על רקע הירידה התלולה בימים האחרונים, במספר הישראלים אשר ניגשים להתחסן, יוצא ארגון 'לתת' יחד עם חברות פלאפון, yes ו'בזק בינלאומי', במבצע לעידוד התחסנות תחת הכותרת "נותנים כתף". 

על-פי הנתונים ישנם מוקדי חיסון אשר כבר עתה עומדים ריקים, קופות חולים מדווחות על מוטיבציה יורדת בציבור, ויחד עם זאת מספר הנדבקים היומי ואחוז הנדבקים, מסרבים לרדת. מבצע "נותנים כתף" נועד לעודד התחסנות לצד תמיכה באוכלוסיות החלשות ביותר בישראל. החברות שנרתמו יעבירו תרומה על סך 30 שקלים לרכישת ארוחה חמה לטובת משפחות, קשישים וניצולי שואה נזקקים – כולם נתמכי ארגון לתת, עבור כל אחד מ-4000 העובדים של שלושתן, אשר יתחסן נגד קורונה (חיסון ראשון ושני).

בארגון 'לתת' קוראים לחברות נוספות לאמץ את הרעיון ולעודד את עובדיהן ללכת ולהתחסן בהקדם האפשרי, ובכך לאפשר  חזרה לחיים שפויים ככל הניתן, ובמקביל לתמוך בעשייה חברתית בצל המשבר הכלכלי. דגנית קרמר, משנה למנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי: "בהמשך לעשייה הטובה של החברות במהלך השנה האחרונה להתמודדות עם נגיף הקורונה, שכללה בין היתר תרומת מכשירים, והתנדבות של עובדים לקיום קשרים חברתיים מרחוק עם אוכלוסיית הגיל שלישי, החלטנו ליזום את מבצע "נותנים כתף" יחד עם ארגון לתת. ככל שנמשיך ונקדים להתחסן, כך נוכל לחזור לשגרת עבודה ולחיים שלנו ונצלח את המגיפה בדרך הטובה ביותר". 

רחפני השמירה
"צוות 3" - קבוצת השמירה והמוקד מהגדולות בישראל, חתמה לאחרונה על הסכם הפצה בלעדי בישראל עם חברת "אינדור רובוטיקס" - חברת סטארט-אפ ישראלית, המייצרת דגם רחפנים משוכלל, שנועד לסייע במשימות אבטחה ומיגון בתוך מבנים. הרחפן נותן מעטפת ביטחון היקפי, יחד עם חיבור למוקד מבצעי, ולנוכחות סיירים בשטח. מדובר ברחפן אוטונומי, אשר נועד לסייע בהגנה על מבנים סגורים. חתמו: ניר גלבוע - מנכ"ל קבוצת צוות 3, ודורון בן דוד - מנכ"ל 'אינדור רובוטיקס'.

ניר גלבוע ודורון בן דוד (צילום: צוות 3)
ניר גלבוע ודורון בן דוד (צילום: צוות 3)

ניסוי הצלילים

בימים אלה נחשפות תוצאות ניסוי בינלאומי שנערך במקביל, ונבחן גם בישראל, אשר ביקש לחקור את השפעת שירה וצלילים על התדרים בגוף, והשפעתם על החיוניות, ריפוי הגוף והתודעה. אלפי משתתפים בישראל ובעולם שרו במקביל את השיר "Be You Be Love" שהלחין רוברט קוקסון הקנדי, בשיתוף עם הבימאית ציפי רז.

 בישראל נערך הניסוי בעיר בת-ים עם משתתפי סדנה של ה'מדיקל קר' - מרכז מומחים לרפואה אינטגרטיבית בשיטת InHeal. בין אלו שלקחו חלק בניסוי: שאולי פז-יניב - בעלים ומנכ"ל המרכז, ומיכל שרגא-סלונים - פסיכולוגית ומנהלת מערך ההחלמה האינטגרטיבית במרכז. תוצאות הניסוי הציגו השפעה חיובית וישירה של השירה והצלילים על מגוון פרמטרים כגון: ירידה ברמת הסטרס, שיפור ואיזון המצב האנרגטי של המשתתפים.

