‎קרן סברובסקי – היוזמה הפילנתרופית של חברת 'קריסטל' העולמית, בראשות נדיה סברובסקי, משיקה תוכנית חדשה בשיתוף האו"ם. התוכנית, תחת הכותרת "קריאייטיב לעתיד שלנו", מזמינה כעת צעירים מוכשרים ישראלים להגיש בקשה למענק מטעמה לשנה שלמה. המועמדים שייבחרו, לאחר מספר ועדות ומבחני תמיכה, ייזכו בסיוע כלכלי נרחב להגשמת רעיונות יצירתיים ופורצי דרך, ופתרונות לפיתוח חברתי ובר קיימא (קיימות, שימור סביבתי, המאבק בשינוי האקלים, עיצוב סביבתי וכו'). הם ילוו על-ידי מיטב המנטורים, מרצים ויזמים בינלאומיים ידועים, יצברו רשת היכרויות נרחבת, ולבסוף יקבלו את הזדמנות להציג את רעיונותיהם ועבודתם בפני העצרת הכללית של האו"ם.

נדיה סברובסקי, יו"ר קרן סברובסקי העולמית: "כולנו בקרן סברובסקי נרגשים מאוד וגאים להשיק תוכנית זו יחד עם האו"ם, במטרה לתמוך ביוצרים צעירים ומוכשרים ברחבי העולם בפיתוח פתרונות ברי-קיימא וחברתיים הנחוצים בדחיפות. בני הנוער הישראליים מפורסמים ברחבי העולם בזכות היצירתיות וכושר ההמצאה שלהם, וזה בהחלט יהיה נפלא שכישרונות ישראלים צעירים יירשמו וישתתפו".

הנינג'ות של בר-נוח 

בהמשך לפרסומים כי חברת 'איירון סורס' הישראלית, בראשות המנכ"ל תומר בר זאב, תיכנס לוול-סטריט לפי שווי של 11.1 מיליארד דולר, טל בר-נוח, משקיע פרטי ויזם סדרתי, שהשקיע בחברה שיתף את חבריו בפייסבוק על החוויה שלו במשך השנים בחברה המצליחה: "בתחילת 2013 פנה אלי זיו אלול ואמר לי שיש חברה בשם איירון סורס שאני חייב לפגוש. ביקשתי שיחבר ואז פגשתי את תומר בפעם הראשונה . אחרי עשר דקות ידעתי שזה זה ותומר ואני התחלנו להיפגש כל שבועיים בערך ולדבר על הכל.


בערך ביוני 2013 באה אלי קבוצה של משקיעים מארה״ב וארגנתי להם פגישות עם חברות. לא יודע למה אבל החלטתי שהפגישה הראשונה ביום שני בתשע בבוקר תהיה עם תומר. זה היה ברוטשילד במשרד הישן. אחרי שעה אנחנו יוצאים מהפגישה והשער של החניה היה סגור . המשקיע אומר לי: 'תקשיב טל, בוא נחזור, אני רוצה להשקיע בחברה עכשיו'. בפגישות של תומר ושלי אחר-כך שאלתי אותו אם הוא לא מתכוון למכור כי הוא כבר יכול לקבל שווי מאוד יפה .ואז עשיתי בדיקה קטנה וחיברתי את תומר עם חברה אמריקאית מאוד גדולה לראות אם הוא ממצמץ וימכור.... ידה ידה ידה ב 2014 השקעתי באיירון רק בגלל צוות היזמים של החברה הזאת. פגשתי הרבה יזמים בחיי אבל קבוצה כזאת לא פגשתי אף פעם. אני תמיד אומר לתומר שמה שיהיה לי הכי עצוב זה שאי אפשר לשכפל קבוצה כזאת שעובדת כל כך הרבה שנים יחד .תומר, תמיר, איתי, אייל, אסי, עומר, רועי, ארנון, שדמי, אתם חבורה של נינג׳ות והגעתם להישג מדהים . רק התחלנו".

