אמיר דן | יועץ תקשורת ואסטרטגיה – שותף מייסד של משרד ייעוץ התקשורת "דן-אורן"

אמיר דן (צילום: פרטי)
אמיר דן (צילום: פרטי)

"אין כמו המדבר. הנוף הפראי והקשוח חודר ישר ללב ולריאות וממלא כל תא בגוף. המצוקים, השמים האינסופיים שלא נגמרים, והנקיקים הפתלתלים - לכל אלה אין תחליף. כבר שנים שכל שבוע, בכל מזג אוויר, אני במדבר, והוא הפך לחלק בלתי נפרד ממני. פעמים רבות, שרון אשתי המקסימה מצטרפת אליי (למרות מחאותיה הקבועות שהיא מעדיפה ירוק), או אחד הילדים, ולעתים אני פשוט צועד לבד - רק אני עם עצמי בלב השממה, לבד עם הטבע המדהים של המדבר. אבל אני לא באמת לבד - לא פעם אני נתקל בדרך בעדר יעלים או בעדר צבאים, בארנב במנוסה, עופות דורסים שחגים מעל, או שועל ואפילו צבוע. באחת הפעמים בהן נרדמתי מתחת לכיפת השמים זרועת הכוכבים התעוררתי כאשר שועל סקרן מרחרח את רגלי ומתלבט בינו לבין עצמו האם יש כאן פוטנציאל לארוחה כלשהי. לעתים בלב שומקום מתגלות גם הפתעות מסוג אחר, כגון חממת מריחואנה שוקקת צמחים של הבדואים תושבי המדבר. לצד היופי של המדבר, חשוב לתת למדבר גם הרבה כבוד ולהיות רגיש לכל שינוי בו, כי כל טעות, גם טעות קטנה, יכולה להפוך לבעיה גדולה. יש לנו ארץ יפהפיה, עם מדבר פראי וקסום, וחשוב שנשמור עליו".

הילה קניסטר בר-דויד | מנכ"לית מועדון צרכנות "שלך"

הילה קניסטר בר-דויד (צילום: פרטי)
הילה קניסטר בר-דויד (צילום: פרטי)

"המדבר עבורי מתאר תחושות של חום ושקט, אך גם בתנאים יבשים מתקיימים חיים . דומה הדבר למציאות ודרך ההסתגלות של האדם, ככה המדבר והחיים. על פניו המדבר שומם, חם וכוחות הטבע מתגלים במלוא העוצמה. אך אם מסתכלים טוב ומקרוב, וטיפה מתחת לפני השטח, מתגלים חיים ואף בפינות חבויות נמצאים מים ושפע וחיים.

מידי כמה חודשים אני נוהגת לקחת את בני משפחתי לטייל במדבר, לראות את כוחות הטבע, להרגיש את החום וקרני השמש.  מצד אחד הכל חול ושממה, מצבת זיכרון לעולם נשכח שפעם היה מלא במים. במדבר אנחנו מתחברים אל האני שלנו, אל השטח, אל החול והאבק. הכנת קפה, והליכה עם נעלים שמשארים עקבות בחול, כעדות למי שכבר הלך פה. הדממה במדבר גורמת לנו לשמוע את רחשי הלב, את המחשבות הכי קטנות ולראות בבירור יותר את העולם. חווית מהדבר גם חוזרת איתי הביתה ונשארת שם ימים ארוכים".  

יוגב שריד | מנכ"ל חברת שיח מדיקל גרופ

יוגב שריד (צילום: פרטי)
יוגב שריד (צילום: פרטי)

"המדבר בישראל הוא מקום מופלא בו אתה יכול להתנתק משגרת היומיום ולהנות מהטבע, כשהגעתי לגיל 40 החלטנו מספר חברים להתחיל את שביל ישראל במקטעים, התחלנו כמובן מהמדבר היפיפה. החיבור לטבע ולחקלאות מאוד חזק מבחינתי. במשך שנים עסקנו במשק המשפחתי בגבעת ח"ן בגידול פרחים ולפני 13 שנים התחלנו בגידול קנאביס רפואי. שיח מדיקל גרופ צמחה משמעותית מאז, והיום אנו ממגדלי הקנאביס הרפואי הגדולים בישראל עם פעילות משמעותית באירופה, בקנדה ובארה"ב. בנוסף לחקלאות הסטנדרטית והחיבור לאדמה אנו עוסקים גם בטכנולוגיות שקשורות לגידול ולעיבוד התוצרת ברמה רפואית ונגישה, וזאת על מנת להבטיח לקהל המטופלים שלנו תוצרת איכותית והדירה.

