בשני בערב נערך אירוע לציון פתיחת תערוכת האמנות והשקת הספר של רשת האופנה 'פקטורי 54', בשיתוף עמותת "הופכות את היוצרות". הספר "הופכות את היוצרות" והתערוכה, מציגים את סיפוריהן של 20 נשים שורדות זנות, ויצירות אמנות שנוצרו בהשראתן. אירוע השקת תערוכת האמנות שאצרה ביני שריד, והספר בעריכת שירה גפן, התקיים במרכז התרבות "תאו" שבהרצליה ומשך אליו מוזמנים רבים. הספר הוצא לאור במטרה לספר סיפורי נשים שקולן לא נשמע, שהצליחו להיחלץ מהמקום הכי נמוך אליו אפשר להגיע, ומתוך הריסות הנפש והגוף, הרימו את ראשן ויצאו לדרך חדשה.

הספר מלווה בעבודות שיצרו 20 אמניות שונות בהשראתן של הנשים השורדות. כל אמנית יצרה עבודה ייחודית, בעקבות סיפור החיים של אחת השורדות. הרווחים ממכירת הספרים ויצירות האמנות יועברו לעמותת הופכות את היוצרות, לשיקום נשים היוצאות מתעשיית הניצול המיני. רשת האופנה 'פקטורי 54' תומכת בפרויקטים מסוג זה כחלק מפעילות האחריות החברתית שלה, המתבטאת בסיוע למגוון שכבות באוכלוסייה, כדי להעלות את המודעות ולשקף את המציאות בישראל במטרה להביא יחד לשינוי אמיתי. 


התייצבו לתמוך במטרה החשובה: יפעת ורוני אירני - מבעלי פקטורי 54; יו"רית מפלגת העבודה מרב מיכאלי, נורית גפן, יעל חולדאי המכהנת כיו"ר הועד המנהל של עמותת "הופכות את היוצרות", וראש עיריית תל-אביב-יפו רון חולדאי; לילך צור בן-משה - מנכ"לית עמותת "הופכת את היוצרות"; נאוה ברק, נשיאת עמותת "על"ם"; פפי לנדאו – מנהלת התוכן של "תאו מרכז התרבות ותוכן"; ליאורה לנדאו, לימור בקר – מנכ"לית קרן המילטון, רז'ין גנזי, שני פרידן, איריס נשר ובתה תום נשר, עו"ד ריבי אירני, אורנה שסטוביץ, גלית גוטמן, רות שטרית, איה לוריא, יערה קידר, מוטי שוורץ,  ורד רוזן ובתה לי, קרן בר גיל, השחקנית יבגניה דודינה, מירי חבס,  מירי טוכמאייר, מיכאלה ברקו,  דפנה פושינסקי, רנדי פלד, רוני רוס, גלית פרבר, קרן קרובינר, ציפי לנדאו, שלי מנחם ובתה לי, לימור בלדב, השף אסף גרניט ועוד ועוד. 

יעל חולדאי ונאוה ברק (צילום: אלירן אביטל)
יעל חולדאי ונאוה ברק (צילום: אלירן אביטל)

מיכאלה ברקו (צילום: לנס הפקות)
מיכאלה ברקו (צילום: לנס הפקות)

תום ואיריס נשר (צילום: אלירן אביטל)
תום ואיריס נשר (צילום: אלירן אביטל)

רוני רוס (צילום: אלירן אביטל)
רוני רוס (צילום: אלירן אביטל)

הציוץ הדרמטי של גייטס
חשבון הטוויטר של איל ההון, ביל גייטס, מייסד חברת 'מיקרוסופט', שאחריו עוקבים 54.7 מיליוני אנשים ברחבי העולם, רתח בשני בעקבות הודעתו של גייטס על כך שהוא ורעייתו, אשת העסקים מלינדה גייטס, החליטו כי הם מתגרשים אחרי 27 שנות נישואים. הלאונג' שמעריך מצוות ומעשים טובים, שמח לגלות כי למרות הפרידה, השניים ימשיכו לעבוד ביחד בקרן ביל ומלינדה גייטס, ארגון פילנתרופי פרטי, המממן עבודות מחקר ותמיכה בתחום הבריאות ברחבי העולם, ולנהל יחדיו את מה שהיא, למעשה, קרן הצדקה הפרטית העשירה ביותר בעולם.

