1. האמנית אריאלה ורטהיימר, הוזמנה להציג את עבודותיה בתערוכה ראשונה של אמנות ישראלית שנפתחה השבוע בדובאי. ורטהיימר התרגשה מהמעמד ומקבלת הפנים החמה בדובאי.

View this post on Instagram

A post shared by Ariela (@arielawertheimer)

2. חברי קבוצת הרכישה של מוזיאון תל אביב לאמנות - "בוחרים אמנות", בראשות יעל בראון ובניהולה של עו"ד דינה פפו - ראש אגף קשרי ציבור ופיתוח משאבים במוזיאון, קיימו לאחרונה מפגש חגיגי במסעדת 'פאסטל'. המפגש נועד להיכרות עם האוצרת הראשית החדשה של המוזיאון - מירה לפידות, שפרשה בפני הבאים את חזונה בתחום האוצרות, וסיפרה על התוכניות האמנותיות, ותערוכות עתידיות במוזיאון.

מנכ"לית המוזיאון, טניה כהן-עוזיאלי, הודתה לחברי הקבוצה על תמיכתם החשובה והמשמעותית בשדה האמנות המקומית. בין החברות והחברים שהתייצבו: רחל ינאי, יושבת ראש ידידי המוזיאון בישראל; רוני בראון, ענת פדני, יעל אונגר, נורית יגלום, אורנה שסטוביץ, יעל גרינהולץ-שובל ורוני גרינהולץ, מיכל שובל, צילה ירון, נורית וירון גזית, אורית ורן וילקר, עדית אלקון, שרה ורן גורנשטיין ועוד.

קבוצת הרכישה של מוזיאון תל אביב לאמנות  פועלת זו השנה השמינית, ומגייסת כסף לרכישת אמנות ישראלית לאוספי המוזיאון. מאז פרוץ משבר הקורונה המשיכה פעילות הקבוצה להתקיים בפלטפורמות הדיגיטליות. מחויבות הקבוצה לאמנים ולאמנות המקומית באה לידי ביטוי, בין השאר, בתמיכה בפרויקט "שולחן עבודה" המציג מקבץ סרטונים שיצרו עשרות אמנים ישראלים בגוף ראשון, בתקופת הקורונה. 

יעל אונגר וטניה כהן-עוזיאלי  (צילום: אביב חופי)
יעל אונגר וטניה כהן-עוזיאלי  (צילום: אביב חופי)

ענת פדני  (צילום: אביב חופי)
ענת פדני  (צילום: אביב חופי)

רוני בראון, מירה לפידות ויעל בראון  (צילום: אביב חופי)
רוני בראון, מירה לפידות ויעל בראון  (צילום: אביב חופי)

3. מקבץ נופשים נופשות: בין המבלים בימי הפסח נצפה גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שהגיע באחד מימי החג לבלות בלוקיישן החביב על אנשי העסקים – מתחם ה'גזיבו' שעל שפת ימה של הרצליה. ריבלין התקבל בחום על ידי הבעלים איציק חסון. ג'ודי ניר-מוזס ובן זוגה אבי רוטנברג, טסו לדובאי לעשות את הסדר עם חברים. הראל ולימור ויזל ניצלו את הפנאי לעשות טיול בספארי ברמת גן עם הנכדים. ג'קי בן זקן אירח חברים לברביקיו בביתו באשדוד. ורד רוזן בילתה בכנרת והעלתה סטורי מהמלון המחודש  'גלי כינרת'  של קבוצת ישראל-קנדה ששופץ מהיסוד ואמור להיפתח בקרוב. ציון קינן ובנו גלעד נצפו במסעדת המפלט האחרון באילת. רן פורר בילה עם הילדים במוזיאון הטבע במסגרת סיור לחברי הוועד המייעץ של ארגון בוגרי אוניברסיטת תל אביב. עידו חג'ג' עלה על מדי כדורגל והתחרה גמר גביע המונדיאליטו 2021 כחלק מקבוצתו של המאמן שייע פייגנבוים.

