיים את המציאות שאני רוצה (מציאות שאני מתגעגע אליה כל כך) - גובר על כל חשש.

התלמוד מלמד אותנו שכל אדם הוא שווה ערך לעולם ומלואו, ועל כן כל אחד מאיתנו צריך להסתובב במרחבים ולומר כי העולם בעצם נברא בשבילו. מכאן, נדמה כי אין ברירה אלא להבין שמלבד המאמצים לשמור על מרחקים האחד מן השני ובמיוחד מאלו הנמצאים בקבוצות סיכון, זוהי עת לסמוך על המדע ולהשלים את שמוטל עלינו באמצעות החיסון נגד הקורונה. אי אפשר להתבטל מהאחריות אלא להביא את היום- גם במחיר חיסון שלישי בעתיד, כזה שיילחם במוטציות ממדינות בהן דוברים אנגלית עם מבטא משעשע.