1. הוייב של ויצמן חוזר בגדול

התרגשות ושמחה גדולה נרשמו בשני בערב, במפגש חגיגי, פיזי, ראשון מזה תקופה ארוכה, של WeizmannVibe -מועדון דור ההמשך של ידידי מכון ויצמן למדע, בראשות עמיר שאלתיאל, ומנכ"לית אגודת הידידים יעל גורן-וגמן.

במסגרת האירוע שנערך במתחם דובנוב בתל אביב, נפגשו ידידי ותורמי המכון, לשיחה עם "כוכב תקופת הקורונה" פרופ' ערן סגל, ונזכרו באירוע הפיזי האחרון, שנערך לפני כשנה, אז דיבר בפניהם פרופ' רן בליצר, רגע לפני שהחלו ההגבלות והסגרים בשל מגפת הקורונה.

פרופ׳ סגל סקר את מהלך המגפה כפי שנותחה על ידי מדעני מכון וייצמן שידעו לספק נתונים ותחזיות מדויקות בזמן אמת, למקבלי ההחלטות. לדבריו, ״המגפה הזו לימדה אותנו להיות צנועים. המצב משתפר אך מוקדם לומר שהיא מאחורינו״.

בחלקו השני של הערב נהנו הידידים על רחבת הריקודים, מהופעה של שלישיית מה קשור- ציון ברוך, אסי ישראלוף ושלום מיכאלשווילי.

איחלו חג שמח: יו"ר מועצת המנהלים של המכון - שמשון הראל, מבעלי 'אמריקה-ישראל' ובנותיו שני הראל ושלי עדי-הראל; פרופ' רן בליצר ורעייתו אירית; ינון ולילך ברכה; הילה גולדנברג, קארן שווק, סיגל גפני, אלי הורוביץ, איתי ואיריס וייס, שי ולימור טייטלבוים; שרית ורמי זאבי; סמואל וטליה כהן-סולל, אלעד ומרב פירק; שגית וצביקה שירן; מאיה אלדר ויורם דבש.

ערן סגל, יעל גורן- וגמן ורן בליצר (צילום: אוהד הרכס, מכון ויצמן למדע)
ערן סגל, יעל גורן- וגמן ורן בליצר (צילום: אוהד הרכס, מכון ויצמן למדע)

עמיר שאלתיאל ורמי זאבי (צילום: אוהד הרכס, מכון ויצמן למדע)
עמיר שאלתיאל ורמי זאבי (צילום: אוהד הרכס, מכון ויצמן למדע)

2. שוובל ואליטוב מתחדשים

ביום הבחירות השיקה קבוצת ZARA ישראל את הסניף החדש והמשופץ בדיזינגוף סנטר, שעוצב בקונספט עיצובי חדש ומרהיב של הקבוצה העולמית. 

בעלי הקבוצה ומנהליה ג'ואי שוובל וחנן אליטוב, הגיעו להשקת הסניף אשר נפתח לאחר שיפוץ יסודי ומקיף. הפתיחה עמדה בסימן אווירת פוסט קורונה, ובמהלכה כבר הוצבה על המדפים קולקציית אביב קיץ 2021- נשים וגברים. 

ג'ואי שוובל וחנן אליטוב (צילום: יקיר יעיש)
ג'ואי שוובל וחנן אליטוב (צילום: יקיר יעיש)

3. טל ואנטוקול שרים 

בחברת פלייטיקה - ענקית ה'גיימינג', בראשות המנכ"ל רוברט אנטוקול, ניכרו סממנים של חזרה לשגרת האירועים, לאחר שנה עסקית מוצלחת. בשני בערב הוזמנו עובדי החברה בישראל לרדת אל מתחת לבניין החברה בהרצליה, וליהנות מהופעה חיה של הזמר אברהם טל.  

