חברת Wix, המובילה בפלטפורמת בניית אתרים וכלים לניהול העסק אונליין, פתחה את השבוע עם הודעה על השקת תוכנית המעצבים Wix Playground Academy בישראל. התוכנית מעניקה קרש קפיצה מקצועי לסטודנטים לעיצוב, ולעצמאיים בתחום בתחילת דרכם. Wix Playground Academy מגיעה לישראל אחרי שהופעלה בהצלחה בניו יורק ובאירופה, וכבר ייצרה למעלה מ-150, בוגרים שחלקם כבר השתלבו בתעשייה. התוכנית בישראל תפעל במתכונת מקוונת. חגית קאופמן, סמנכ״לית עיצוב ב-Wix, אמרה: ״יש לנו את הזכות להחזיר לקהילת העיצוב המקומית מהניסיון הרב שצברנו במהלך השנים בכל מה שקשור בעיצוב, בניהול מעצבים, בפיתוח מתודות עבודה יעילות וביקורתיות".

במהלך חמישה שבועות אינטנסיביים, בקיץ הקרוב, יפגשו הסטודנטים של התכנית שמות מובילים בתעשיית העיצוב העולמית, ילוו באופן צמוד על ידי מנטורים מסטודיו העיצוב של Wix, ילמדו web design, קוד, אנימציה כתיבת תוכן, UX ויעברו סדנאות אינטראקטיביות, ייחודיות ומהנות. במהלך התוכנית יעבדו הסטודנטים על הפורטפוליו האישי שלהם ויציגו אותו כפרויקט הגמר בפני פאנל מקצועי מהתעשייה העולמית והמקומית. 

אריסון ומאה המדינות
כשבוע לאחר יום מעשים טובים, עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון קיימה אתמול את הכנס הבינלאומי השנתי – GOODSTOCK.  בכנס המקוון לקחו חלק מעל 100 מדינות, והשתתפו דוברים ומרצים מובילים מכל העולם, שלקחו חלק בדיונים, הרצאות וראיונות מעוררי השראה סביב עשיית הטוב בכל היבטי החיים: התנדבות, חינוך, אחריות חברתית, עשייה קהילתית ומנהיגות.

 בין הדוברים והמרצים המובילים: אשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון, יוזמת יום מעשים טובים, יו"ר קרן איחוד האמירויות אחמד טאליב אל שמשי, הפסיכולוג והסופר אוואן פיטספטריק, יו"ר הקרן המשפחתית על שם טד אריסון, ג'ייסון אריסון, יו"ר מודל עשיית הטוב, דיויד אריסון, היזמית החברתית עדי אלטשלור, הג'ודוקא אריק זאבי, ועוד. אריסון התייחסה לכנס שיזמה: "הרעיון של יום המעשים הטובים היה לשים זרקור על עשיית טוב כדי להגדיל את המעגלים ולהאיר את הטוב, ולכן השנה היה לנו חשוב לקיים גם כנס בינלאומי וירטואלי בהשתתפות אלפים כדי לשתף בטוב, כדי להפיץ את הרעיון שלעשות טוב ולהיות טוב תמיד אפשרי. בכנס ישתתפו נציגים מכ-100 מדינות ומחמם את הלב לראות את החיבור של כולם סביב רעיון אחד – להיות טוב".

שרי אריסון  (צילום: סיון פרג')
שרי אריסון  (צילום: סיון פרג')

 עזריאלי טאון ובזמן 
איל חנקין - מנכ"ל קבוצת עזריאלי, הגיע לאירוע אכלוס בניין המשרדים בפרויקט הענק "עזריאלי טאון", הנבנה במע"ר הצפוני בתל-אביב, בצמידות לפרויקט "מידטאון". את האירוע יזם אליאס טנוס - מנכ"ל ענקית הבניה 'קבוצת בסט', שהופקדה על בניית הפרויקט המורכב. חנקין סיפר למשתתפים שעוד כאשר החלו העבודות במקום לפני כשלוש שנים, בקבוצת עזריאלי התקשו להאמין שפרויקט הענק יסתיים בזמן: "מי התהום שנמצאו באתר; הקורונה שטרפה את הקלפים; הלוקיישן האורבני הצפוף; וכל המכשולים בדרך, גרמו להנהלת עזריאלי לחשוב שיהיה עיכוב של שנה לפחות באכלוס הבניין. אלא שקבוצת בסט עמדה בלוחות הזמנים ובמקביל התקדמה בבניית בניין המגורים שנבנה כחלק מהפרויקט בסמוך למגדל המשרדים". עלות הקמת 'עזריאלי טאון' עומדת על כמיליארד שקלים, והפרויקט כולל את בניין המשרדים שכבר ממוקמות בו פירמות כמו Wework  (15 אלף מ"ר), פירמת עו"ד פישר בכר חן וול אוריון ושות' (עשרת אלפים מ"ר), PWC ו'סמסונג'; וכן מגדל מגורים המיועד להשכרה שכולל 212 יח"ד ב 50 קומות , 2,000 מ"ר שטחי מסחר, חניון תת-קרקעי לכ-1,300 כלי רכב ופארק עירוני.