סרוגו מארח בסופיה

לרגל פתיחת מלון 'סופיה כנרת' הנמצא בבעלות משפחתו של ראול סרוגו - נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, הוזמנו להתארח במלון החדש עמיתיו של סרוגו לנשיאות המגזר העסקי. המלון שנבנה בהשקעה של כ- 150 מיליון שקלים, נקרא על שם סבתו של ראול, סופיה. ההחלטה לקרוא למלון על שם הסבתא סוגרת מעגל היסטורי-משפחתי, שהחל עם הולדת הסבתא ב-1884 בסוריה, עזיבתה לבואנוס אייריס בשל מהפכת הטורקים הצעירים ב-1911 ועלייתה לישראל ב-1963.

45 שנים לאחר מותה של סופיה, רכש בנה הצעיר, ראובן, את מבנה בית הממשלה בטבריה. זו היתה ההחלטה העסקית האחרונה בחייו, כאשר שנים לאחר מכן, ילדיו, נכדיה של סופיה: יצחק, ראול, יואב וסופי, שימרו את המבנה המיוחד ובנו את המלון. הגיעו להתרשם ולהתארח: אייל לפידות - מנכ"ל הפניקס; יו"ר נשיאות המגזר העסקי - דובי אמיתי; נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה - יוסי אלקובי; יו"ר ארגון חברות האבטחה - דוד לוי; מנכ"ל איגוד חברות הביטוח - ד"ר גיא רוטקוף; מנכ"ל איגוד הבנקים בישראל - איתן מדמון; נשיא התאחדות המלונות - אמיר חייק; יו"ר ארגון חברות משאבי האנוש והסיעוד - אורית בנבנישתי ובעלה קותי; נשיא להב, לשכת ארגוני העצמאים בישראל - רועי כהן; מנכ"ל איגוד בתי ההשקעות - נמרוד ספיר ועוד.

דובי אמיתי, ראול סרוגו ורועי להב (צילום: מיכאל חורי)
דובי אמיתי, ראול סרוגו ורועי להב (צילום: מיכאל חורי)

קותי ואורית בנבנישתי (צילום: מיכאל חורי)
קותי ואורית בנבנישתי (צילום: מיכאל חורי)

עוף עם אדרי 

עומר זיידנר מנכ״ל Kfc ישראל, ואלון וינשטוק סמנכ"ל השיווק, השיקו השבוע את הסניף החמישי של הרשת בישראל – במתחם ה'סינימה סיטי' בבירת הנגב באר שבע. בהשקה נכחו משה אדרי ואבי אדרי בעלי הסינימה סיטי, שברכו על פתיחת הסניף שיפעל  שבעה ימים בשבוע, ונמצא במיקום אסטרטגי בקניון. פתיחת הסניף החמישי ממשיכה את מגמת ההתרחבות של הרשת הבינלאומית בישראל, תוך הנגשה של הטעמים המובילים של הרשת לקהל הישראלי. 

עומר זיידנר, אלון וינשטוק, משה אדרי ואבי אדרי (צילום: אסלן סנאפ- המרכז החברתי לצילום)
עומר זיידנר, אלון וינשטוק, משה אדרי ואבי אדרי (צילום: אסלן סנאפ- המרכז החברתי לצילום)

הקדשה מריטה
לרגל השקת ספרה החדש של ריטה ״צ׳אדור נוטף מי גשם״, התקיים בראשון אירוע החתמות בחנות "צומת ספרים" שבדיזינגוף סנטר. האירוע משך אליו קוראים רבים, וביניהם דן פילץ – מנכ"ל ובעלים משותף דיזנגוף סנטר. אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים, רכש עותק עם חתימה והקדשה אישית של המחברת, וסיפר שהספר של ריטה הפך לרב מכר תוך זמן קצר. לדבריו, לריטה אמנית המילים, תהיה הצלחה גדולה בעולם הספרות, כפי שיש לה על הבמה.

דן פילץ, ריטה ואבי שומר  (צילום: אלכס קפלן)
דן פילץ, ריטה ואבי שומר  (צילום: אלכס קפלן)