אברהם טל ורוברט אנטוקול (צילום: שי שבירו)
אברהם טל ורוברט אנטוקול (צילום: שי שבירו)

4.לוקר ואפללו מרימים

אירוע הרמת כוסית לכבוד חג הפסח התקיים בשני בבית החולים סורוקה מקבוצת כללית. האירוע נערך ברחבת מחלקות הקורונה בהשתתפות נציגי הצוותים שטיפלו בשנה האחרונה ומטפלים עדיין בחולי קורונה.
אל האירוע הגיע יו״ר דירקטוריון כללית, אלוף (מיל') יוחנן לוקר, שהביע את הערכתו לצוותים הרפואיים על עשייתם המשמעותית בכלל, ובשנה החולפת בפרט.
עוד השתתפו: ד"ר שלומי קודש מנהל בית החולים, ירדן נבו המשנה למנהל, לאה כהן מנהלת הסיעוד, ד״ר דוד צייגר יו״ר ועד הרופאים וגילה לוי יו״ר ועד העובדים.
 באירוע שהועבר אונליין בשידור חיי לכלל עובדי בית החולים הופיע הזמר קובי אפללו. התרגשות נרשמה מצידו של לוקר, מעריץ מושבע של קובי אפללו, כשפגש את האמן האורח.

שלומי קודש, קובי אפללו ויוחנן לוקר (צילום: רחל דוד סורוקה   )
שלומי קודש, קובי אפללו ויוחנן לוקר (צילום: רחל דוד סורוקה  )

5. ברית ההסתדרות והעצמאים

בשני האחרון נערכה הרמת כוסית לכבוד הפסח, במסגרת פורום העצמאים של ההסתדרות, בהשתתפות יו"ר ההסתדרות החדשה ארנון בר-דוד. האירוע היווה גם יריית פתיחה לשילוב כוחות בין ארגוני העצמאים השונים וההסתדרות, לטובת מאבק לשיפור תנאי העצמאים בישראל, אשר כידוע ספגו מכה קשה בעקבות מגיפת הקורונה שהותירה רבים מהם ללא פרנסה ועם פגיעות כלכליות קשות.
בר דוד בירך: "היום אנחנו ביחד, ולכן קל לנו יותר להילחם. אנחנו נביא את הבשורה, זה לא מסובך, אני לא רוצה שתפרוץ עוד מגיפה והמצב הזה יחזור על עצמו שוב. למה שעצמאי לא יקבל את כל התנאים, רשת בטחון ודמי אבטלה כמו כל שכיר? שיוכל לנשום אוויר ולחיות. היום החזון הזה קורם עור וגידים".
נכחו: יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות רמי בז'ה, מנכ"ל ההסתדרות אופיר אלקלעי, וראשי ארגוני העצמאים בישראל, בהם נשיא להב - עו"ד רועי כהן, דובי אמיתי - יו"ר נשיאות המגזר העסקי, יוסי אלקובי נשיא התאחדות בעלי המלאכה, ואחרים.

ארנון בר-דוד ורמי בז'ה (צילום: דוברות ההסתדרות החדשה)
ארנון בר-דוד ורמי בז'ה (צילום: דוברות ההסתדרות החדשה)

6. הפאזל של שפירא

יו"ר אלו"ט עמוס שפירא אירח את עמנואל בן זקן, מנכ"ל חברת הסייבר צ'קמרקס (Checkmarx) ואת מאיר כהנא מנכ"ל 'ישראטויס', בדוכן פופ-אפ למכירת פאזלים למען ילדי ובוגרי אלו"ט, שנערך לאחרונה בנמל ת"א.

צ'קמרקס, שהפכה בשנת 2020 לחד-קרן ישראלי בתחום הסייבר, החליטה לרכוש כשי לחג עבור עובדיה פאזלים מתוך סדרה מיוחדת שהשיקה אלו"ט, ומבוססת על ציורים של אמנים עם אוטיזם היוצרים במרכזי התעסוקה של העמותה ברחבי הארץ.

מאיר כהנא מנכ"ל חברת ישראטויס, שייצרה עבור אלו"ט את סדרת הפאזלים, הזמין את שפירא ונכדיו, ואת בן-זקן וילדיו לביקור במפעל.

עמוס שפירא, עמנואל בן זקן ומאיר כהנא (צילום: שלומי מזרחי)
עמוס שפירא, עמנואל בן זקן ומאיר כהנא (צילום: שלומי מזרחי)