במהלך חודש פברואר 2022, צפוי איש העסקים והאסטרונאוט איתן סטיבה, להמריא לחלל למשימה מדעית-היסטורית, משימת "רקיע", בתחנת החלל הבינלאומית. במסגרת ההכנות למסע, התבקש סטיבה לבחור פריטים אישיים אותם ירצה לקחת לחלל. לאחר מחשבה ומיון, הוא החליט לקחת עמו מספר פריטים וביניהם דגם מוקטן של פעמון השלום שיוצר במיוחד במדפסת תלת-מימד.

סטיבה סיפר כי ייקח מעט מאד פריטים שמשקלם הכולל מוגבל לקילו וחצי. הבחירה בדגם פעמון השלום העולמי, מייצג עבורו את החשיבות שבמאמץ להשכנת שלום, או כפי שאמר ראש הממשלה מנחם בגין לקראת ביקורו של נשיא מצרים בשנת 1977: ״המלחמה היא נמנעת, השלום הוא בלתי נמנע״. פעמון השלום העולמי הוא סמל לשלום שהושג בעולם אחרי שנים שבהן העולם היה שרוי במלחמה הרסנית. 

הבחירה בפעמון השלום אינה מקרית, שכן לסטיבה קשר מיוחד לנושא, כיוון שאביו, אהוד סטיבה ז"ל, היה שבוי ביפן בתקופת מלחמת העולם השנייה. לפני מספר שנים, סטיבה יזם את הבאת הפעמון לישראל, ולמעשה בפעם הראשונה צלילי הפעמון היפני נשמעו בקרית אדם, מרכז מחקר, לימוד אבחון וטיפול בעיר לוד, במהלך טקס מיוחד שנערך במקום. 


ענבל קרייס, מנהלת המשימה המדעית של "רקיע" ומנהלת החדשנות של חטיבת מערכות טילים וחלל בתעשייה האווירית, אמרה כי "הפעמון הודפס בטכנולוגיית הדפסת תלת ממד במתכת ייחודית בחטיבת מערכות טילים וחלל בתעשייה האווירית. במדפסת עושים שימוש תדיר להדפסת חלקי לוויינים ובאמצעותה ניתן לתכנן ולהפיק חלקים בגאומטריה ייחודית ולהדפיסם. ההדפסה בתלת ממד של פעמון השלום מהווה עוד נתיב לקידמה הישראלית והשימושים הרבים שאפשר לעשות בטכנולוגיות מתקדמות".

ענבל קרייס ואיתן סטיבה (צילום: אלעד מלכה)
ענבל קרייס ואיתן סטיבה (צילום: אלעד מלכה)

דגם פעמון השלום (צילום: אלעד מלכה)
דגם פעמון השלום (צילום: אלעד מלכה)

טרופר עושה את עכו
פסטיבל עכו לתיאטרון אחר. התקיים זו השנה ה-42.  שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הגיע לפסטיבל בעכו, כדי להיפגש עם האמנים ולצפות בהצגות.  הוא פגש במקום את  שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו; ליזו אוחיון, מנכ״לית פסטיבל עכו; ושלום שמואלוב, המנהל האומנותי  של הפסטיבל. 

שלום שמואלוב, ליזו אוחיון, חילי טרופר ושמעון לנקרי (צילום: סטודיו זוהר, אבי זוהר)
שלום שמואלוב, ליזו אוחיון, חילי טרופר ושמעון לנקרי (צילום: סטודיו זוהר, אבי זוהר)

 משתקמות ומציגות 

בתיאטרון הקאמרי בתל-אביב נערכה פרמיירה להצגה "בעיניים שלי", שביימה דנה דבורין. ההצגה היא של תיאטרון 'פלטפורמא' אותו הקימו דבורין עצמה וקרן כהן. מדובר בתיאטרון הפועל למען נשים נפגעות אלימות, ומכשיר אותן למקצועות התיאטרון. זאת השנה השנייה שתיאטרון הקאמרי לוקח חלק בפרויקט החשוב. בכל שבוע מגיעה קבוצת נשים נפגעות אלימות לתיאטרון, ולומדות בו את מקצועות הבמה ואחורי הקלעים.

בסוף כל שנה עולה הצגה בהשתתפות הנשים, יחד עם שחקני הקאמרי. הגיעו לצפות ולתמוך: פנינה דבורין, ח"כ אפרת רייטן, צוות השחקנים, ומנכ"ל הקאמרי רן גואטה.

דנה דבורין ופנינה דבורין (צילום: איציק בירן)
דנה דבורין ופנינה דבורין (צילום: איציק בירן)

הוואוו של WOW
לרגל השנה העברית החדשה, ותהליך המיתוג המחודש, רשת האיפור והטיפוח הבינלאומיתWOW London   יוצאת בקמפיין בכיכובן של התאומות נוי והדר קרקו. תקציב הקמפיין מוערך בכשני מיליון שקלים. מאז רכישתה של הרשת על ידי קבוצת טדי שגיא, ותוך חודשים ספורים בלבד, החברה הפכה להיות רשת קוסמטיקה מובילה עם  68 סניפים בפריסה ארצית, לצד הקמה של חנויות הרשת ברחבי אנגליה, עם חנות הדגל ב'קאמדן טאון' שבלונדון.

נוי והדר קרקו (צילום: יחצ WOW London  )
נוי והדר קרקו (צילום: יחצ WOW London )

מוקד פועלים נותן לך כנפיים

בנק הפועלים, באמצעות המרכז לבנקאות חברתית, נרתם לטובת משדר גיוס התרומות של תנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו', והעמיד לרשותה את המוקד הטלפוני של הבנק ועובדיו.  במסגרת המשדר נאספו מעל חמישה מיליון שקלים. 'כנפיים של קרמבו' היא תנועת נוער לילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים, הפועלת באמצעות 83 סניפים ברחבי הארץ, שבה פעילים כ- 7500 ילדים ובני נוער המגיעים מכלל רבדי החברה הישראלית. התנועה שמה לה למטרה לייצר מקום ומשמעות לכל אחד, כדי שאף ילד לא יישאר לבד. פזית גרפינקל, מנהלת אגף בנקאות ישירה בבנק הפועלים; טליה הראל בז'רנו, מנכ"לית 'כנפיים של קרמבו'; ונעמה הלוי-פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק, נפגשו במוקד ושמחו על תוצאות המשדר. 

פזית גרפינקל, טליה הראל בז'רנו ונעמה הלוי פאר (צילום: אביב גוטליב)
פזית גרפינקל, טליה הראל בז'רנו ונעמה הלוי פאר (צילום: אביב גוטליב)

נפלאות סופהשבוע

>סמסו מזל טוב לאיש העסקים דיוויד פדרמן שחגג בסוף השבוע יום הולדת 77 בחיק המשפחה. 

דיוויד פדרמן (צילום: אביב חופי)
דיוויד פדרמן (צילום: אביב חופי)

 >מעצבת האופנה הישראלית הבינלאומית דורית (דודו) בר אור, מבלה בכל המקומות הנכונים בשבוע האופנה במילאנו. 

דורית בר אור (צילום: אביב חופי)
דורית בר אור (צילום: אביב חופי)