בין שלל החדשות ממבצע 'שומר החומות', איש העסקים אבנר סטפק, חובב אופנה, סיפק הצצה מבפנים לאקזיט הגדול של חברת זיקית בראשות יעל ויזל ופרסם בחשבון הפייסבוק שלו: "אקזיט בזיקית. זה התחיל אי שם לפני שבע שנים. יעל ויזל הגיעה להתייעץ איתי - בדיוק עמדה להקים חברת הייטק חדשה, Zeekit, בתחום האופנה, כשהגיעה הצעה מפתה מחברת ענק בינלאומית: "עזבי אותך מלהקים חברה, לגייס משקיעים ולקחת סיכונים - נקנה אותך ואת שותפייך לצוות ותעבדו אצלנו". יעל, אלון וניר יכלו לצאת כל אחד עם דירה יפה בתל אביב, מבלי באמת להקים חברה ליום אחד.

לאחר כמה פגישות התייעצות, הרגשתי שיעל מבואסת. היא לא רוצה לוותר על החלום שלה להקמת החברה, ואמרתי לה, יאללה עזבי אותך מהעסקה, נקים חברה, אני אהיה המשקיע הראשון שלך, נביא עוד משקיעים ונתקדם משם. מאז אותן שיחות על הספה אצלי, יעל, ביחד עם שותפיה המייסדים ניר אפלבוים ואלון קריסטל, הובילו עם כ-30 עובדים, חברה טכנולוגית בתחום לא פשוט בכלל: שוק האופנה, שהתאפיין במשברים רבים בשנים האחרונות. הרעיון: לאפשר מדידה וירטואלית של בגדים ע"י עיבוד תמונה. הלקוחות: חברות אופנה גדולות מכל העולם. יעל גייסה משקיעים מכל העולם, לקוחות עסקיים ראשונים בעיקר בלונדון וניו יורק, עד שזיקית הפכה להיות חברה אטרקטיבית על הרדאר של החברות הגדולות בעולם המסחר האלקטרוני.

ביליתי עשרות שעות בחדר הישיבות הצנוע מאוד של זיקית , כיו"ר החברה, אבל הקרדיט האמיתי שייך ליעל האלופה ולצוות המצוין שלה. בכנות זה היה מבחינתי שילוב של השקעה עסקית לגמרי, עם כיף גדול של עיסוק בתחום האהוב עליי בעולם, אחרי שוק ההון: אופנה.

ועכשיו Fast Forward שבע שנים. זיקית נמכרה הערב לוולמארט העולמית ותהפוך להיות מרכז פיתוח משמעותי של וולמארט בישראל. ומגיעה כאן מילה של כבוד גם לרוכשת: היה קל לקבל החלטה של המתנה לאור האירועים בישראל, אבל הם לא היססו לשניה בודדת וחתמנו על העסקה בין טילים ואזעקות, כשוולמארט אפילו מאיצה בנו לסגור את העסקה בהקדם.

ועוד נקודה חשובה: זיקית היא האקזיט הגדול בהיסטוריה של ישראל של חברה שהונהגה בידי אישה מההקמה ועד המכירה (ואקזיט ממש רציני, לצערי אסור לנו לפרסם מספרים כי הרוכשת ציבורית), עוד הוכחה למה שכבר ברור: נשים הן אלופות. עכשיו צריך יותר כאלה גם בפוליטיקה. יש לי תחושה שמצבנו בימים האחרונים היה יכול להיות טוב יותר".

ברכות ובשורות טובות
איש העסקים מאיר אוזן חגג במהלך חג השבועות את יום הולדתו ה-70. אוזן קיבל מתנה מיוחדת ליום ההולדת העגול, שכן באותו היום ממש נולד נכדו השביעי במספר. 

מאיר אוזן והדסה פתאל  (צילום: אביב חופי)
מאיר אוזן והדסה פתאל (צילום: אביב חופי)

>סמסו מזל טוב לאלון אלכסנדר ורעייתו הדוגמנית שני זיגרון שהפכו בסוף השבוע האחרון להורים לבת במיאמי הרחוקה. התרגשו מאוד: אורלי ושלומי אלכסנדר, שזכו ל'טייטל' החדש סבתא וסבא. 

שני זיגרון, אלון אלכסנדר ושלומי אלכסנדר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
שני זיגרון, אלון אלכסנדר ושלומי אלכסנדר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

>איש העסקים עודד קובו ורעייתו הבלוגרית המובילה אתי קובו, ערכו טקס ברית מילה לבנם השלישי. 

View this post on Instagram

A post shared by Eti Kobo (@etikobo)

<עוד בשורות טובות מכיוונם של האדריכל אבנר ישר ורעייתו עדי עיני, שפרסמה בחשבון האינסטגרם מקל בדיקת הריון המורה על תוצאה חיובית. 

אבנר ישר ועדי עיני  (צילום: שי אזולאי, \'\'לוז\'\')
אבנר ישר ועדי עיני  (צילום: שי אזולאי, \'\'לוז\'\')

רצים את העמק

 דווקא בימים הלא שקטים שכולנו חווים, החליטו קבוצת אנשי עסקים, הנמנים על נבחרת 'טאף מאדר', לרוץ במרוץ השנתי לזכרה של טליה שואן, שהתקיים כבכל שנה בחג השבועות בעמק יזרעאל. אלון כהן - קפטן נבחרת "טאפ מאדר למען גדולים מהחיים" סיפר: "זה אך טבעי שהנבחרת תגיע ותצדיע למורשת שהשאירה טליה. אנו מעלים על נס את זכרה של טליה, ובנוסף את המודעות להתמודדות עם סרטן בקרב ילדים, והצורך במסגרות לתמוך בהם. הנבחרת שלנו פועלת להקמת גנים טיפוליים, שיקומיים וחינוכיים עבור ילדים חולי סרטן".

חברי נבחרת טאף מאדר (צילום: חברי נבחרת טאף מאדר)
חברי נבחרת טאף מאדר (צילום: חברי נבחרת טאף מאדר)

אמבולנס מששון
איש הנדל״ן והאנרגיה מראשון לציון שפי ששון, תרם לאחרונה למד״א אמבולנס חדש עם כל הציוד הנדרש בו.
ששון נוהג לתרום מדי שנה, ביום ההולדת שלו, לגופים שונים. השנה החליט לתרום אמבולנס שהועבר לידי מד״א, בטקס שנערך טרום מבצע 'שומר החומות' ברחבת בניין עיריית ראשון לציון. באירוע נכחו: מנכ״ל מד״א - אלי בין, שר הבריאות - יולי אדלשטיין, שר האוצר - ישראל כץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, ח״כ דוד ביטן וראש העיר ראשון לציון רז קינסטליך.

אפי ששון ואלי בין (צילום: אלירן אביטל)
אפי ששון ואלי בין (צילום: אלירן אביטל)