מלינדה וביל גייטס (צילום: רויטרס)
מלינדה וביל גייטס (צילום: רויטרס)

חזרה לידידים 
ידידי להקת המחול 'בת שבע', הגיעו בשני לצפות יחד בחזרה הגנרלית למופע המחול החדש של הלהקה - "summer snow" מאת הכוריאוגרפית אלה רוטשילד. החזרה נערכה במרכז סוזן דלאל. נפגשו ונהנו מהצפייה המשותפת: צבי זיו - יו"ר הועד המנהל; יו"רית מעגל הידידים - תמר יסעור, נשיאת אגודת ידידי בת-שבע בארה"ב - נורית אמדור, מנכ"לית בת שבע - דינה אלדור, המנהלת האמנותית גילי נבות, מייסדת מעגל הידידים הצעירים - דפי לוי-וייס, רבקה סקר, שירה סגול, אורה סטיבה, הדס וטל פורר, רוני סומק, ענגי אונגר, בני וענת פדני, אורלי דנקנר ועוד.

גילי נבות, צבי זיו ותמר יסעור (צילום: אביב חופי)
גילי נבות, צבי זיו ותמר יסעור (צילום: אביב חופי)

רוני סומק ונורית אמדור (צילום: אביב חופי)
רוני סומק ונורית אמדור (צילום: אביב חופי)

רבקה סקר (צילום: אביב חופי)
רבקה סקר (צילום: אביב חופי)

דפי לוי- וייס ושירה סגול (צילום: אביב חופי)
דפי לוי- וייס ושירה סגול (צילום: אביב חופי)

עינת מכה בתוף
אביב גפן והתעויוט הופיעו בשני בערב, לראשונה, במתחם ההופעות החדש של קבוצת 'זאפה' בגני יהושע שבפארק הירקון - מתחם ה'זאפה בפארק – גני יהושע'. הזמר ולהקתו ביצעו יחד עם גולן עינת, בעלי קבוצת 'זאפה', את השיר 'טיפות', כאשר הוא מלווה אותם על התופים. עינת החל לנגן בתופים לפני שנים רבות, וגפן, חברו, החליט להזמין אותו בהזדמנות החגיגית, ללוות אותו על התופים. לקהל סיפר גפן: "יש לנו חבר של הלהקה, ושלי כמובן, אדם שבקורונה כשאיש לא עבד הלך ופתח הרבה אירועים ומתחמים, ועזר להמון המון צוותים שעובדים מאחורי הקלעים ולאומנים, וראיתי את זה בהרבה פליאה והמון הערכה. הוא לא וויתר ועזר לכל האומנים בכל הז'אנרים בהמון אצילות נפש, וראיתי את זה ואמרתי כשאני יוכל להחזיר לו טובה ולומר לו כמה אני אוהב אותו אני אעשה את זה. מדובר בבעלים של זאפה, גולן עינת, שעומד לעלות כמתופף במופע הזה. אמרנו לו בוא תופיע איתנו על הבמה שיר אחד כמתופף הוא לא הסכים עד שלבסוף השתכנע, קבלו  בהמון אהבה חבר ומתופף על, גולן עינת".

גולן עינת  (צילום: אלון לוין)
גולן עינת  (צילום: אלון לוין)

דוקטר לחממות
שגריר הולנד בישראל, הנס דוקטר (Hans Docter) ביקר השבוע במשרדי חברת נטפים בתל אביב ונפגש עם נשיא ומנכ"ל נטפים, גבי מיודובניק. השניים דנו בהרחבת שיתופי הפעולה העסקיים בין נטפים לבין חברות מהולנד.

נטפים, חברת ההשקיה הגדולה בעולם, רכשה לאחרונה את חברת החממות ההולנדית Gakon Horticultural Projects. נטפים פעילה כבר שנים רבות בתחום החממות, ורכישה זו תאפשר לה להרחיב משמעותית את יכולותיה בייצור וביצוע ​​ פרוייקטי חממות בטכנולוגיה מתקדמת, כדי לענות על הביקוש הגובר בעולם למזון מקומי באקלימים שונים.

הנס דוקטר וגבי מיודובניק (צילום: יח''צ נטפים)
הנס דוקטר וגבי מיודובניק (צילום: יח''צ נטפים)

שיבאס בלייב
יואש בן-אליעזר, משנה למנכ"ל חברת 'טמפו', השיק השבוע  את Chivas Extra 13   המתיישן בחביות שרי אולורוס. במהלך האירוע שהתקיים בבר החדש של טמפו בנתניה, נהנו המוזמנים מהרצאה אודות סדרת שיבאס 13 החדשה, ומטעימות של הוויסקי שנערכה בלייב עם האורחים המכובדים מחו"ל: פארס סאמר - שגריר שיבאס ריגאל  אזורי למזרח התיכון וצפון אפריקה; וקן לינדסיי - שגריר גלובלי של בית האחים שיבאס. לצד הוויסקי הוגשו מנות מיוחדות ומגוון של קוקטיילים ייחודים על בסיס שיבאס.