ג'קי בן זקן (צילום: רפי דלויה)
ג'קי בן זקן (צילום: רפי דלויה)

עדו חג'ג' ושייע פייגנבוים (צילום: אור גפן)
עדו חג'ג' ושייע פייגנבוים (צילום: אור גפן)

4. מעצבת האופנה דורין פרנקפורט הגיעה לפרגן לבן זוגה האמן והצלם מיקי קרצמן באירוע הפתיחה שנערך לתערוכה "אנטי מיפוי" - פרויקט צילום משותף של קרצמן והאמן שבתאי פינצ'בסקי במוזיאון תל אביב לאמנות. 

מיקי קצרמן ודורין פרנקפורט (צילום: גיא יחיאלי)
מיקי קצרמן ודורין פרנקפורט (צילום: גיא יחיאלי)

5. בשישי שעבר, התקיים אירוע הפתיחה החגיגי לתערוכה החדשה של האמנית בתיה שני, בסטודיו שלה ברחוב הפלך 6 בדרום תל אביב. לאורך שנים יצרה שני אלפי מעטפות מעוצבות, בשילוב רקמה, תפירה, וציור, ושלחה אותן בדואר לכתובות בכל רחבי העולם, חלקן אמיתיות וחלקן מומצאות. המעטפות ש'טיילו בעולם', בחסות שירותי הדואר, הושבו לשולחת, ונאספו על ידה באדיקות. בתערוכה החדשה - "על החתום", שני מציגה לראשונה כמעט את כל אוסף המעטפות שצברה במהלך השנים.

 בין המוזמנים לאירוע הפתיחה היו אספנים, יוצרים ואנשי אמנות, שזכו לסיור פרטי עם האמנית. ביניהם הייתה גם יערה קידר, האוצרת וחוקרת האופנה, שגם ליוותה מקצועית את הקמת התערוכה ואף כתבה את הטקסט המתאר את האוסף. עוד הגיעו: רקפת רוסק-עמינח, בושי ורמי מרדור, האמנים יובל שאול והדר מרום, האוצרות תמר דרזדנר וחנה קופלר, אמון יריב - הבעלים של 'גלריה גורדון' השכנה, הבמאי רן טל, השף אסף גרניט, האמנית והקרמיקאית איריס נשר, ועוד.

בושי מרדור, בתיה שני ורמי מרדור (צילום: גיא יחיאלי)
בושי מרדור, בתיה שני ורמי מרדור (צילום: גיא יחיאלי)

רקפת רוסק- עמינח (צילום: גיא יחיאלי)
רקפת רוסק- עמינח (צילום: גיא יחיאלי)

6. אגודת ידידי "אנו מוזיאון העם היהודי" (לשעבר 'בית התפוצות'), ערכה לחברי חוג הידידים קבלת פנים והרמת כוסית לכבוד הפסח, במבנה המוזיאון החדש שנפתח בתחילת החודש לקהל הרחב. רינת ומוטי כוזהינוף - יושבי ראש האגודה, יחד עם מנכ"לית אגודת הידידים - עדי אקוניס, קיבלו את המוזמנים, ולאחר קבלת הפנים יצאו משתתפי האירוע לסיור במוזיאון החדש.

"אנו מוזיאון העם היהודי" הושק לאחר עשר שנים של עבודות תכנון וביצוע, ובהשקעה של כמאה מיליון דולר. המוזיאון החדש משתרע על פני שלוש קומות, וכולל שטח של למעלה מ – 7000 מ"ר תצוגה. האורחים נהנו מסיור שהעניק להם חוויה מוזיאלית חדשה פורצת דרך, שכללה אלמנטים טכנולוגיים שטרם נראו בישראל, ושמעטים כמותם הוטמעו במוזיאונים בעולם. רשמו נוכחות: אתי וגדי פרופר, רותי ואברהם ('לולו') אסף, רות ומנחם אורן, מטי קרסו, עו"ד דן להט, גליה אלבין ועוד.

גד ואתי פרופר (צילום: איציק בירן)
גד ואתי פרופר (צילום: איציק בירן)

עדי אקוניס ודן להט (צילום: איציק בירן)
עדי אקוניס ודן להט (צילום: איציק בירן)

 רינת ומוטי כוזהינוף (צילום: איציק בירן)
 רינת ומוטי כוזהינוף (צילום: איציק בירן)