בנק ישראל ערך בראשון ערב עיון מיוחד לרגל יום האישה הבינלאומי. המפגש נערך במסגרת סדרת ערבי העיון "בנק ישראל – שווה להכיר", שנערכים מדי שבוע במרכז המבקרים של בנק ישראל למען קידום חינוך כלכלי וכלל מספר הרצאות של בכירות הבנק.  לאחר דברי הפתיחה אותן נשאה מנכ"לית בנק ישראל, שולי גרי, עודדה פרץ, סגנית המפקח על הבנקים ומנהלת אגף בנק – לקוח, נשאה הרצאה ששמה "כסף משלך – נשים ועצמאות כלכלית".

בסיומה של ההרצאה התקיימה שיחה משותפת על נשים, קריירה ואתגרים בתקופות בריאות וחולי, בהשתתפות נורית פלתר- איתן, מנהלת המחלקה לתקשורת, הסברה וקשרי קהילה בבנק ישראל ורווית דקל, אוצרת הבנק. עם סיום הדיון בנושא המשיכה דקל בהרצאה על ההיסטוריה המעניינת של נשים על גבי שטרות בישראל - "מדמות החיילת ועד לאה גולדברג: נשים על גבי שטרות ישראל".

שולי גרי, מנכ"לית בנק ישראל: "בשנים האחרונות אנו עדים למגמת עלייה באיוש התפקידים הבכירים ביותר בתחום הבנקאות על ידי נשים, הבנק המרכזי מעודד את העלייה הניכרת והינו גוף שוויוני מבחינה מגדרית שרואה קודם כל את יכולות ואיכויות האדם ולא את מינו. התכנים שעלו בהרצאות לרגל יום האישה נועדו להמשיך ולקדם נשים לעצמאות כלכלית ולמניעת אלימות כלכלית, אנו רואים בכך ערך עליון. המידע הונגש בשפה פשוטה כך שכל אחת תוכל לעשות בכך שימוש אשר רלוונטי עבורה".

 ממריאות עם גיבורות העל

 לרגל יום האישה הבינלאומי ייצרה 'מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח' סדרה מיוחדת של בובות פופ המייצגות שלוש גיבורות-על מעוררות השראה: עדה לאבלייס שהייתה המתכנתת הראשונה בהיסטוריה; מרגרט המילטון שהובילה את פיתוח התוכנה שהנחיתה את האדם הראשון על הירח; ועדה יונת שלנו שפיצחה את סודות הריבוזום וזכתה בפרס נובל לכימיה.

המהדורה המוגבלת והמיוחדת של הבובות יוצרה עבור קמפיין התרמה מיוחד של החברה, שכל הכספים ממנו יועברו לתוכנית "ממריאות" של המרכז לחינוך סייבר לקידום נערות בעולם הטכנולוגיה.

בובות בדמויות עדה לאבלייס, עדה יונת ומרגרט המילטון (צילום: צילום באדיבות מיקרוסופט)
בובות בדמויות עדה לאבלייס, עדה יונת ומרגרט המילטון (צילום: צילום באדיבות מיקרוסופט)

 לוחמות ופרטנריות 

לכבוד יום האישה הבינלאומי, אירחו בשני אסנת רונן יו"ר דירקטוריון פרטנר ואיציק בנבנישתי מנכ"ל החברה, את שני גדודי הלוחמים והלוחמות שפרטנר מאמצת כבר 15 שנים במסגרת פרויקט 'אמץ לוחם' של ארגון "יחד למען החייל". את האירוע פתחו ורדה דרוקר מנהלת פרויקט 'אמץ לוחם', ואל"מ (במיל') שרי כרמל סמנכ"לית קרן 'יחד למען החייל', ששותפות למערכת היחסים הארוכה של פרטנר עם גדוד 'עזוז' של השריון וגדוד 'שחר' של פיקוד העורף.

באירוע שהתקיים על פי מגבלות משרד הבריאות על גג מטה חברת פרטנר בראש העין, בסימן 'השמים הם הגבול – נשים פורצות תקרה בצבא ובאזרחות', לקחו חלק גם לוחמות, מפקדות ומפקדים משני הגדודים, ומנהלות בכירות בפרטנר. בין אורחות הכבוד, היו רב סרן אלמוג דמוזי, סגנית מפקד גדוד שחר, שעוסק בחילוץ והצלה ובפעילות מבצעית של חילוץ תחת אש, וסגן רחל דרכלר, סמ"פ בפלוגה הראשונה בצה"ל של לוחמות שריון, טנקיסטיות, שיעשו היסטוריה ויתחילו את הכשרתן בימים הקרובים בגדוד עזוז.

