1. נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, ורו"ח שלמה זוהר - יו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת בר-אילן, נפגשו לשיחה מצולמת במסגרת אירוע מקוון שערכה אגודת הידידים של אוניברסיטת בר-אילן. הנגיד שידר בדבריו אופטימיות זהירה וציין כי חשוב לו להגיע לאוניברסיטה כי שם נמצא עתיד ההון האנושי של המדינה.

האזינו בקשב מרחוק: יו"ר אגודת הידידים של אוניברסיטת בר-אילן ונשיא 'הראל ביטוח' - גדעון המבורגר; נשיא האוניברסיטה - פרופ' אריה צבן; סגנית הנשיא - ד"ר שרון גולדמן; גליה מאור, אלי יונס, יאיר סרוסי, יאיר המבורגר, נתן חץ, חיים טייב, ישראל מקוב, דודי וייסמן וערן גריפל.

אמיר ירון ושלמה זוהר (צילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן)
אמיר ירון ושלמה זוהר (צילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן)

יאיר סרוסי (צילום: אביב חופי)
יאיר סרוסי (צילום: אביב חופי)

דודי ויסמן (צילום: אביב חופי)
דודי ויסמן (צילום: אביב חופי)

חיים טייב (צילום: Anil)
חיים טייב (צילום: Anil)

2. משה ליאון - ראש העיר ירושלים, אירח בלשכתו את עוזי נבון - מנכ"ל 'אורקל ישראל', ואלון בן צור מנכ"ל בינת, לרגל בחירתה של אורקל להקים את הענן הישראלי הראשון בעיר ירושלים, בחוות השרתים המתקדמת שחברת בינת מקימה בעיר.

אורקל תהיה ענקית הטכנולוגיה הגלובלית הראשונה שתפתח אזור ענן ציבורי בישראל, תוך השקעה חסרת תקדים בירושלים.

השלושה הצטלמו עם שלט ועליו המספר מינוס 50 מטר, לציון העומק שבו ממוקם המתקן המשוכלל שיהיה בין המאובטחים ביותר במזרח התיכון.

עוזי נבון, משה ליאון ואלון בן צור (צילום: עזרא לוי)
עוזי נבון, משה ליאון ואלון בן צור (צילום: עזרא לוי)

 3. השבוע נחנך בראשון לציון בית חם לחיילים בודדים קרביים, זאת כחלק ממיזם של קרן "ביחד למען החיילים" בתמיכה ובשיתוף קבוצת הבנק הבינלאומי. במסגרת המיזם כולו הקרן עתידה לפתוח מאה דירות שיציעו פתרון דיור מלא למאות חיילים בודדים קרביים, בתנאים משודרגים, ובכלל זה חדר לכל חייל, ריהוט ואיבזור מלא במטרה להעניק להם שקט נפשי לכל תקופת שירותם.

הבית הראשון נחנך בראשון לציון בשיתוף פעולה עם הבנק הבינלאומי. אלוף (מיל') יורם יאיר (יה יה) - יו"ר קרן ביחד, אירח את יו"ר הבנק הבינלאומי - רון לבקוביץ בטקס הפתיחה. 

יורם יאיר (יה יה) ורון לבקוביץ  (צילום: ציקי רז)
יורם יאיר (יה יה) ורון לבקוביץ (צילום: ציקי רז)

4. ב'מרחב החברתי בתל אביב' (השוכן במבנה ששימש בעבר את מועדון הפוסיקט) התכנסו השבוע בכירים הפעילים במיזם 'מדינה למופת' של 'תנועת אור', על מנת להתרשם ממיזמים ששמו להם למטרה להחזיר מיליוני מובטלים למעגל העבודה.

המיזם 'מדינה למופת', נוצר בשיאו של משבר הקורונה וגייס לשורותיו את מיטב המומחים, במטרה להציל את המשק הישראלי ביום שאחרי הקורונה. בין המגויסים לעניין: פרופסור דן אריאלי, עדי סופר-תאני, רקפת רוסק-עמינח, ישראל דנציגר, דניאל שרייבר, מייקל אייזנברג, רוני פלמר  -מנכ"ל 'תנועת אור' ועוד.

התכנית כוללת ניסיון להזנקת הסקטורים החשובים ביותר הנמצאים במוקד המשבר הכלכלי בימים אלו – ובכלל זה תעשייה, בריאות ותיירות, זאת לצד נקיטת צעדים מקדימים שיכינו את המדינה להתמודדות טובה יותר במשבר הבא. 

עדי סופר-תאני ודן אריאלי (צילום: אדם סגל)
עדי סופר-תאני ודן אריאלי (צילום: אדם סגל)

5. איש העסקים חמי פרס המתין לסיום הסגר כדי לצלם מפגש עם חברי עמותת חיל האוויר, שהצטרפה אל עשרות החברות והארגונים השותפים ב'קרן הישראלית לערבות הדדית' שהוא מראשיה. 

במפגש שהתקיים נכחו יו"ר הועדה המייעצת לקרן - רא"ל (מיל') גדי איזנקוט; אלוף (מיל') גדעון שפר - יו"ר ונשיא עמותת חיל האוויר, וד"ר גיא ענב - מנכ"ל העמותה, ששוחחו על אתגרי החברה הישראלית בימים אלה ועל חשיבותה של הערבות ההדדית ליציאה מהמשבר הכלכלי.

גדי אייזנקוט (צילום: יונתן זינדל)
גדי אייזנקוט (צילום: יונתן זינדל)

6. נשיא המדינה רובי ריבלין העורך סבב ביקורים בבתי החולים הנמצאים בחזית המאבק בנגיף הקורונה, הגיע לאחרונה לביקור במרכז הרפואי ע"ש שמיר ('אסף הרופא') והיה אורחה של ד"ר אסנת לבציון-קורח - מנהלת המרכז הרפואי. בין היתר סיירו השניים במרכז ההיפרברי (תא הלחץ) על שם סמי סגול, שם פגשו את סמי סגול עצמו ואת פרופסור שי אפרתי, העומד בראש המרכז, שהעביר סקירה מקיפה אודות הפעילות המתבצעת במקום, בין היתר לטובתם של חולי קורונה.

שי אפרתי וראובן ריבלין  (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
שי אפרתי וראובן ריבלין  (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

סמי סגול ואסנת לבציון-קורח (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
סמי סגול ואסנת לבציון-קורח (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

7. אתרי רכילות מעבר לים מדווחים על רומן חדש ופוטוגני בין גיל עופר - בנו של המיליארדר עידן עופר, והדוגמנית סופיה ריצ'י המתהדרת גם בייחוס משפחתי מרשים בהיותה בתו של הזמר ליונל ריצ'י. השניים צולמו מתנשקים בחוף הים במיאמי בעיצומה של חופשה משותפת, והתמונה עשתה כותרות באתרים השונים. 

View this post on Instagram

A post shared by Sofia Richie (@sofiarichie)

8. הכוכבת הישראלית גל גדות, לא שוכחת לפרגן לביזנס החדש של הקולגה - הזמרת והשחקנית ג'ניפר לופז, שיצאה עם ליין מוצרי איפור JLO BEAUTY והעלתה בסטורי שלה באינסטגרם סרטון תודה על הקופסא המרשימה שקיבלה מלופז. 

גל גדות (צילום: הוט)
גל גדות (צילום: הוט)