כמנכ"ל, שגרת היומיום מאוד תובענית והמדבר והשקט מאפשרים להתנתק מהפעילות השוטפת, להגיע לתובנות חדשות ולהתפתח ברמה האישית והמקצועית. ממליץ לכם לצאת לטבע ולשקט שהמדבר מאפשר בכדי לעשות restart  לגוף ולנפש". 

דפנה טריואקס | יועצת תקשורת שותפה פרסי-צדוק-קוצ'יק–טריואקס 

דפנה טריואקס (צילום: פרטי)
דפנה טריואקס (צילום: פרטי)

"חום וקור, שמש, עננים וגם אבק ,מדורה וגחלים, חיות וצמחים, אנשים דרי מדבר, צבעי אדמה והמון אופק. זכיתי בנעוריי, ובהזדמנות די נדירה להיות אורחת של קבע בבית הספר שדה הר גילה/ בית ג׳אלה. אני זוכרת כיצד נהגתי להתחמק מדי שישי מהתיכון, אותי עולה על אוטובוס לירושלים כדי לבלות עוד שבת במדבר יהודה. המדבר בשבילי מתחיל על ספר המדבר, בנקודת תצפית יפיפיה, על מקום קסום ונסתר - מנזר מרסבא, וממשיך לבקעת הורקניה, נחל דרגות ומצוק העתקים. שם התחילה האהבה המדברית. מאז ועד היום עם חבורת משוגעים למדבר בהובלת ידידנו דויד מנינגר אנחנו הולכים עם הרוח, מבקרים בנגב וברמת המדבר מספר פעמים בשנה, וממלאים מצברים נפשיים, מי בג'יפ, מי ברגל ומי באופניים. ואם מישהו היה שואל אותי - לגור בגליל או בנגב, התשובה די ברורה".

שרון אלון | מנכ"ל רשת מלונות קראון פלזה

שרון אלון (צילום: פרטי)
שרון אלון (צילום: פרטי)

"המדבר עבורי הוא השקט שאחרי הסערה. במדבר יש עוצמות שלא קיימות במקומות אחרים. השקט, הצבעים, השקיעות המופלאות יוצרים אווירה שמאפשרת לחשוב על רעיונות חדשים ומעוררים יצירתיות. כשאני מגיע למדבר, המרחב האינסופי מצית בי את הדמיון, מאתגר אותי ומרחיק את  הלחץ היומיומי. ההפוגה הקטנה מהיומיום השגרתי, ניקוי הראש כשאתה עומד מול כוחות הטבע,  תורם לי הרבה, כאדם וכמנהל".

אופי רייך | מנכ"ל מועצת הדבש

אופי רייך (צילום: פרטי)
אופי רייך (צילום: פרטי)

"העוצמות של הטבע המדברי גורמות לי לשוב ולטייל במדבר, בכל הזדמנות בה ניתן לנפוש ולנקות את הראש משגרת עבודה עמוסה ואינטנסיבית המאופיינת בעשייה רבה בענף הדבוראות והאבקה, למען שימור החקלאות בארץ. רק לאחרונה חזרתי מטיול נחלים בערבה ובחג הפסח הקרוב אני ומשפחתי בחרנו לשוב לערבה התיכונה, שם נבלה את ימי החג באזור נחל פארן ונשלב טיולי שטח ומסלולי הליכה.

נופי המדבר הקדומים הינם מיוחדים ומרגשים בעייני, נוף בראשיתי שנצבע בשלל צבעים מרהיבים המשתנים בכל שעה לאורך היום. אזור הערבה התיכונה הינו האזור המדברי המובהק ביותר שיש לנו בישראל, בו ניתן להרגיש את אופי המדבר, עם פריחות מרהיבות על פי עונות השנה, שיטפונות בחורפים, נביעות מים, נחלים, בעלי חיים, שמיים נקיים עם תצפיות כוכבים וצמחייה מדברית וחקלאות מתקדמת המצליחה ביותר דווקא בלב המדבר. הניגודיות בין נוף מדבר לשפע חקלאי ופלאי טבע, היא המרתקת ומושכת אותי לחוות את העוצמות האלו מקרוב".

עומר לביא | מנכ"ל "צמח תערובות"

עומר לביא (צילום: אלון קולט)
עומר לביא (צילום: אלון קולט)

"את פסקי הזמן, ממרוץ החיים והעבודה האינטנסיבית, אני לוקח עם חבורת הרוכבים "רוכבי עמק הירדן ורמת הגולן". לפחות שלוש פעמים בשנה אנו רוכבים במשך כמה ימים, בנופי המדבר, המכתשים והערבה, ולנים רק בחאנים. מרחבי המדבר, הנוף הבראשיתי, הצבעוניות המונוכרומית העוצמתית, מרגיעים את הנפש ומעניקים שלווה, ניתוק אמיתי וניקוי הראש מכל הטרדות".