מאות מוזמנים הגיעו בראשון האחרון למרכז הכרמל, על מנת לקחת חלק באירועי פתיחת פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה, ה-37 במספר. לאחר שבשנה שעברה נערך הפסטיבל כולו באופן מקוון, בשל הקורונה, השנה כבר נפגשו כולם פיזית. אירוע הפתיחה כלל קוקטייל שנערך בגן הכט, וטקס באודיטוריום חיפה, בהנחייתו של השחקן ליאור אשכנזי ובליווי תזמורת ה'ביג בנד' של חיפה. 

ראשת העיר חיפה, עינת קליש-רותם, נשאה דברי ברכה, ולאחר מכן התקיים טקס הענקת פרס על מפעל חיים למפיק, היזם והבעלים של 'סינמה סיטי' ו'סרטי יונייטד קינג' - משה אדרי. הפרס הוענק לאדרי על תרומתו המיוחדת ורבת השנים לקולנוע הישראלי, לתעשיית הסרטים המקומית, ולתרבות בישראל. אדרי הנרגש הודה על הכבוד, והזכיר במעמד את אחיו ושותפו לדרך, לאון אדרי ז"ל, שנפטר לפני מספר שנים. 

בערב הפתיחה הוקרן הסרט "מים שקטים", של  הבמאי זוכה האוסקר טום מקארת'י, ששלח ברכה מצולמת לבאי האירוע. הסרט יופץ בהמשך השנה להקרנה בבתי הקולנוע לב ברחבי הארץ. נהנו מחגיגת קולנוע מהסרטים: יגאל זאבי מנכ"ל אתו"ס – החברה העירונית לתרבות וספורט בחיפה,  פנינה בלייר - המנהלת המיתולוגית של הפסטיבל, שמכהנת כיום כנשיאת הכבוד של הפסטיבל; המנהל האמנותי ירון שמיר; פנינה אדרי, סולאנג' אדרי, אבי אדרי, סר רונלד כהן ושרון הראל, מוקי גרידינגר, ד"ר ז'אן-ז'אק פיארה - מנהל המכון הצרפתי בישראל, ואשתו סופי הקל, סטפן טולא קונסול צרפת בחיפה, רני רהב, רבקה ויונה יהב, ועוד ועוד.

פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה, מתקיים בתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע-משרד התרבות והספורט, משרד התיירות, המשרד לשיתוף פעולה אזורי ועיריית חיפה.

 ז'אן-ז'אק פיארה, סופי הקל, וסטפן טולא (צילום: זיו עמר)
 ז'אן-ז'אק פיארה, סופי הקל, וסטפן טולא (צילום: זיו עמר)

עינת קליש-רותם וליאור אשכנזי (צילום: ג'ו לוצ'יאנו)
עינת קליש-רותם וליאור אשכנזי (צילום: ג'ו לוצ'יאנו)

מניסיונו של ריכטר 
 ד"ר קובי ריכטר יו"ר חברת מדינול החליט לפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, כיצד הוא רואה את החלטת מנהל המזון והתרופות האמריקני בעניין מתן החיסון השלישי, הבוסטר, בארה"ב:  "הבהרה על נושא החיסון השלישי, והיחס בין האישורים בארץ להמלצות ה- FDA. בתור מי שמאשר ומשווק בארה"ב זה 25 שנים, שתלים ללב ותרופות, יש לציין של-FDA  כללים קשיחים לגבי אישור מוצר בארה"ב, גם אם אושר באירופה, בישראל, או במקום אחר בעולם - יש להוכיח יעילות ובטיחות גם על אוכלוסיה אמריקאית בשל העובדה שאוכלוסיות עם גנטיקה שונה יכולות להגיב אחרת לאותה תרופה!!! בארה"ב, יש לומר, ישנן שלוש אוכלוסיות גדולות עם גנטיקה שונה מישראל: היספנים, אפרו-אמריקאים ואינדיאנים. ובמקרה של הקורונה ל-FDA  אין עדיין מידע מספיק על אוכלוסייה אמריקאית! במקרה של הקורונה לא רק האוכלוסיה שונה, אלא אין בטחון שמגוון הווריינטים של הווירוס בארה"ב ובישראל זהה! לכן, בהחלטה אין שום ניגוד למדיניות החיסון השלישי בישראל, והוועדה של ה-FDA  אף לא מרמזת על כך".

קובי ריכטר (צילום: אבשלום ששוני)
קובי ריכטר (צילום: אבשלום ששוני)

כוזהינוף מחתנים 

סמסו מזל טוב לאיש העסקים מוטי ורעייתו רינת כוזהינוף, שחיתנו את בתם מורן, עם בחיר ליבה אור. החתונה השמחה והמושקעת נערכה בראשון בערב, טרום החג, בחוות רונית שבשרון. מתחת לחופה המעוטרת פרחים עמדו המשפחות הנרגשות. הערב המשיך בריקודים עם להקה ששרה בלייב ורקדניות רבות. הגיעו לברך: עתליה שמלצר, דליה ומשה ממרוד, צחי ארבוב, עמיחי ושירלי עורקבי, ראובן שליסל, נחשון קיוותי, מאיר ורותי שטרית, אילנית ואבי לוי, עופר איתני, שמואל ושרונה שניצר, רפי ועופרה אלול, יובל צלנר ומעיין אדם, הניה ומשה נור, גדעון פישר ועוד ועוד. 