אסנת רונן, ורדה דרוקר ואיציק בנבנישתי  (צילום: ישראל שם טוב)
אסנת רונן, ורדה דרוקר ואיציק בנבנישתי  (צילום: ישראל שם טוב)

הוידאוקאסט של חשבונית ירוקה 

לרגל יום האישה הבינלאומי, בחרה הדוגמנית והמגישה יעל גולדמן לשתף פעולה עם חברת "חשבונית ירוקה". מדובר בחברת פינטק ישראלית המנוהלת על ידי 70% נשים, ובראשה עומדה היזמת והמנכ"לית ליאור וילצ'ינסקי. כחלק משיתוף הפעולה, וילצ'ינסקי וגולדמן יצרו יחדיו פרק וידאוקאסט (פודקאסט מצולם) שבו הן מדברות  על יזמות נשית ועל נשים בהייטק בפרט, וכיצד ניתן לקדם נשים כל יום ולא רק ביום אחד בשנה. וילצ'ינסקי סיפרה על התוכניות לעתיד של החברה, על מאמציה לחיזוק מעמדה של החברה בקרב העצמאים והעצמאיות בישראל, וכיצד היא מתכננת לפרוץ לשווקים בינלאומיים הודות להשקעה של קרן 'פורטיסימו' עליה הוכרז ממש לאחרונה.

חברת 'חשבונית ירוקה' היא חברת SaaS ישראלית שפיתחה אקוסיסטם שלם על בסיס טכנולוגיות מתקדמות כדי לתת מענה למירב הצרכים והאתגרים של עצמאים ועסקים קטנים. החברה פיתחה מערכת דיגיטלית הכוללת פתרונות תשלומים וגבייה, סליקת אשראי, פתרונות ל-eCommerce, הפקת חשבוניות, דו"חות, תיעוד הוצאות ועוד.

ליאור וילצ'ינסקי ויעל גולדמן (צילום: אלוני מלמד)
ליאור וילצ'ינסקי ויעל גולדמן (צילום: אלוני מלמד)

כתר לקידום שיוון מגדרי

אודי שגיא, מנכ"ל 'כתר ישראל', ואורה כורזים, יו"ר ויצו ישראל, נפגשו במסגרת מהלך משותף של שני הארגונים לקידום השוויון המגדרי בעולם העבודה, ולעידוד מעסיקים לקדם תעסוקת נשים בחברות שלהם. היוזמה המשותפת באה היא תולדה של נתוני האבטלה הקשים המראים כי 70% מכלל הנפלטים משוק העבודה בקורונה הן נשים.

המהלך הושק ביום האישה הבינלאומי ובמסגרתו יועלה קמפיין להעלאת המודעות בקרב מעסיקים לקידום השוויון המגדרי בכל התחומים: קבלה לעבודה, ייצוג בדרגים בכירים, שכר שווה ועוד.

אורה כורזים ואודי שגיא  (צילום: כתר ישראל)
אורה כורזים ואודי שגיא  (צילום: כתר ישראל)

ההומאז' להאריס

לקראת יום האישה הבינ"ל, יזמה חברת אמדוקס מהלך גלובאלי להעלאת המודעות לנושא שוויון נשים. כחברה אשר חרטה על דגלה קידום, גיוון והכלה, הצטלמו עובדות החברה על רקע סגול ונעלי אולסטאר. הצבע הסגול, מזוהה עם תנועת הסופרג'יסטיות שנאבקה בשלהי המאה ה-19 על זכות בחירה לנשים במדינות הדמוקרטיות בעולם המערבי, ועבורן מייצג הצבע כבוד, נאמנות ועמידה איתנה. נעלי האולסטאר הן חלק מהאג'נדה של ירידה מעקבים, הרצון להישאר נאמנה לעצמך ואותנטית, וכהומאז' לתמונתה המוכרת של סגנית נשיא ארה"ב, קאמלה האריס, שהצטלמה כשלרגליה הנעליים הפופולאריות. 

אמדוקס מובילה במספר הנשים המועסקות בחברה טכנולוגית בישראל – החברה מעסיקה 37% נשים בתפקידים טכנולוגיים ו-35% נשים בתפקידי ניהול, ומקדמת תכניות רבות לשילוב נשים בערוצים שונים. עשו כבוד להאריס נשות אמדוקס: תמר רפפורט-דגים, CFO ו-COO; מיכל טופולסקי, יועצת משפטית ראשית; הילית פישמן, מנהלת שיווק גלובאלי, ועמליה אברמוב, מנהלת חטיבת Amdocs Beyond.

תמר רפפורט-דגים,  מיכל טופולסקי, הילית פישמן ועמליה אברמוב (צילום: עדי אורני)
תמר רפפורט-דגים,  מיכל טופולסקי, הילית פישמן ועמליה אברמוב (צילום: עדי אורני)