1. מייק בלומברג ראש העיר המיתולוגי של ניו יורק היה בין הראשונים לברך את ראש העיר הנבחר החדש אריק אדמס. בלומברג כתב קבל עם ופייסבוק כי מדובר "באיש הנכון, בזמן הנכון לעבודה הכי טובה בעולם" וכי הוא אופטימי ביותר לגבי עתידה של העיר ניו יורק. כפי שפורסם בלאונג' - מוקדם יותר השנה, טייקוני הנדל"ן הניו יורקים רותם רוזן ומאיר כהן, אירחו בפנטהאוז של רוזן ב'פארק אבניו' את אחד מערבי ההתרמה הראשונים עבור אדמס, ובמהלך הערב סיפר אדמס  לבאי האירוע כי הוא מעריץ את מדינת ישראל.

רותם רוזן ואריק אדמס (צילום: פרטי)
רותם רוזן ואריק אדמס (צילום: פרטי)

2. התרגשות עצומה נרשמה השבוע במוזיאון תל אביב לאמנות, עם פתיחתה של תערוכה מקיפה של האמנית היפנית יאיוֹי קוּסאמה. התערוכה שמתפרשת בכל רחבי מוזיאון תל אביב, נפתחה בשני בערב. חברי אגודות הידידים של המוזיאון, ובכלל זה רבים מבכירי הקהילה העסקית בישראל, לבשו את מיטב מחלצותיהם והתייצבו לראות ולהיראות. את פני הבאים קיבלו: טניה כהן-עוזיאלי, מנכ"לית המוזיאון, סוזן לנדאו אוצרת התערוכה, ושחר מולכו ונעמה בר-אור אוצרות המשנה של התערוכה.

התערוכה התאפשרה הודות לתמיכתו הנדיבה של מפעל הפיס בראשות היו"ר אביגדור יצחקי; תמיכה משמעותית התקבלה גם מבנק הפועלים בראשות המנכ"ל דב קוטלר; מפרויקט 'ויסוצקי 6' מבית אקרו-נדל”ן בבעלות צחי ארבוב, אילן קפון וזיו יעקובי, ומקבוצת אביב. 

המוזיאון קיבל גם סיוע נדיב לשם הצגת התערוכה בישראל משורה של אנשי עסקים ובכלל זה מיעל ורמי אונגר שהתייצבו לפתיחה והמשיכו את הערב במסעדת פאסטל הסמוכה לחגוג עם בני משפחתם, את יום הולדתה של יעל; משרון ודוד ברגינסקי; מרחל ומשה ינאי; מדורון ומריאן לבנת; מסטיב נסימה; מוונדי פישר וקרן קירש, מרחלי מישורי וליאון קופלר; מקרן מואיז י’ ספרא; ומעירית רפפורט וגלן פרי. נצפו ברחבי המוזיאון בתערוכה המדוברת:  ראש העיר תל אביב יפו רון חולדאי ורעייתו יעל; קואיצ'י מיזושימה - שגריר יפן בישראל; אספני האמנות מרי וחוזה מוגרבי בעלי אוסף האמנות מהחשובים בעולם; נתן ברנשטיין אספן האמנות הניו-יורקי; דורית חכים ושלמה קרמר, רוני דואק, גיל אגמון ואורית אלסטר, שירה וישי דוידי, אביבה ומשה פטרבורג, אודי אנג'ל, רותי ומאיר שטרית, סמי וטובה סגול, אלפרד וחווה אקירוב, נעמי קוליץ, אורנה שסטוביץ', עתליה שמלצר ובתה עופרה רייף, שירה ועמוס אפל, סיון סבג ורבים נוספים. בשלישי בערב התארחו בתערוכה לקוחות צעירים של בנק הפועלים שנהנו ממינגלינג וממסיבת ריקודים עם הדי.ג'יי איתי גלו. בילו לילה במוזיאון: ליעד אגמון ושי לי שינדלר, כרמית אלרועי, פזית ורן עוז, סתיו ודן נפתלי, אריאל רוטר ורותם סלע, גל אביב, עדי ורון רוטר, ועוד ועוד.

