באודיטוריום סלע שבמכון ויצמן ברחובות התכנסו בשישי בני משפחה וחברים של פרופסור מיכאל סלע, על מנת לציין ולחגוג ביחד את יום הולדתו ה-97. הפרופסור סלע כיהן כנשיאו השישי של מכון ויצמן למדע ונמנה על ממציאי  ה"קופקסון". כלל המוזמנים התבקשו להציג תו ירוק ועטו מסכה לאורך כל התוכנית האומנותית. פרופ' אלון חן נשיא מכון ויצמן, ושרה סלע - רעייתו של חתן השמחה, ברכו את הבאים ושמחו על ההזדמנות למפגש פיזי ראשון לאחר שנת הקורונה שכפתה על כולם ריחוק חברתי. רבקה סקר, מהדמויות הבולטות והחזקות בעולם האמנות הישראלי נשאה הרצאה מרתקת על עולם האומנות כהקדמה לסרט הדוקו  The Price of Everything  שהוקרן העוסק בשוק האומנות. 

בין המברכים הרבים: טובה וסמי סגול, יצחק ועדיה סוארי, יעל ורמי אונגר, שמשון הראל, טליה וגד זאבי, גדעון המבורגר, גליה מאור, דן פרופר, רות ארנון, זלמן שובל, עירונה טייק ואברהם בן-נפתלי ועוד. 

רבקה סקר (צילום:  Madison Voelkel)
רבקה סקר (צילום: Madison Voelkel)

אלון חן (צילום: אייל יצהר)
אלון חן (צילום: אייל יצהר)

השופט אנג'ל 
איש העסקים אודי אנג'ל – המשמש כיו"ר בית הספר רימון למוסיקה; גיא מזיג, גל דה-פז, דורון מדלי, הדר מרקס, מירי מסיקה, מנחם גרנית, צדי צרפתי, רוני דלומי ושי צברי,  שימשו כולם כשופטים בגמר תחרות ה'שירימון' השנתית הנערכת מטעם בית הספר. הגמר נערך במתחם ה'זאפה' בהרצליה שהתמלא באנשים  אסירי תודה על חזרתו של עולם התרבות. הבאים הקשיבו לסטודנטים של בית הספר רימון מבצעים שירים מוכרים בעיבודים חדשים ומקוריים, ומתחרים על זכייה במלגות לימודים ברימון. 

מארגני הערב הפתיעו את מירי מסיקה כאשר ביקשו ממנה לעלות לבמה ולבצע את השיר איתו זכתה בשירימון עוד כשהייתה סטודנטית בבית הספר - "אמא של גיא" במקור של דוד ד'אור - לצד סטודנטית שליוותה אותה על הפסנתר.  זו הייתה סגירת מעגל מרגשת לציון 30 השנים בהן התחרות מתקיימת. בין הנוכחים: אבי גרובר - ראש עיריית רמת השרון, יוני פרס, יוסי ארועטי ועוד.

צדי צרפתי, מירי מסיקה ואודי אנג'ל (צילום: אסף לב)
צדי צרפתי, מירי מסיקה ואודי אנג'ל (צילום: אסף לב)

יוני פרס (צילום: אסף לב)
יוני פרס (צילום: אסף לב)

כבוד עולמי לצפריר

תאגיד המחשוב הבינלאומי IBM מחלק זו השנה השלישית את אות ההוקרה לנשים מובילות בתחום הבינה המלאכותית. ברשימה נכללות 40 נשים מרחבי העולם, אשר נבחרו בקפידה על סמך הצטיינות בפרויקטים שאותם הובילו בתחום הטמעת מערכות בינה מלאכותית בחברות שאליהן הן שייכות.

 השנה, נבחרה לראשונה אישה ישראלית כחלק מרשימת הזוכות בפרס היוקרתי. חגית צפריר, מנהלת מטה בחטיבת הבריאות בקבוצת 'הראל ביטוח ופיננסים', נבחרה לקבל את אות ההוקרה על פועלה הראוי לשבח, בהובלת פרויקט הבינה המלאכותית "אלה העוזרת הדיגיטלית" - כלי וירטואלי חכם, המבוסס על  טכנולוגיה חדשנית מבית ווטסון של חברת IBM , ומסייע במתן שירות דיגיטלי ללקוחות קבוצת הראל באתר ובווטסאפ. העוזרת הדיגיטלית החדשנית, יודעת לתת ללקוחות תשובות מעמיקות ונרחבות ובמידת הצורך מנתבת את הפניות המורכבות היישר לצ'אט ישיר ואישי עם נציגי מוקד שירות הלקוחות של הראל. אות ההצטיינות ניתן על ידי IBM במטרה לקדם ולעודד נשים העוסקות בתחום הבינה המלאכותית בעולם, ולהוות קרקע פורייה עבור עשייה משותפת בתחום.

