1. בשלישי האחרון חנכה איתיחאד איירווייז (Etihad Airways), חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, שירות טיסות סדיר בין אבו-דאבי, בירת איחוד האמירויות, לנמל התעופה בן-גוריון. בטימינג מושלם הקו ההיסטורי הושק בשבוע שבו נוספה ישראל לרשימת המדינות הירוקות של אבו דאבי, אשר הנוסעים המגיעים מהן לבירת איחוד האמירויות, אינם נדרשים להיכנס לבידוד.

לאחר טקס רשמי בשדה התעופה אירחו ראשי החברה האמירתים, את בכירי מגזר התיירות בישראל לאירוע קוקטיל מצומצם. המיקום היוקרתי שנבחר לאירוח האירוע היה הסוויטה הנשיאותית רחבת הידיים של מלון היוקרה The Jaffa אל מול נוף המשקיף אל חוף הים התיכון. את האירוע פתחה אמינה טאהר, סגנית נשיא לשיווק ומיתוג, של חברת התעופה אחתיחאד  בדברי ברכה בעברית, ערבית ואנגלית, דבר שריגש את הנוכחים. טאהר הודתה מקרה לב על קבלת הפנים החמה. עוד נשאו דברים והתרגשו מהמעמד: מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, מוחמד אל-חאג'ה - השגריר הראשון של איחוד האמירויות לישראל, וטוני דגלאס, מנכ"ל קבוצת איתיחאד.

נכחו ונהנו משקיעה יפואית: יו"רית חברת הייעוץ פחתום אמנדה גוטקין שזכתה לדברי תודה מטאהר על הצלחת האירוע, , מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות טניה כהן-עוזיאלי, מנהל מוזיאון הלובר באבו דאבי מנואל ראבאטה, היועץ האסטרטגי משה דבי,  מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, מנכ"ל מיראל מוחמד עבדאללה אל זאבי , מנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך, מנכ"ל רשות שדות התעופה שמואל זכאי, בעלי בית האופנה משכית ניר ושרון טל ועוד.

טוני דאגלס, אמינה טאהר ומוחמד אל-חאג'ה (צילום: סיון פרג')
טוני דאגלס, אמינה טאהר ומוחמד אל-חאג'ה (צילום: סיון פרג')

מוחמד עבדאללה אל זאבי, מנואל ראבאטה, טניה כהן-עוזיאלי (צילום: סיון פרג')
מוחמד עבדאללה אל זאבי, מנואל ראבאטה, טניה כהן-עוזיאלי (צילום: סיון פרג')

אמנדה גוטקין  (צילום: סיון פרג')
אמנדה גוטקין  (צילום: סיון פרג')

2. בשלישי נערך אירוע חגיגי ומצומצם במגדלי גינדי TLV שבמרכז תל אביב לרגל יציקת ה"רפסודה", הבסיס למגדל הרביעי והאחרון בפרויקט. ענקית הבנייה והתשתיות חברת דניה, ביצעה את שלב יציקת הבסיס למגדל המגורים החדש. באירוע השתתפו רבים המלווים את הפרויקט בעשור האחרון ובהם: מנור וכפיר גינדי, מבעלי מגדלי גינדי תל אביב, אורי לוי, מבעלי מגדלי גינדי תל אביב, אלוף (מיל') אבי זמיר, מנכ"ל מגדלי גינדי תל אביב, רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה, אריק שפיר, יו"ר דירקטוריון דניה ועוד.


רונן גינזבורג ואורי לוי (צילום: רפי דלויה)
רונן גינזבורג ואורי לוי (צילום: רפי דלויה)

3. בראשית השבוע, לאחר חופשת הפסח המרוכזת ובתום שנת קורונה, ארזו כל עורכי הדין של פירמת גורניצקי ושות' את מיטלטליהם ועברו מהמשרדים המיתולוגיים ששימשו אותם ברחוב רוטשילד בתל-אביב, למגדלי ויתניה, בלה-גרדיה, סמוך לנתיבי איילון. משרד גורניצקי ושות' בראשותו של עו"ד פנחס רובין, ובניהולם של עורכי הדין כפיר ידגר וליאור פורת ומנכ"לית המשרד עדי נחמיאס, רכש את הקומות 22-27 במגדל היוקרתי של חברת ויתניה. מדובר בשטח של 1,100 מ"ר לקומה ובסה"כ כ- 6,300 מ"ר, עם אופציה לרכישת שתי קומות נוספות בעתיד. המשרדים החדשים תוכננו ועוצבו יותר כמשרדים של חברת הייטק, בהמשך למיתוגה מחדש של הפירמה שנחשף עם המעבר. 