רינת ומוטי כוזהינוף, עם בתם ובעלה (צילום: רפי דלויה)
רינת ומוטי כוזהינוף, עם בתם ובעלה (צילום: רפי דלויה)

אילנית ואבי לוי (צילום: אביב חופי)
אילנית ואבי לוי (צילום: אביב חופי)

עמיחי ושירלי עורקבי (צילום: אביב חופי)
עמיחי ושירלי עורקבי (צילום: אביב חופי)

מאיר ורותי שטרית  (צילום: אביב חופי)
מאיר ורותי שטרית  (צילום: אביב חופי)

האו"ם צועד בדרך החומוס

הספר ״בדרך החומוס״, ספר האוכל המתאר מסע אוטופי, ללא גבולות, בין קהיר לדמשק דרך ירושלים, תל אביב וערים נוספות, ממשיך לשבור שיאים. לאחר שזכה בפרס ״הספר הטוב בעולם״, ובפרס ״הספר הטוב ביותר לשלום״ בתחרות האוסקר של הקולינריה העולמית, והגיע לידיהם של האפיפיור והנסיך צ'ארלס, הוצג הספר בטקס חגיגי, לכבוד יום השלום הבינלאומי של האו״ם, המצוין  ב-21/9/21.  "בדרך החומוס" המציע סדר חברתי חדש וקורא לשוויון במזרח התיכון, הוצג בתערוכה מיוחדת שהתקיימה במסגרת טקס שנערך ב׳בית אלפרד נובל׳ בשבדיה, בהשתתפות מנהיגים מכל העולם. אירועי יום השלום הבינלאומי מתקיימים השנה בסימן אקולוגיה, קיימות ושלום עולמי, והתערוכה בה מוצג הספר מאורגנת על ידי פרסי הגורמנד, וארגון האלברז למחקר קיימות.  העורך הראשי ומעצב הספר דן אלכסנדר שמח במיוחד שמארגני האירוע הסבירו את הבחירה להציג את הספר, כצעד מעורר תקווה להתאוששות טובה יותר לקראת עולם שוויוני ובר קיימא.

דן אלכסנדר (צילום: Johan Björklund)
דן אלכסנדר (צילום: Johan Björklund)

וידמן בספייסלאב
יו"ר בנק מזרחי טפחות - משה וידמן, ראש עיריית לוד- יאיר רביבו, והאסטרונאוט, איתן סטיבה, השיקו את תכנית 'ספייס לאב' בלוד, וציינו יחד את שיתוף הפעולה בין הבנק, הקרן לפיתוח לוד, ועמותת קרן רמון. במסגרת שיתוף הפעולה, יתרום הבנק 100,000 ₪ לטובת קידום פעילות בנושא חלל, בשני בתי ספר בעיר לוד: בית ספר "דרכא" בשכונת גני אביב, ובית ספר התיכון 'דאר אל חכמא' מרשת חינוך "עתיד", בשכונת נווה ירק.

 תכנית 'ספייס לאב' שיזמה קרן רמון, נועדה לשלוח ניסויים של תלמידים ישראליים לחלל. התוכנית מיועדת לתלמידי חטיבות הביניים ותתנהל על פני שנתיים. במסגרת התכנית, הכיתות המשתתפות, זוכות לליווי על בסיס שבועי של מנטור מטעם קרן רמון, אשר יחד עימו מכינים את הניסוי לקראת ביצועו בחלל.

איתן סטיבה, משה וידמן ויאיר רביבו (צילום: מוקי שוורץ)
איתן סטיבה, משה וידמן ויאיר רביבו (צילום: מוקי שוורץ)

פוטומנטה במוז"א

בראשון בערב נערך במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב (מוז"א), אירוע הפתיחה החגיגי של תערוכת 'פוטומנטה' – תערוכת צילום רחבת היקף, שתערך מעתה אחת לחמש שנים,  המציגה מבטים שונים של צלמים ותצלומים מארצות  הים התיכון. תערוכת 'פוטומנטה' הראשונה מוצגת במסגרת העונה הבינלאומית של מוז"א, לרגל עשור להכרזה על תל־אביב כ'עיר עולם'. מוזיאון ארץ־ישראל, חוגג עם העיר ומציע מגוון תערוכות גלובליות, עם יצירות ויוצרים מרחבי תבל, ממדינות ומתרבויות מגוונות.

אירוע הפתיחה היה במעמד ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי וכלל הופעה של להקת המחול 'ורטיגו', בקטעים מתוך המופע 'פרדס'. בין הנוכחים: מנכ"ל המוזיאון, עמי כץ; סמנכ"לית ואוצרת ראשית, ד"ר דבי הרשמן; מייסד ואוצר הפוטומנטה, אוצר הצילום של מוז"א, גיא רז; מנכ"ל להקת ורטיגו עדי שעל; יו"ר דירקטוריון 'החוויה הישראלית', חנה פריזן; מעצב האופנה ששון קדם ורבים אחרים.

גיא רז, רון חולדאי ועמי כץ (צילום: טל איז'ק)
גיא רז, רון חולדאי ועמי כץ (צילום: טל איז'ק)