בשישי האחרון נערכה פתיחת אזור החתירה בתערוכת "זמן לזוז"- תערוכה המשלבת ספורט ובריאות, בחסות מוזיאון המדע בירושלים. האירוע התקיים בשיתוף עם עמותת 'ידידי דניאל' המעודדת את ספורט החתירה, ובמסגרתו התקיימה הרצאת אורח של החותרת מורן סמואל, זוכת מדליית הכסף במשחקים הפראלימפיים טוקיו 2020, שעסקה בהתגברות על קשיים וגישה חיובית לחיים. קיבלה את פני האורחים: מנכ"לית מוזיאון המדע – מיה הלוי.

לאחר קבלת הפנים החגיגית, התכנסו כולם לשמוע את דבריה של  לינדה שטרייט, מייסדת 'מרכז דניאל לחתירה', ויו"ר עמותת 'ידידי דניאל לחתירה', שסיפרה על שיתוף הפעולה עם מוזיאון המדע, במסגרתו יוצבו במוזיאון שני מייצגים דמויי סירות חתירה, ובתוכם סימולטורים לחתירה, המאפשרים לשני מבקרים בו זמנית לחתור באופן עצמאי  כשעל המסך לפניהם מוקרן  סרטון המראה התקדמות בשיט בים, כתלות בפעילות שלהם. החוויה אמורה להעניק למשתמשים תחושה של חתירה ממשית. אלי שטרייט - בעלה של לינדה, וג'ואנה לנדאו בתה  (מנכ"לית ומייסדת Vibe Israel), הגיעו לפרגן.

מורן סמואל, מיה הלוי וג'ואנה לנדאו (צילום: נעמה מרינברג)
מורן סמואל, מיה הלוי וג'ואנה לנדאו (צילום: נעמה מרינברג)

האקלים של וויגן ו-וולדמן

 שגריר בריטניה בישראל, ניל וויגן, אירח בבית השגריר אירוע  לקראת ועידת האקלים של האו"ם COP26 שתתקיים בחודש נובמבר הקרוב בגלזגו. באירוע לקחו חלק גם איש העסקים איל וולדמן, ומייסד ומנכ”ל Social Finance Israel ירון נוידרפר, שלקחו חלק בדיון שעסק   בצעדים אפשריים שיעודדו את הסקטור העסקי-הפרטי, לטובת שינויים חברתיים-סביבתיים. השגריר וויגן  אמר שבריטניה שואפת למנף את תפקידה כמנהיגה בתחום הגנת האקלים ולהוביל את מדינות העולם להתחייבות לאפס פליטות פחמן עד לשנת 2050.

וולדמן הסביר כיצד החברה שהקים וניהל – 'מלאנוקס' (שנמכרה בינתיים ל- nvidia), עשתה צעדים גדולים כדי להפוך לירוקה, וכן שיתף כי בהשראת העצות שנתנו לו ילדיו, כל 3,500 עובדי החברה, הפסיקו להשתמש בכלים חד פעמיים ועברו לרב-פעמי. וולדמן עודד חברות אחרות לבחון צעדים להפוך לחברות עם ‘אפס פליטות’  לא רק כצעדים להגנה על הסביבה, אלא גם כאמצעים פיננסיים להגדלת הרווח. 

ניל וויגן ואיל וולדמן (צילום: אפרת סער)
ניל וויגן ואיל וולדמן (צילום: אפרת סער)

שוויון זמני עם קלגסבלד
בשישי, נפתחה בגלריית 'פיין 3', בת"א, תערוכת יחיד ראשונה, תחת הכותרת "שוויון זמני", של האמנית הצעירה נועה קלגסבלד. קלגסבלד היא צלמת ופסלת, בוגרת שנקר, ולומדת לתואר שני ב Royal College of Art' London ומלבד היותה אמנית היא אוהדת, חיה ונושמת ספורט. בעבודותיה, באמצעות המצלמה והנוכחות הפיזית שלה עצמה, היא מייצרת מצבים שמשנים את המשחק ויחסי הכוחות שלו.

 את פני הבאים לתערוכה קיבלו גם הוריה של האמנית, עו"ד דורי ויעל קלגסבלד, והאח עמרי. בין אלו שהגיעו להתרשם  מקרוב: אהוד ועליזה אולמרט, אורטל ואלון אולמן, תמי מוזס, ג'ודי ניר מוזס, אלונה ברקת,  אתי וגבי רוטר, פנינה ומשה אדרי, רן נוסבאום, פיטר פלצ'יק, שירה מרגלית, אורית אפרתי ועוד.

דורי, נועה, עמרי ויעל קלגסבלד (צילום: גיא שרון)
דורי, נועה, עמרי ויעל קלגסבלד (צילום: גיא שרון)

אתי וגבי רוטר (צילום: רפי דלויה)
אתי וגבי רוטר (צילום: רפי דלויה)

הפומה של אירני על הפרקט
רוני אירני, מבעלי מותג האופנה 'פקטורי 54', המייצג את ענקית הספורט העולמית PUMA בישראל, יחד עם שמעון מזרחי, יו״ר ומבעלי מועדון הכדורסל של מכבי ת״א, פתחו בחמישי האחרון את עונת המשחקים של מכבי תל-אביב באירופה, במשחק הראשון שקיימה הקבוצה במדי פומה.

'פקטורי 54' הכריזה לאחרונה על הסכם חסות עם מועדון הכדורסל המעוטר, מכבי 'פלייטיקה' תל אביב, במסגרתו יושקעו בקבוצה מיליונים. החסות מתקיימת באמצעות חטיבת הכדורסל האמריקנית של מותג פומה הנקראת PUMA HOOPS  בהובלת ג'יי זי המשמש כשגריר המותג וכוכבי NBA. 

רוני אירני ושמעון מזרחי (צילום: ספי מרגריזו)
רוני אירני ושמעון מזרחי (צילום: ספי מרגריזו)

בן דרור צולח

אילן בן-דרור, ועידן גרינבאום, ראש המועצה האזורית עמק הירדן, חגגו את צליחת הכנרת ה-67 במספר - שהסתיימה בשבת בחוף צמח. צליחת הכנרת בחסות מותג ספידו, שאותו מייבא בן-דרור לישראל, נערכה בהשתתפותם של כ-8,000 שחיינים. מדובר באירוע השחייה הגדול בישראל, והאירוע העממי השלישי בגודלו בעולם השחייה הבינלאומי. 1,800 משפחות ו-120 קבוצות הגיעו לקחת חלק בחגיגת שחיה מרגשת, לאחר שנתיים שבהן לא נערכה התחרות בשל הקורונה.

אילן בן דרור ועידן גרינבאום (צילום: פטריסיה בן עזרא)
אילן בן דרור ועידן גרינבאום (צילום: פטריסיה בן עזרא)