נשיא קרן 'מנומדין', חיים טייב, שיתף את חבריי הפייסבוק שלו ערב החג, ביציאת מצרים הפרטית שלו וכתב: "אני בטוח שלכל אחד ואחת מאיתנו יש את "יציאת מצרים" האישית שלו ושלה - חלום שבכוחו לברוא מציאות אחרת, טובה יותר."יציאת מצרים" האישית שלי הייתה צנועה בהרבה, אך עם זאת מדובר באחד הפרויקטים הגדולים והשאפתניים הראשונים שזכיתי ליזום בחיי העסקיים, באנגולה, ולהגשים. המיזם נקרא "הכפר החדש", ובשפת המקום - "אלדיאה נובה". זה היה בשנת 2003. אנגולה הייתה אז במצב קשה, עם תום מלחמת אזרחים ממושכת, והעוני והרעב היו מנת חלקם של רוב התושבים במדינה. הממשלה חיפשה סיוע בשיקום התשתיות האזרחיות שנפגעו במלחמה, ואני, כמושבניק מעמק חפר, הצעתי להתחיל בשיקום ענף החקלאות. הכנתי תכנית להקים באזורים הכפריים התיישבות חקלאית, במתכונת הדומה לזו של מושבי העולים שנבנו בארץ בשנות השישים, וליישב בהם מאות אלפי חיילים משוחררים, שעם תום המלחמה נותרו ללא תעסוקה. היישובים נועדו לחיילים משני הצדדים, שעד לאחרונה נלחמו זה בזה, במטרה לפייס בין הצדדים, וכמובן – לשקם את ענף החקלאות, להפוך אותו לענף ייצור מזון במדינה הרעבה, ולתרום לצמיחת המשק במדינה. עם צוות של ישראלים שגדלו במושבים או קיבוצים, התחלנו את הפרויקט באופן ניסיוני במחוז אחד. הוא כלל 16 כפרים, שבמרכזם מרכז לוגיסטי המשרת אותם. הפרויקט הצליח, ואחרי שלוש שנים התחלנו להעביר את ניהול המשקים לתושבים המקומיים. היום, 18 שנה מאוחר יותר, "אלדיאה נובה" עדיין פועל, מספק עבודה ופרנסה למשפחות רבות, מייצר תשתית לחינוך טכנולוגי עבור התושבים במחוז, ומהווה פלטפורמה תעסוקתית וחקלאית לעצמאות פיננסית ותזונתית.

בספר דברים, פרק ט"ז (3) אנחנו מצווים לזכור את יציאת מצרים בכל יום מחיינו: "לְמַעַן תִּזְכֹּר אֶת יוֹם צֵאתְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ". כי זיכרון החלום, שמוסיף להתממש באופן מופלא כל כך גם בימינו, בכוחו להעניק השראה לכל אחד ואחת מאיתנו. להציב חלומות גדולים כיעד, ולצאת אל הדרך המובילה לעתיד טוב יותר עבורנו ועבור ילדינו. חג שמח וכשר לכל בית ישראל".

>על גג משרדי קבוצת 'גיתם' בתל-אביב, נערכה הרמת כוסית חגיגית ושמחה, בקונספט של מימונה מוקדמת, עם קריצה טורקית. רשמו נוכחות: בעלי הקבוצה - משה תאומים, יעל אלמוג- זכאי, מודי כידון ועדו הר -טוב; מנכ"לי גיתם - קרן בכר ויובל וינגסט; מנהלים נוספים בקבוצה, ועובדים. 

משה תאומים, עדו הר-טוב ומודי כידון (צילום: אינסטגרם)
משה תאומים, עדו הר-טוב ומודי כידון (צילום: אינסטגרם)

>איש העסקים מני ויצמן חגג את יום הולדתו עם קבוצה מצומצמת מאוד של בני משפחה וחברים. בנו תמיר ריגש כשהגדיר את וייצמן כ"אבא המושלם בעולם", והסביר ש"מדובר באדם שכל כולו רק טוב, שנולד וחי כדי לתת". 