מיכל שרגא סלונים ושאולי פז יניב (צילום: רפי דלויה)
מיכל שרגא סלונים ושאולי פז יניב (צילום: רפי דלויה)

מדובב עז
צדי צרפתי - במאי התיאטרון ומופעי הזמר המפורסם, נבחר לככב לצד הפרזנטורית המיתולוגית של חברת   yellow-  - "מירב העז" שמדובבת על ידי לא אחר מנדב פרסמן - מנכ"ל משרד הפרסום מקאן, שגם אחראים על הקמפיין. הקמפיין, באווירת  Winter Days, מבוסס גם הוא על לחן השיר "חי" של עופרה חזה שהגיע למקום השני באירוויזיון של שנת 1983.

צדי צרפתי ונדב פרסמן (צילום: יוסי מויאל)
צדי צרפתי ונדב פרסמן (צילום: יוסי מויאל)

שלביה הפרח הכי יפה
לאחר שהוכתרה על ידי מגזין בינלאומי נחשב בתואר ״האישה היפה ביותר בעולם״, הדוגמנית יעל שלביה קוצרת  את פירות ההצלחה ונבחרה לשמש כפרזנטורית של  רשת חנויות הפרחים "זר פור יו".  באווירת יום האהבה הבינלאומי – הוולנטיין, צולמה שלביה בין סידורי פרחים מושקעים לקראת היום החגיגי. 

יעל שלביה (צילום: שי ארבל)
יעל שלביה (צילום: שי ארבל)

המשאב האנושי | עדי אוצ'ניק, מנהלת משאבי אנוש ישראל ב-HP, אינדיגו וסאיטקס 

עדי אוצ'ניק (צילום: יח''צ)
עדי אוצ'ניק (צילום: יח''צ)

 "אחד האתגרים המרכזיים של ארגונים גדולים רבים על רקע המצב בעולם הוא כיצד ניתן להשיג את המטרות העסקיות של הארגון, לשמור על התרבות והלכידות הארגונית במציאות החדשה של עבודה מהבית, וכן לשמור על העובדים בריאים ומחוברים. על אף מצבת העובדים המשמעותית שלנו, עם למעלה מ-2000 עובדים רק בישראל, ההתמודדות היתה קלה עבורנו וזאת הודות לעובדה ש-HP ישראל, אינדיגו וסאיטקס, חרתה על דגלה את נושא ההון האנושי עוד מהקמתה.

עם פרוץ הקורונה לחיינו המשכנו לפעול על מנת להעניק ערך וסיוע לעובדים. מעבר לפעולות המיידיות, שכללו העברת סביבת העבודה תוך מימון הציוד למשרד הביתי והארוחות לעובדים גם קרוב לבית, סיפקנו לעובדים ולמנהלים כלים לניהול במשבר ומרחוק והתמודדות עם שינויים במגוון תחומים, בהרצאות ההעשרה מפי פסיכולוגים, רופאים, כלכלנים ועוד. במסגרת מגבלות הריחוק החברתי, מצאנו פתרונות יצירתיים על מנת להמשיך ולהשקיע במשאב החשוב מכולם – "הנשמה" הארגונית שלנו. וכך, לא ויתרנו על הפעילויות הרבות שתיכננו למען העובדים ולמשפחותיהם, ויצאנו בסדרת שיעורי כושר אונליין, פעילויות לילדים, מועדון סרט ביתי, שלחנו מתנות לבתי העובדים, ועוד. 

 בנוסף, המשכנו לעודד את פעילות ההתנדבות בקהילה גם בימי הקורונה, וביצירתיות משותפת עם העובדים המסורים שלנו, המצאנו פעילויות כגון מסיבת אוזניות וירטואלית להפגת בדידותם של קשישים, חילקנו סלי מזון ותרופות לאנשים המרותקים לביתם, ופיתחנו שותפויות בעלות ערך ותרומה רבה ביחד עם ארגונים קהילתיים ארציים. אנו ממשיכים לשמר את התרבות המשפחתית והחמה הייחודית לנו – ואת הזכות הגדולה לתרום לקהילה".