עומר לוי, יו"ר יבואנית הרכב סמלת, ושי פלדמן מנכ"ל סמלת, השיקו בראשון בבוקר את דגם ה-e500 החשמלי החדש מבית פיאט, באירוע שנערך באולם התצוגה החדש והמעוצב בתל אביב. ישראל נבחרה להיות המדינה הראשונה מחוץ לגבולות אירופה שמשיקה דגם זה, בדיוק בתאריך שבו הושק הדור הראשון של ה-500 עוד בשנת 1957. ברוח החדשנות, סמלת תאפשר לראשונה הזמנה אונליין של מגוון גרסאות הרכב באתר 500 החדש, במקביל להשקתו באולם התצוגה, שעוצב בסטייל איטלקי.

אלף שמשות זוהרות בגשר
במוצאי השבת התארחו ידידי תיאטרון "גשר" בהצגת בכורה חגיגית של "אלף שמשות זוהרות" על פי ספרו של חאלד חוסייני. ההצגה, בבימויו של נועם שמואל ובכיכובם של ילנה ירלובה, רוני עינב, דורון תבורי, אבי אזולאי, מורין אמור, לנה פרייפלד, אלי מנשה ועוד, עולה על הבמה לאחר ההצלחה של "רודף העפיפונים" על פי ספרו של חוסייני שגם היא חלק מהרפרטואר של התיאטרון.  אירחו את חברי עמותת ידידי התיאטרון: יו"ר תיאטרון "גשר" ועמותת הידידים ישראל מקוב ובת זוגו בלה לוסטיג, מנכ"לית עמותת הידידים, רותי היילפרן ורודי, ומחזאי הבית של תיאטרון "גשר", רועי חן. הגיעו לצפות: נילי זהר, דליה רבין, חנה פרי-זן, אורן מוסט, שרה ופרופ' מיכאל סלע, יעל ושבתאי שביט, אלה ויאיר שמיר, רותי עופר, דיתי ואלכס לנדסברג, ג'וזפין וצבי זיו, רותי ואברהם (לולו) אסף, נירה ומנחם עינן, יהודית קצין, לינדה ויצחק סגול, פרופ' רפי קרסו, גליה וגיא זהר, אילאיל סמל, ברברה ובוריס קרסני, קלרה ונתן חץ ועוד.

אלה ויאיר שמיר (צילום: אביב חופי)
אלה ויאיר שמיר (צילום: אביב חופי)

גליה וגיא זהר (צילום: אביב חופי)
גליה וגיא זהר (צילום: אביב חופי)

דליה רבין, רותי היילפרן וחנה פרי- זן  (צילום: אביב חופי)
דליה רבין, רותי היילפרן וחנה פרי- זן  (צילום: אביב חופי)

אורן מוסט ושבתאי שביט (צילום: אביב חופי)
אורן מוסט ושבתאי שביט (צילום: אביב חופי)

אייזנקוט בשישי עדכני

הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל גדי אייזנקוט, התארח במפגש 'שישי עדכני', על שם משה טריואקס, שנערך במרכז פרס לשלום ולחדשנות. אייזנקוט שחרר כמה כותרות חמות ובהם דעתו על עתידה של גל"צ ("לא לסגור אבל להוציא מידי הצבא ולאפשר לתחנה להתקיים"), על מדינה דו לאומית ("זה יהיה אסון לאומי לדורות"), על התרברבותם של ראשי ארגוני הביטחון בתקשורת (מותח ביקורת קשה), ועל ברית הגנה עם ארצות הברית (מתנגד). את הכותרות הוציא מאייזנקוט הפרשן הצבאי יואב לימור, שהוריו היו באולם. אביו, העיתונאי חיליק לימור, שימש בתפקידי עריכה בכירים במעריב משך שנים רבות, וחלק היסטוריה משותפת עם משה טריואקס ז"ל, עוד משרותם של השניים בעתון "במחנה" בשנות ה-50. מעגל נוסף שנסגר באירוע – נכדו של טריואקס, תומר מילר, שרת תחת פיקודו הישיר של אייזנקוט, משך שנתיים, כשהאחרון כיהן כסגן הרמטכ"ל. מילר אף נשא דברים בפתח האירוע. האזינו בקשב: דורית סלינגר, צבי ימיני, יואב חפץ, עברי ורבין ואילת נחמיאס, סורין הרשקו, חמי פרס והמארחות דפנה טריואקס-וולקוביץ  ותמר טריואקס-מילר.

דפנה טריואקס וולקוביץ , גדי אייזנקוט, תמר טריואקס וחמי פרס (צילום: נאוה טרסי)
דפנה טריואקס וולקוביץ , גדי אייזנקוט, תמר טריואקס וחמי פרס (צילום: נאוה טרסי)

כלואות במרחב החברתי
בסוף השבוע התקיים ב'מרחב החברתי' בכיכר אתרים בתל אביב, אירוע להשקת ספרה החדש של ד"ר אילנה קוורטין, "כלואות" בהוצאת גמא. הספר עוסק בתופעת "שתלטנות קיצונית בזוגיות". באירוע השתתפה שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי,  שנשאה דברי ברכה. עוד רשמו נוכחות: פייני סוקניק, מייסדת ומנכ"לית עמותת 'באשר תלכי', פרופ' רות הלפרין, ד"ר אורית קמיר, ד"ר קציעה אלון, יעל גוראון, קרן לביא, ואנשי חינוך . בחלק האמנותי של הערב: דואו מוסיקלי – אבישג ותמיר מילר. 

קרן לביא, אילנה קוורטין ומרב מיכאלי (צילום: סנאפ - המרכז החברתי לצילום)
קרן לביא, אילנה קוורטין ומרב מיכאלי (צילום: סנאפ - המרכז החברתי לצילום)

הבניין בן 50

בארכיון עזריאלי לאדריכלות שבמוזיאון תל אביב, נפתחה לאחרונה התערוכה "הבניין: 50 שנה" שאותה אצר ערן נוימן.  התערוכה חוזרת אל התקופה שבה הוקם הבניין הראשי של מוזיאון תל אביב לאמנות, דרך ההצעות שהוגשו לתחרות על תכנונו, התחרות למיתוגו באמצעות לוגו, והתערוכות שהוצגו בו עם פתיחתו ב־1971. בתחרות התכנון זכו האדריכלים דן איתן ויצחק ישר, והבניין שהעמידו קידם את הפיכתו של מוזיאון תל אביב למוסד מוזיאלי בסטנדרט בינלאומי. בין המוזמנים הרבים שהגיעו לפתיחה היו: בכירי האדריכלים בארץ בהם דן איתן, משה צור, אמיר מן ועמי שנער,  נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים נילי כהן, דליה פרשקר, אהוד ועליזה אולמרט,  עדנה צור, ד"ר ספי הנדלר, טניה כהן-עוזיאלי מנכ"לית המוזיאון ועוד. 

דן איתן משה ועדנה צור (צילום: יעל צור)
דן איתן משה ועדנה צור (צילום: יעל צור)

ערן נוימן אהוד אולמרט נילי כהן ועליזה אולמרט (צילום: יעל צור)
ערן נוימן אהוד אולמרט נילי כהן ועליזה אולמרט (צילום: יעל צור)