בשישי בבוקר, רגע לפני ההכרזה על החזרה לעטיית מסכות בחללים סגורים, התקיים במתחם ה'סינמה סיטי' בגלילות, מפגש שני של "נשים בחזית הרפואה", בניצוחה של ורד גרינבוים, מנכ"לית אגודת ידידי שיבא. באירוע הופיעו, בזו אחר זו, חמש רופאות מובילות, מהמרכז הרפואי שיבא, שהציגו את פריצות הדרך שלהן, בהרצאות מעוררות השראה בנות שמונה דקות כל אחת. ההכנסות  מהמפגש יועברו להקמת מרכז רב תחומי ייעודי לגניקולוגיה-אונקולוגית, שיעניק מעטפת מלאה, תוך יצירת חוויית מטופלת, מקצועית ומכבדת: החל משלב האבחנה דרך הטיפולים והתהליכים הכירורגיים ועד להחלמה - כולל יעוץ פסיכולוגי, יעוץ מיני, ויעוץ בנושאי פריון. לאחר ההרצאות האורחים נהנו מהקרנת טרום בכורה של הסרט "תמונת הניצחון" - סרטם החדש של הבמאי אבי נשר, והמפיק אהוד בלייברג. בין המשתתפות והמשתתפים שנכחו באירוע: ענבל קרייס ופרופ' יצחק קרייס מנהל המרכז הרפואי שיבא; אסנת ויורם טיץ יו"ר אגודת ידידי שיבא; עירית שטראוס, ציפי ועדי שטראוס, פנינה אדרי, סולי אדרי, אבי ואיריס נשר, אילן גרינבוים, ענת חפץ, תלמה בירו, יהודית טיומקין, ישראלה שטיר, ענת אנג'ל, דליה ארבוב, אורנה ברי, ורדה דותן, רונית ושי לבנת, יוסי בר נתן, רותי הרציקוביץ' ועוד.

יורם טיץ, ורד גרינבוים ויצחק קרייס (צילום: רפי דלויה)
יורם טיץ, ורד גרינבוים ויצחק קרייס (צילום: רפי דלויה)

אילן גרינבוים ושי לבנת (צילום: אביב חופי)
אילן גרינבוים ושי לבנת (צילום: אביב חופי)

פנינה אדרי (צילום: אביב חופי)
פנינה אדרי (צילום: אביב חופי)

שרשרת ההדבקה באלפיון
את סוף השבוע האחרון העבירו רבים מחברי האלפיון העליון בהצלבת מידע אודות המשתתפים במסיבה של ה'פאוור קאפל' העסקי, במסגרתה נדבקו אנשי עסקים בכירים ומחוסנים על מלא, בקורונה. אלפי הודעות טקסט עם שמות מאומתים, כאלו שנשלחו לבידוד, וכאלו שמיד נבדקו ויצאו שליליים, עברו בין חברי ה'מילייה העסקי' הבכירים ביותר, כולל מידע אודות אירועים נוספים שבהם נכחו משתתפי אותה מסיבה מאז אירעה, ועוד בטרם נודע על היקף ההדבקה. הלאונג' מחזיק כמובן במידע המלא, אך מפאת צנעת הפרט וסודיות רפואית מנוע מלחלוק אותו. 

דרהי ובתו בנשמות
אירוע הפתיחה של תערוכת היחיד של אורן פישר: "נשמות", נערכה לאחרונה בבית סותבי'ס ברח' רוטשילד בת"א. ביריד 'צבע טרי 2019', במהדורה הפיזית האחרונה של היריד לפני הקורונה, זכה האמן אורן פישר, בפרס 'בחירת הפטיש של סותבי'ס', מתוך 40 אמני חממת האמנים העצמאים. רק כעת, עם חלוף משבר הקורונה, נפתחה בבית סותבי'ס תערוכת הפרס של פישר, שאצרה רז שפירא - אוצרת המשנה של יריד צבע טרי. מי שהגיעו להתרשם מקרוב היו המילארדר פטריק דרהי ובתו גרציאלה דרהי, שפגשו במקום את סיגל מרדכי מנכ"לית סותבי'ס בישראל, ואת אורן פישר. 

