ברביעי שעבר נערך במלון הילטון ת"א, אירוע של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע, בראשות יו"ר מועצת המנהלים של המכון שמשון הראל, מבעלי חברת אמריקה-ישראל, ומנכ"לית אגודת הידידים יעל גורן-וגמן. האירוע נערך בחסות Credit Suisse, ובמהלכו האזינו ידידי ותורמי המכון, להרצאה של פרופ' ערן סגל, מהפקולטה למתמטיקה ולמדעי המחשב, שעסקה ב"תזונה ורפואה מותאמת אישית". סגל הציג פריצות דרך משמעותיות במסגרת מחקרים עליהם עובד המכון בנושא. 

בנוסף התקיימה הרצאה של ישי דוידי, מנכ"ל ומייסד קרן פימי, קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל, שהרגיע: "המצב בישראל היום טוב, בוודאי יחסית לעולם. אם במאי 2020 היה מישהו אומר שבאוקטובר 2021 נשב כאן באירוע זה ונדבר על אחוזי צמיחה ב -2022 זה היה נשמע דמיוני". לדבריו, הקרן שבראשותו מאמינה בצמיחה של המשק הישראלי ומתכוננת להשקיע בשנים הקרובות בחברות מיליארדי דולרים – "אני מעריך שאנחנו הולכים לתקופה מעניינת שבה הטכנולוגיה והחדשנות תבוא לידי ביטוי בכל סוגי החברות", סיכם.

השתתפו באירוע: נשיא מכון וייצמן פרופ' אלון חן, שירה דוידי, שירה דוידי, ישראל מקוב וזוגתו בלה לוסטיג, רבקה וסדני בוכריס, עדיה ויצחק סוארי, יאיר סרוסי, עמי וליזיקה שגיא, פרופ' גבי וד"ר נורית ברבש, אברהם (לולו) ורותי אסף, יאיר ואילנה המבורגר, גדעון וחנה המבורגר, פסקל ואילנה רקנאטי-מנטו, עמיר שאלתיאל, דוד אסיא, חנן ומרגלית מלצר, אברהם ביגר, גליה ויהושע מאור, שי טייטלבוים, גד וטליה זאבי, איציק גולדמן ורבים אחרים.

חנה וגדעון המבורגר (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע)
חנה וגדעון המבורגר (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע)

יעל גורן-וגמן וערן סגל (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע)
יעל גורן-וגמן וערן סגל (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע)

רבקה בוכריס ופסקל מנטו (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע)
רבקה בוכריס ופסקל מנטו (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע)

ביקור מלכותי בפיקסלוט

פיקסלוט, חברת הספורט-טק המספקת פתרונות אוטומטיים לשידור, הפקה וניתוח אירועי ספורט, זכתה לביקור רשמי של נסיך מונקו אלברט השני, ומשלחת רשמית של בית המלוכה במונקו. החברה נבחרה להציג בפני המשלחת ובראשה הנסיך את הטכנולוגיה פורצת הדרך של החברה המפיקה ומשדרת באופן אוטומטי מעל 100 אלף משחקים בחודש,  מכ- 140 ליגות וטורנירים, מ-18,000 מגרשים ומ- 57 מדינות ברחבי העולם -כל זה ללא צוות צילום או הפקה. ההדגמה כללה גם הסבר על השימוש בבינה מלאכותית בעולם הוידאו בספורט, ועל השגי החברה ברחבי העולם.

הביקור נערך במהלך כנס SPORTEL Monaco 2021 - כנס שנתי המושך אליו מדי שנה את כל בכירי עולם הספורט וזכויות השידור. הכנס מתקיים במונקו מאז 1990 והוא המקום בו נפגשים חברות הפקה, פדרציות, ליגות, ערוצי ספורט ופלטפורמות טכנולוגיות תומכות. זוהי השנה השלישית ברציפות שבה פיקסלוט נוטלת חלק בכנס.

נסיך מונקו אלברט השני (צילום: SPORTEL / MonacoMediax)
נסיך מונקו אלברט השני (צילום: SPORTEL / MonacoMediax)

בגן הפסלים עם דורצ'ין 
שנת הפעילות של קבוצת הרכישה של אגודת ידידי מוזיאון ישראל, ירושלים, בניהולה של לאה רוטשטיין, נפתחה ברביעי, באירוע שנערך בגן הפסלים של מלון דן קיסריה המחודש, בנוכחות הפַסׇל וזוכה פרס ישראל לאמנות לשנת 2011 - יעקב דורצ'ין. בין המשתתפים היו יו"ר מועצת המנהלים של המוזיאון עו"ד יצחק מלכו,  יהודית יובל-רקנאטי, ליאורה פדרמן מבעלי המלון המארח, ורבים אחרים. דורצ'ין שנשאל במהלך הערב על פסליו סיפר שהוא לומד על עצמו באמצעותם.

ב־12 שנות פעילותה העשירה קבוצת הרכישה המונה כ- 400 פעילים, את אוסף מוזיאון ישראל ב־180 יצירות אמנות, בסך כולל של 8.5 מיליון שקלים. בשנה הקרובה ייפגשו חברי הקבוצה עם אמנים מובילים, יערכו סיורים בגלריות ובאוספים פרטיים, ויבקרו יחד בביאנלה בוונציה. בנוסף, יוצגו לפניהם העבודות המיועדות לרכישה, והם יחליטו מי מהן תתווסף לאוסף המוזיאון. 

