דיווחים מעבר לים מלמדים כי המיליארדר המדובר אילון מאסק ינחה בשמונה במאי את התוכנית הפופולארית בארצות הברית Saturday night live . האורחת המוזיקלית שלוהקה לאותו הערב היא הזמרת המפורסמת מיילי סיירוס. מאסק הפך לאחד המנהיגים העסקיים המדוברים ביותר בעולם בעשור האחרון בעקבות מהלכיו הנועזים בחברת המכוניות החשמליות טסלה ומיזם SpaceX לתיירות חלל. 

ממרוד סולארי
חברת 'תדיראן הולדינגס' מעמיקה את פעילותה בתחום הסולאר והאנרגיה המתחדשת. חודשים ספורים לאחר שרכשה 75% ממניות חברת 'אלירן סולאר', הפועלת לתכנון, עיבוד, יבוא ושיווק מערכות סולאריות, הציגה החברה, את פעילות חברת הבת תדיראן סולאר.

באירוע משקיעים שנערך באתר החברה החדש בקרית גת, הציגו משה ממרוד מנכ"ל ובעל השליטה בתדיראן, יחד עם אלעד פלג המשנה למנכ"ל בתדיראן, ואלירן טויטו מנכ"ל תדיראן סולאר, את הישגי החברה, את פעילותה ואת האסטרטגיה לשנים הקרובות. כדי להציג למשתתפים את מערכות הסולאר אשר הותקנו על הגגות הסמוכים, הוזנק למקום רחפן מקצועי אשר ריחף בין הלוחות ושידר בזמן אמת תמונות ישירות לאולם ההתכנסות.

אלירן טוויטו ומשה ממרוד (צילום: ישראל הדרי)
אלירן טוויטו ומשה ממרוד (צילום: ישראל הדרי)

טבע לטובת האנושות 

אירוע הפתיחה הפרונטאלי הראשון של פורום BioInnovators, נערך בשבוע שעבר ביוזמת חברת טבע. הפורום נועד לפיתוח סטארטפים חדשניים לטובת האנושות. בפורום משתתפים דוקטורנטים ופוסט דוקטורנטים מצטיינים  ברפואה ובמדעי החיים מאוניברסיטת תל-אביב, מהטכניון, מהאוניברסיטה העברית בירושלים, וממכון ויצמן.

חברי הפורום יעבדו במהלך השנה לפיתוח רעיונות שלהם למוצרים וסטארטאפים עתידיים כאשר מתוך 33 המיזמים יבחר לבסוף זוכה בתחרות BIO-MIX 2021. התהליך כולל מנטורינג, סדנאות, הקאתונים ומפגשים אישיים לפיתוח יזמות והמצאות בתחומי הביוטק והביו-רפואה. מטרת התוכנית היא לחבר בין המעבדה לחיים האמיתיים ולגשר על הפער בין המצאה מדעית מבטיחה למוצר או תרופה היוצאים אל השוק. לקחו חלק במפגש: ד"ר דנה בר-און, מנהלת קשרי אקדמיה בטבע; ד״ר ערן הררי, סגן נשיא ביחידת המחקר והפיתוח הייחודי של טבע; ד”ר יעל מרנץ, סגנית נשיא פרה-קלינית , מנהלת אתר המחקר והפיתוח של טבע בנתניה; ופרופ׳ ישע סיון, מייסד ומנכ״ל i8 Ventures, פלטפורמה עסקית לחדשנות בחדשנות.

 דנה בר-און וערן הררי (צילום: ענבל מרמרי)
 דנה בר-און וערן הררי (צילום: ענבל מרמרי)

נטורזה משיקים
דודו אוחנה, אוהד פיינר, אסף סיגאווי, אבירם עבאדי ויהודה לוי - הבעלים של חברת "נטורזה", השיקו לאחרונה את המותג "נטורזה – טבעי שתאהב" במסעדת 'התרנגול הכחול' של השף שאול בן אדרת, בתל-אביב. החברה מתמחה בתחום הגידול והשיווק של תוצרת חקלאית ישראלית. בין הטועמים את המוצרים החדשים נצפתה גם בלוגרית האוכל המובילה רותם ליברזון.

דודו אוחנה, שאול בן אדרת ורותם ליברזון (צילום: אור גפן)
דודו אוחנה, שאול בן אדרת ורותם ליברזון (צילום: אור גפן)