חגית צפריר (צילום: רונה טפר)
חגית צפריר (צילום: רונה טפר)

פולק ושמעון על הסט 

כוח נשי על סט הצילומים לקמפיין של פרויקט פסח של בנק הפועלים. גלית פולק, מנהלת מחלקת תקשורת שיווקית בבנק הפועלים, ועדי שמעון מנהלת הפרסום בבנק, ביקרו על סט הצילומים לקמפיין של פרויקט פסח של הבנק, בכיכובה של הזמרת עדן בן זקן. הפרויקט של בנק הפועלים מתקיים זאת השנה ה-16, וחוזר השנה בענק לאחר שנת הקורונה. במסגרתו מעל 80 אתרים, מוזיאונים, עסקי תיירות קטנים מהדרום, וסיורים מודרכים ברחבי הארץ, ייפתחו בחינם לכל הציבור בישראל במהלך חול המועד פסח, בחסות בנק הפועלים המציין מאה שנים להיווסדו.

 הקמפיין החדש מתבסס על הלהיט של עדן בן זקן "תרקדו" ובמסגרתו צולמה בן זקן בכמה אתרים המשתתפים בפרויקט בהם: פארק נאות קדומים באזור מודיעין, הפלנתניה - מרכז מדע וחלל בנתניה, ומוזיאון תל אביב.

עדי שמעון, עדן בן זקן וגלית פולק  (צילום: ליאור נורדמן)
עדי שמעון, עדן בן זקן וגלית פולק  (צילום: ליאור נורדמן)

השקשוקה של גיוס הטאלנטים

הקרב בין חברות ההייטק על גיוס טאלנטים עולה מדרגה, כשחברת 'אלמנטור' משיקה קמפיין עם בינו גבסו, "דוקטור שקשוקה" בשבילכם, שמשיב באופן הומוריסטי לשופטי 'מאסטר שף' שכיכבו לאחרונה בסרטון של ענקית האינטרנט מיקרוסופט. 'אלמנטור' הישראלית מדגישה בקמפיין את היתרונות למתכנתים שיצטרפו אליה ביכולת לתכנן ולעצב את הפלטפורמה המובילה ליוצרי אינטרנט בקוד פתוח ולהשפיע על מיליוני מתכנתים, חברות וארגונים ברחבי העולם. בחברה מועסקים כיום 260 עובדים והיא נמצאת במהלך של גיוס 145 עובדים נוספים.

חברת Elementor הוקמה על ידי יוני לוקסנברג ואריאל קליקשטיין, יוצרי אינטרנט שנתקלו בקשיים רבים בהקמת אתרים ללקוחותיהם והחליטו לבנות בעצמם כלי עבודה שיהפוך את התהליך לקל ויעיל. הפלטפורמה שהקימו משמשת כיום מיליוני משתמשים ביותר מ-160 מדינות שמקימים ומנהלים באמצעותה אתרים לחברות וארגונים.

בינו גבסו (צילום: סנאפר הפקות Snappper | Elementor)
בינו גבסו (צילום: סנאפר הפקות Snappper | Elementor)

נפלאות סופהשבוע

>בני המשפחה וחברים קרובים של דליה רבין חגגו לה בצהריי שישי האחרון יומולדת 71.

דליה רבין (צילום: אביב חופי)
דליה רבין (צילום: אביב חופי)

>מיכאלה ברקו ורון צוקרמן, מיה דגן וערן פפר, אורי פפר ויעל גולדמן פתחו שולחן במסעדת 'מקום של בשר' בנווה-צדק, וחגגו את יום הולדתו של ערן פפר.

>המעצב דרור קונטנטו קוטף קמפיין ראשון. קונטנטו נבחר להוביל את הקמפיין לקולקציית הצבעים של חברת הצבע בי ג׳י בונד מקבוצת 'אשטרום תעשיות'. עבור הקמפיין קיבל קונטנטו סכום נאה של 200,000 שקלים.