 ליאורה פדרמן, יצחק מולכו, לאה רוטשטיין (צילום: וידאו קליק אבי אמסלם)
 ליאורה פדרמן, יצחק מולכו, לאה רוטשטיין (צילום: וידאו קליק אבי אמסלם)

ברביבאי בחדר הנקי

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי הגיעה לקמפוס חברת הטכנולוגיה 'אפלייד מטיריאלס' בקריית המדע שברחובות, לביקור מיוחד בחדר הייצור הנקי החדש של החברה. אפלייד, המעסיקה כ- 1800 עובדים ועובדות בישראל, הודיעה זה מכבר על הרחבת הנוכחות שלה בישראל והגדלת שטחי הייצור מ- 4,000 מ"ר כיום לכ- 7,200 מ"ר עם השלמת הליך ההתרחבות.

 עופר גרינברגר, נשיא ומנכ"ל 'אפלייד מטיריאלס ישראל' ליווה את ביקורה של השרה.  ברביבאי אמרה כי הסיור בחברה חיזק את תחושת הגאווה שיש לה כלפי התעשייה והמשק בישראל. הטכנולוגיות המתקדמות לצד הון אנושי מקצועי ואיכותי, הם שמאפשרים לכלכלת ישראל לצמוח ולעמוד בחזית טכנולגיית הננו-ייצור העולמית. 

אפלייד נמצאת כיום בהליך גיוס מואץ של כ- 250 עובדים ועובדות למגוון רחב של תפקידים, זאת לאחר שצירפה לשורותיה כ- 300 עובדים חדשים בשנתיים האחרונות. 

 אורנה ברביבאי (במרכז) וצוות אפלייד מטיריאלס (צילום: דרור סיתהכול)
 אורנה ברביבאי (במרכז) וצוות אפלייד מטיריאלס (צילום: דרור סיתהכול)

היו"רית החדשה
אוניברסיטת תל אביב, בראשות נשיא האוניברסיטה פרופ' אריאל פורת, מינתה 33 חברי חבר נאמנים חדשים ובכלל זה את דפנה מיתר-נחמד, כאישה הראשונה שתישא בתפקיד יו"ר חבר הנאמנים. מיתר-נחמד שימשה בשנים האחרונות כיו"ר קמפיין גיוס התרומות של אוניברסיטת תל אביב, והיא תחליף מעתה את פרופ' יעקב פרנקל, אשר סיים תשע שנים כיו"ר חבר הנאמנים. עם חברי חבר הנאמנים החדשים נמנים: צבי חפץ, השליח המיוחד לנציגויות מדינות המפרץ איחוד האמירויות ובחריין, ולשעבר שגריר ישראל בסין; יזהר קנה, לשעבר נשיא לשכת רואי החשבון בישראל; דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים; יוסי סגול, יו"ר סגול ולשעבר נשיא חברת כתר; ושירלי סגול, לשעבר דירקטורית מגוריט בע"מ.

דפנה מיתר- נחמד (צילום: ישראל הדרי)
דפנה מיתר- נחמד (צילום: ישראל הדרי)

נופש עם ליפא
אחרי קצת יותר משנה ללא מפגשים מרובי משתתפים, יצאו עובדי משרד עורכי הדין ליפא מאיר, בהם עשרות השותפים, עורכי הדין והמתמחים, להשתלמות ונופש במלון דן קיסריה. עובדי המשרד נהנו מסדנה בהנחיית ד"ר לירז מרגלית, מהרצאות TED של 6 שותפים על הכישלון שבנה אותם, פעילויות גיבוש מאתגרות, ומהופעה של הזמרת מרינה מקסימילאן וה-DJ דרוויש בחוף דור.

לעובדי הפירמה שנוסדה לפני כמעט 40 שנה, ציפתה הפתעה: הנסיעה הראשונית לאירוע הייתה בקרונות רכבת ישראל, אשר נשמרו במיוחד לעובדי הפירמה ובהם הוגשה ארוחת בוקר מפנקת. נהנו מהחופשה ועצרו לתמונה למזכרת: ד"ר ליפא מאיר, שותף מייסד ויו"ר המשרד, ואלון פומרנץ, שותף מנהל וראש מחלקת ליטיגציה.

אלון פומרנץ, לירז מרגלית וליפא מאיר (צילום: אמיר יעקבי )
אלון פומרנץ, לירז מרגלית וליפא מאיר (צילום: אמיר יעקבי )

נפלאות סופהשבוע

>הסופרת ליהיא לפיד חגגה באירוע פיזי את הצלחת ספרה 'זרות' שנמכר במעל 20,000 עותקים וזיכה אותה ב'ספר זהב'. הבעל הגאה שר החוץ יאיר לפיד נחת היישר מביקור מדיני בוושינגטון לשאת דברים ולברך את רעייתו. 

>גילה ועמי לפידות אירחו בשישי בחצר ביתם אירוע לחגיגת חתונת הזהב שלהם. הערב כלל ארוחת ערב מושקעת ולהקה שניגנה בלייב.