>אחרי שנת ריחוק חברתי מטעמי קורונה, יצאו כלל עובדי משרד עורכי הדין ליפא מאיר, בהם שותפים, עורכי דין ומתמחים, להרמת כוסית חגיגית לכבוד הפסח, על גג "מונדו 2000" שבשוק לוינסקי, בתל-אביב. האירוע שנערך לפי כללי התו הירוק, היה הראשון שערכה הפירמה שנוסדה לפני כמעט 40 שנים, לאחר שנת הקורונה, והוא נערך תחת התיוג  #"מחוסנים_ונהנים". ד"ר ליפא מאיר,  ד"ר ציפי איסר-איציק, והשותף המנהל של הפירמה, עו"ד אלון פומרנץ, יחד עם שותפים נוספים, נהנו מההזדמנות להכיר מקרוב את עורכי הדין החדשים שהצטרפו לשורות הפירמה במהלך תקופת הקורונה.

ציפי איסר-איציק, ליפא מאיר ואלון פומרנץ (צילום: מיכל מורן)
ציפי איסר-איציק, ליפא מאיר ואלון פומרנץ (צילום: מיכל מורן)
 

על החתום בתיה שני
טרום ערב החג, בשישי בצהריים, התקיים אירוע הפתיחה החגיגי לתערוכה החדשה של האמנית בתיה שני, בסטודיו שלה ברחוב הפלך 6 בדרום תל אביב. שני יצרה אלפי מעטפות מעוצבות, בשילוב רקמה, תפירה, וציור, ושלחה אותן בדואר לכתובות בכל רחבי העולם, חלקן אמיתיות וחלקן מומצאות. לאורך השנים, המעטפות הושבו לשולחת, ונאספו על ידה באדיקות. בתערוכה, תחת הכותרת "על החתום", שני מציגה לראשונה כמעט את כל אוסף המעטפות שצברה במהלך השנים.

בין המוזמנים לאירוע הפתיחה היו אספנים, יוצרים ואנשי אמנות, שזכו לסיור פרטי עם האמנית. ביניהם הייתה גם יערה קידר, האוצרת וחוקרת האופנה, שגם ליוותה מקצועית את הקמת התערוכה ואף כתבה את הטקסט המתאר את האוסף. עוד הגיעו: רקפת רוסק-עמינח, בושי ורמי מרדור, האמנים יובל שאול והדר מרום, האוצרות תמר דרזדנר וחנה קופלר, אמון יריב - הבעלים של 'גלריה גורדון' השכנה, הבמאי רן טל, השף אסף גרניט, האמנית והקרמיקאית איריס נשר, ועוד.

בתיה שני ויערה קידר (צילום: גיא יחיאלי)
בתיה שני ויערה קידר (צילום: גיא יחיאלי)

איריס נשר (צילום: גיא יחיאלי)
איריס נשר (צילום: גיא יחיאלי)

אסף גרניט (צילום: גיא יחיאלי)
אסף גרניט (צילום: גיא יחיאלי)

אנו מרימי כוסית

אגודת ידידי "אנו מוזיאון העם היהודי" (לשעבר 'בית התפוצות'), ערכה לחברי חוג הידידים קבלת פנים והרמת כוסית לכבוד הפסח, במבנה המוזיאון החדש שנפתח בתחילת החודש לקהל הרחב. רינת ומוטי כוזהינוף - יושבי ראש האגודה, יחד עם מנכ"לית אגודת הידידים - עדי אקוניס, קיבלו את המוזמנים, ולאחר קבלת הפנים יצאו משתתפי האירוע לסיור במוזיאון החדש.

"אנו מוזיאון העם היהודי" הושק לאחר עשר שנים של עבודות תכנון וביצוע, ובהשקעה של כמאה מיליון דולר. המוזיאון החדש משתרע על פני שלוש קומות, וכולל שטח של למעלה מ – 7000 מ"ר תצוגה. האורחים נהנו מסיור שהעניק להם חוויה מוזיאלית חדשה פורצת דרך, שכללה אלמנטים טכנולוגיים שטרם נראו בישראל, ושמעטים כמותם הוטמעו במוזיאונים בעולם. רשמו נוכחות: אתי וגדי פרופר, רותי ואברהם ('לולו') אסף, רות ומנחם אורן, מטי קרסו, עו"ד דן להט, גליה אלבין ועוד.

גד ואתי פרופר (צילום: איציק בירן)
גד ואתי פרופר (צילום: איציק בירן)

   מטי קרסו, עדי אקוניס, רינת ומוטי כוזהינוף (צילום: איציק בירן)
מטי קרסו, עדי אקוניס, רינת ומוטי כוזהינוף (צילום: איציק בירן)