משה ואביבה פטרבורג (צילום: גיא יחיאלי)
משה ואביבה פטרבורג (צילום: גיא יחיאלי)

יעל ורמי אונגר (צילום: גיא יחיאלי)
יעל ורמי אונגר (צילום: גיא יחיאלי)

טניה כהן-עוזיאלי וסוזן לנדאו  (צילום: גיא יחיאלי)
טניה כהן-עוזיאלי וסוזן לנדאו  (צילום: גיא יחיאלי)

 ליאון קופלר (צילום: שניר קציר)
 ליאון קופלר (צילום: שניר קציר)

פזית ורן עוז (צילום: סיון פרג')
פזית ורן עוז (צילום: סיון פרג')

סתיו ודן נפתלי (צילום: סיון פרג')
סתיו ודן נפתלי (צילום: סיון פרג')

דב קוטלר וגל אביב  (צילום: סיון פרג')
דב קוטלר וגל אביב  (צילום: סיון פרג')

3. סמסו מזל טוב ליזם הניו-יורקי המצליח אורי אלון, לשעבר בעלי קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים, ולזוגתו, לרגל הולדת בתם שהגיחה לאוויר העולם 11 חודשים לאחר לידת בנם הבכור. 

אורי אלון (צילום: אודי ציטיאט)
אורי אלון (צילום: אודי ציטיאט)

4. השקת מועדון הסייבר סקיוריטי ( Cybersecurity) של הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, נערכה ביום שני בערב בהשתתפות ניר צוק, מייסד ו-CTO   של 'פאלו אלטו נטוורקס' ((Palo Alto Networks הנחשבת לחברת הסייבר הגדולה בעולם. 

ניר צוק  (צילום: יעל צור)
ניר צוק  (צילום: יעל צור)

5. בראשית השבוע נערך טקס חגיגי להנחת אבן פינה למבנה הכניסה החדש של מוזיאון מגדל דוד בירושלים. הפרויקט כולו נבנה בתמיכת קרן דרהי, קרן קלור ישראל, עיריית ירושלים, המשרד לענייני ירושלים ומורשת ומשרד התיירות. הוא כולל את הנגשת המצודה, תוספת שתי מעליות, וכינון תערוכת קבע חדשה של המוזיאון שתספר את סיפורה המלא של ירושלים באמצעות חפצים עתיקים וטכנולוגיה חדישה. מבנה הכניסה ע"ש פטריק ולינה ייפתח למבקרים במהלך שנת  2022 ויהיה בנוי מפלדה, אבן וזכוכית. בטקס נכחו פטריק דרהי נשיא הקרן הנושאת את שמו; בתו אנג'לינה דרהי, יו"ר קרן דרהי שבשנה שעברה הפכה  לאם ועלתה ארצה עם בעלה ובתה; אילת ליבר, מנהלת ואוצרת ראשית של מוזיאון מגדל דוד; משה ליאון, ראש עיריית ירושלים; זאב אלקין, השר לענייני ירושלים ומורשת; ודני מימרן, חבר הועד המנהל של מוזיאון מגדל דוד.

אנג'לינה דרהי ופטריק דרהי (צילום: ריקי רחמן)
אנג'לינה דרהי ופטריק דרהי (צילום: ריקי רחמן)

6. ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט גיל שויד, ומנכ"ל קרן תל אביב ד"ר הלה אורן, חנכו השבוע את מרכז "עתודה לחמד"ע" (חינוך למדעים) בתיכון עירוני ז' ביפו. במסגרת הפרויקט, שיזמה עיריית תל אביב-יפו יחד עם קרן תל אביב, ומינהל החינוך העירוני, תרמה חברת צ'ק פוינט להקמתן של שתי מעבדות מחשבים.

 7. במוצאי השבת חגגו בכירי 'פפסיקו לאבס' - חממת ההשקעות הטכנולוגיות של חברת פפסיקו העולמית, שלוש שנים של פעילות ושותפויות חדשות עם קרנות ההון סיכון וסטארטאפים ישראלים, שמובילים את פפסיקו לקדמת הטכנולוגיה העולמית בתחומה. האירוע נערך במתחם ה-vip של 'זאפה' גני יהושוע, שם זכו האורחים לטעום מבחר קוקטיילים, וליהנות  מהופעה של מועדון הקצב של אביהו פנחסוב. חגגו באווירה מקפיצה: דיוויד שוורץ - סגן נשיא פפסיקו לאבס, אנה פרברוב - מנהלת הפעילות הגלובאלית של פפסיקו לאבס, לצד בכירי טמפו המשווקים את פפסי בישראל – ג'ק בר יו"ר טמפו ויואש בן אליעזר משנה למנכ"ל טמפו; אייל דרור מנכ"ל שטראוס המייצרת ומשווקת את מוצרי המזון של פפסיקו; אייל שוחט מנכ"ל סודהסטרים ועוד.

אייל דרור, ג'ק בר ואייל שוחט (צילום: אפרת סער)
אייל דרור, ג'ק בר ואייל שוחט (צילום: אפרת סער)

דיוויד שוורץ ואנה פרברוב (צילום: אפרת סער)
דיוויד שוורץ ואנה פרברוב (צילום: אפרת סער)