פיני רובין, עדי נחמיאס, כפיר ידגר וליאור פורת (צילום: באדיבות גורניצקי)
פיני רובין, עדי נחמיאס, כפיר ידגר וליאור פורת (צילום: באדיבות גורניצקי)

4. בשני, נערך טקס הענקת תארי עמית ועמיתת כבוד של האוניברסיטה הפתוחה לשנת תש"ף. דורית ביניש, נגידת האוניברסיטה ולשעבר נשיאת בית המשפט העליון, ופרופ' מימי איזנשטדט - נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, העניקו את התארים – לזמרת והיוצרת חוה אלברשטיין; ליובל וגנר - מייסד ויו"ר עמותת "נגישות ישראל"; לסופר אלי עמיר; ליזם העסקי חברתי עימאד תלחמי; ולכלת פרס נובל לספרות לשנת 2018 אולגה טוקרצ'וק שלא נכחה בטקס.

אלי עמיר ודורית בייניש (צילום: עודד קרני)
אלי עמיר ודורית בייניש (צילום: עודד קרני)

5. באווירת כמעט פוסט קורונה, ועם הפנים לתכנון החופשה הבאה, השף מאיר אדוני משתף ברשת כי הוא שותף בפרויקט חדש ביוון. מדובר במסעדה במלון יוקרתי בחלקידיקי שם יגיש השף מטעמים ממטבח כשר. השקת המלון מיראג'יו, הממוקם על חוף פרטי בפלויורי, תתקיים עם הפתיחה הרשמית של עונת קיץ 2021, במהלך ימי חג השבועות.

מאיר אדוני (צילום: אביב חופי)
מאיר אדוני (צילום: אביב חופי)

6. איש העסקים אבנר קז, מבעלי חברת 'מאיר' המייבאת לישראל את רכבי וולוו, טס  לדוחא בירת קטאר. קז שרכש לאחרונה חלק מקבוצת מרוצים אמריקאית AMERICAN RACING  נמצא במקום עם הקבוצה, במסגרת פתיחת עונת המרוצים.

אבנר קז (צילום: אביב חופי)
אבנר קז (צילום: אביב חופי)

7. נגה ארז, זמרת האינדי הישראלית העולה, השיקה בסוף השבוע את אלבומה החדש KIDS בהופעת לייב סטרימינג מושקעת עולמית. ארז זוכה להצלחה בינלאומית וכבר קטפה מחמאות מהזמרת המפורסמת בילי אייליש. במקביל לעבודה על אלבומה כתבה ארז בשנה האחרונה, שיר נושא להובלת קמפיין, לפרויקט נדל"ן בשימושים מעורבים, שמקימות חברת הנדל"ן אזורים ומגדל ביטוח.  הפרויקט יוקם על הקרקע שעליה עמד מפעל השוקולד המיתולוגי של 'עלית', בכניסה לרמת גן, ובצמוד למתחם הבורסה. השיר נושא את שם הפרויקט -  EXCHANGE והוא נכתב יחד עם היוצר אורי רוסו.

נגה ארז (צילום: שי פרנקו)
נגה ארז (צילום: שי פרנקו)

8. מעצבת האופנה אוריה עזרן פתחה את עונת אירועי הקיץ בתצוגת אופנה צבעונית שהתקיימה בחוף הביץ' קלאב בתל אביב, לרגל השקת האתר החדש שלה. התצוגה נערכה בחסות מותג מוצרי השיער BIOTOP PROFESSIONAL. כ- 18 דגמים נצפו על מסלול התצוגה שהתקיים לאורך החוף בתל אביב כאשר את סיום התצוגה ליווה הזמר והיוצר לירן דנינו עם השיר "היא לא דומה". התייצבו לפרגן: אלינור קופלר, רותם חגג', בר זומר, אתי קובו וסלבס רבים. 

אלינור קופלר  (צילום: אור גפן)
אלינור קופלר  (צילום: אור גפן)

אתי קובו (צילום: אור גפן)
אתי קובו (צילום: אור גפן)