פטריק דרהי,  גרציאלה דרהי, אורן פישר וסיגל מרדכי (צילום: מיכל רביבו)
פטריק דרהי,  גרציאלה דרהי, אורן פישר וסיגל מרדכי (צילום: מיכל רביבו)

למען הילדים
ברביעי שעבר התקיים אירוע ההתרמה השנתי של המרכז לטיפול וחקר באוטיזם – העמותה לילדים בסיכון, בראשות ציפי נגל-אדלשטיין, מנכ"לית המרכז. האירוע נערך בהיכל התרבות בתל אביב, בהנחייתו של רוני קובן, וכלל הופעה של הזמר עברי לידר שאירח את זהבה בן ועידן עמדי. כל הכרטיסים לאירוע נמכרו וכל ההכנסות הן קודש לטיפול ב- 4000 ילדים, בני-נוער ובוגרים, שעל הרצף האוטיסטי. נכחו: אריה ו-ורדה סבן, ישראל קז, יעקב שחר, יוסי ויליגר, ד"ר שלמה שגב, מהוועד המנהל של העמותה ואשתו אתי אנטה; ענת אילון -גנור, מנהלת גיוס ופיתוח משאבים של העמותה שהייתה אחראית על ערב ההתרמה; שרית הנדקופף, מפיקת האירוע שעשתה זאת בהתנדבות  ועוד. 

יעקב שחר וישראל קז (צילום: אביב חופי)
יעקב שחר וישראל קז (צילום: אביב חופי)

עברי לידר, ציפי נגל-אדלשטיין ועידן עמדי (צילום: אביב חופי)
עברי לידר, ציפי נגל-אדלשטיין ועידן עמדי (צילום: אביב חופי)

הזז למשכנות שאננים
חדר  העבודה של חיים הזז, ובו שולחן כתיבה, ספרייה ויצירות אמנות מקוריות, הועתק מדירתו של הסופר ששכנה ברחוב חובבי ציון  18 בירושלים, למשכנות שאננים. החדר נתרם על ידי אביבה הזז (1927-2019), רעייתו של הסופר, שהופקדה על עיזבונו הספרותי, ופעלה רבות להפצת מורשתו, ובמסגרת מיזם משותף של הקרן לירושלים, יד למורשת חיים הזז ומשכנות שאננים.

החדר  יהיה פתוח למבקרים ויאפשר הצצה לסביבת היצירה של אחד מגדולי הסופרים העבריים בכל הזמנים, חתן פרס ישראל הראשון לספרות, ומאנשי הרוח שעיצבו את דמותה של המדינה. אירוע ההשקה כלל מופע בהשתתפות: מוני מושונוב, מיכה סלקטר, אולה שור-סלקטר, נתן סלור, רז שמואלי, רוני סומק וד"ר גיל וייסבלאי. כמו כן התקיימה קבלת פנים בהשתתפות ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל משכנות שאננים מוטי שוורץ, נשיא הקרן לירושלים שי דורון, מנכ"לית הקרן לירושלים ענת צור, ואנשי תרבות נוספים. 

מוטי שוורץ, ענת צור ומשה ליאון (צילום: איתמר גינזבורג)
מוטי שוורץ, ענת צור ומשה ליאון (צילום: איתמר גינזבורג)

נפלאות סופהשבוע 

>אביב ופרי גלעדי מבלים באיביזה במלון החדש של יויו לייטרסדורף. 

> בחמישי בערב ציינו את השקת המשרדים החדשים של קבוצת אבנון, בראשות תומר אבנון, יחד עם עשרות מנהלי הקבוצה. המשרדים החדשים שבמגדל מניבים בכפר סבא, מתפרשים על פני כ-4,000 מ"ר, בשלוש קומות. בין המשתתפים שנהנו מהופעות, קייטרינג ואלכוהול איכותי: האלוף במיל' טל רוסו, לשעבר מפקד פיקוד דרום וראש אגף המבצעים; יוסי וייס, לשעבר מנכ"ל התעשייה האווירית; ברוך (בוקי) כרמלי, לשעבר ראש הרשות הלאומית להגנת סייבר; שמואל צוקר, לשעבר ראש מנהל ההרכשה והייצור במשרד הביטחון, אביעזר סגל, נספח הגנה לאפריקה, ח״כ צחי הנגבי, רב-ניצב בדימוס דודי כהן המפכ"ל לשעבר, עמרי שרון ורבים אחרים.

יוסי וייס ותומר אבנון  (צילום: אורן כהן)
יוסי וייס ותומר אבנון  (צילום: אורן כהן)

>משפחת התיאטרון הלאומי – הבימה, ערכה מסיבת יום הולדת 50  למנהל האמנותי והבמאי של 'הזמר במסכה' משה קפטן, באירוע שהתקיים בצהרי שישי באכסדרת התיאטרון בניצוחו של מנכ״ל התיאטרון נעם סמל ויו"ר הדירקטוריון זיוה פתיר. עוד נכחו: יו"ר אגודת הידידים ציפי רובין, נאוה רביד, אלכס לנדסברג וארז נבון.