אליאס טנוס ואיל חנקין (צילום: יהודה סובול)
אליאס טנוס ואיל חנקין (צילום: יהודה סובול)

תפסו ג'וב

>פירמת הייעוץ וראיית החשבון הגדולה בישראל - EY, הודיעה  על שינויים בהנהלתה: בהתאם להסכם השותפות, רונן בראל – המכהן כיו״ר הפירמה, יסיים את תפקידו בחודשים הקרובים. זאת, לאחר 14 שנים בתפקיד. לתפקיד יו"ר הפירמה החדש נבחר דורון שהרבני, אשר החל את דרכו בפירמה ב-1986 כסטודנט ובשנת 2007 מונה לשותף-מנהל, במשותף עם יורם טיץ. 

לצדו של טיץ, כשותף-מנהל, יכהן כשותף-מנהל במקומו של שהרבני - שרון שולמן. שולמן הצטרף לפירמה לפני למעלה מ-20 שנים, פתח לראשונה את דסק המיסים של המשרד בארה"ב, ניהל את מחלקת המיסוי הבינלאומי ומנהל בהצלחה רבה למעלה מעשור את מחלקת המיסים.

דורון שהרבני (צילום: אופיר פרג'ון)
דורון שהרבני (צילום: אופיר פרג'ון)

>עירד דור מצטרף כשותף ל-M12, קרן ההשקעות של מיקרוסופט, בישראל. במסגרת תפקידו יתמקד בהשקעות בתחומים של תשתיות ענן, סייבר ומערכות תוכנה ארגוניות בישראל ובאירופה. דור, בוגר של 8200 ושל היחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין, בעל תואר כפול במדעי המחשב והנדסת חשמל מאוניברסיטת תל-אביב, ובעל תואר שני במנהל עסקים מ-London Business School.

עירד דור (צילום: באדיבות M12, קרן ההשקעות של מיקרוסופט, בישראל)
עירד דור (צילום: באדיבות M12, קרן ההשקעות של מיקרוסופט, בישראל)

>אבי ניסנקורן - שר המשפטים לשעבר ומי שכיהן בעברו גם כיושב ראש ההסתדרות, הצטרף לנבחרת הבוררים והמגשרים של "המשכן לבוררות ופתרון סכסוכים". "המשכן" נחשב לגוף מוביל לניהול מקצועי של בוררויות וגישורים בכלל תחומי המשפט העסקיים, ועוסק גם בהעמקת המודעות ובקידום שימוש בפתרונות אלטרנטיביים ליישוב סכסוכים.

הלביאות הוורודות זוכרות ומוקירות
התרגשות גדולה נרשמה בשישי האחרון במרכז דניאל לחתירה בתל-אביב, בעת טקס "ה-ורד השנתי", המוקיר את הנפטרות מסרטן השד, שהשנה הוקדש למירית הררי ז"ל, שחתרה בקיאקים והמרכז היה לה לבית שני. כ-100 חותרות מקבוצת  "חותרות לחיים",  ו'הלביאות הוורודות ישראל' -  קבוצות נשים המחלימות מסרטן השד, השתתפו במפגן חתירה בסירות דרקון מקושטות, כשהן לבושות בוורוד. 
במסגרת האירוע, שהתקיים בשיתוף רשות הספורט של עירית תל-אביב, ועמותת "אחת מתשע", נאם השדרן דידי הררי – בן זוגה של מירית ז"ל, והזמרת נוי פדלון, שרה  את השיר 'שמש' של חנן בן ארי, שהיה אהוב עליה. עוד נאמו: לינדה שטרייט, מייסדת עמותת ידידי 'דניאל לחתירה', וסיגל רצין מנכ"לית 'אחת מתשע'.

דידי הררי ולינדה שטרייט (צילום: באדיבות מרכז דניאל לחתירה)
דידי הררי ולינדה שטרייט (צילום: באדיבות מרכז דניאל לחתירה)

יום אחד עם צלניק 

50 עובדי מרכז הפיתוח של ענקית הטכנולוגיה הסינית 'עליבאבא' בישראל, בראשות ליהי צלניק מנהלת המרכז, יצאו לפעילות ערכית שכל מטרתה לתרום לחברה. לצורך כך חברו אנשי המרכז לעמותת oneday המפעילה ימי גיבוש חברתיים לחברות וארגונים, וכולם יחד לקחו חלק בהקמת גינה טיפולית עבור ילדים ובני נוער בסיכון בעיר ראשון לציון.  אלעד בלומנטל מנכ''ל עמותת OneDay: ''אנחנו גאים במערך ההתנדבות שלנו שמאפשר כמעט לכל אחד, בכל זמן, לקחת חלק בעשיה חברתית משמעותית ובתרומה חוויתית ומהנה לקהילה. OneDay שמחה לשתף פעולה עם כל ארגון וכל אדם באשר הוא, על מנת לתרום לסביבה שלנו בכל דרך".

ליהי צלניק  (צילום: ניר לנגר)
ליהי צלניק  (צילום: ניר לנגר)