בתיאטרון 'בית ליסין' שבתל אביב, נערכה ברביעי האחרון פרמיירה להצגה "ראשון בסלקציה". את ההצגה, שעלתה במסגרת ערב הנעילה של פסטיבל התיאטרון הצרפתי, ביים יזם הפסטיבל - הבמאי, המפיק, התסריטאי והשחקן היהודי-צרפתי, סטיב סוויסה. ההצגה מביאה את סיפורו יוצא הדופן של אלפרד נקש, יהודי יליד אלג'יריה, שכונה 'השחיין מאושוויץ', ושרד את השואה. מדובר בהצגת יחיד בכיכובו של השחקן עמיר חדד. חדד הוא גם זמר ויוצר שייצג את צרפת בארוויזיון בשנת 2016, ואף הספיק לשתף פעולה עם הזמרת סיה.

יזם הפסטיבל סטיב סוויסה, הקים בישראל שלושה בתי ספר למשחק – בנתניה, אשדוד, ותל אביב, לטובת יהודים יוצאי צרפת שעלו ארצה. בסיום ההצגה הוא זכה למילים חמות מחברו הזמר והיוצר היהודי-אלג'יראי בעל השם העולמי אנריקו מסיאס, המוביל באמצעות המוסיקה שלו מסר של אחווה ושלום בין מדינות העולם ובפרט עם מדינת ישראל.

מיד לאחר ההצגה נערך אירוע לציון סיומו של הפסטיבל הצרפתי Horizons, במסעדת 'קנטינה' שבשדרות רוטשילד בתל אביב. האירוע כלל קבלת פנים וארוחת ערב בנוכחות שגריר צרפת בישראל אריק דנון ורעייתו מארי קריסטין.  עוד נכחו והגיעו לברך את סויסה ואת חדד על ההצגה המוצלחת: רותי ומאיר שטרית, עמי וליזיקה שגיא, איש העסקים יונתן אברמצ'יק נותן החסות לפסטיבל, פרנק מלול מנכ"ל ערוץ i24news, הלגה וטדי גולסינגר, ואורחים נוספים. 

רותי ומאיר שטרית  (צילום: איציק בירן)
רותי ומאיר שטרית  (צילום: איציק בירן)

אריק דנון, מארי קריסטין, ליזיקה ועמי שגיא (צילום: איציק בירן)
אריק דנון, מארי קריסטין, ליזיקה ועמי שגיא (צילום: איציק בירן)

אנריקו מסיאס (צילום: איציק בירן)
אנריקו מסיאס (צילום: איציק בירן)

פותחים עם חליל הקסם
האופרה הישראלית פתחה את עונת 2021-2022 עם ההפקה המדוברת של "חליל הקסם" בבימויו של הבמאי האוסטרלי בארי קוסקי, ובהשתתפות זמרים מישראל ומהעולם. ההפקה הייחודית שמשלבת סרט אנימציה וזמרים ששרים על הבמה, זכתה לתשואות סוערות מצד קהל הצופים. 

בתום המופע התכנסו חברי אגודת ידידי האופרה הישראלית, ומנכ"ל האופרה צח גרניט, ביחד עם יוצרי וסולני ההפקה לקבלת פנים חגיגית במיוחד, שנערכה בזכות תרומתם של שרה ופרופ' מיכאל סלע. לבכורה החגיגית הגיעו שר הבריאות ניצן הורוביץ ובן זוגו במאי האופרה עידו ריקלין, ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי ורעייתו יעל, יו"ר האופרה דני גילרמן ורעייתו ג'ניס, יו"ר אגודת הידידים של האופרה עליזה יפו ובן זוגה פרופ' אריאל יפו, שגרירת אוסטריה אנה ליקו, שגרירת גרמניה סוזנה ואסום-ריינר, יצחק סגול, יעקב פרנקל ואיריס לביא, יהודה זיסאפל, רותי ליבנה, דיתי ואלכס לנדסברג, ענבר ומריוס נכט, טליה וגד זאבי, ליזיקה ועמי שגיא, פרופ' רות ואוריאל ארנון, שולה וגיורא אקרשטיין, מיכל ודוד פורר, נאוה ברק, מיקה בשן, מנכ"ל הבימה נעם סמל, מנכ"לית בית ליסין ציפי פינס ומנכ"לית גשר לנה קריינדלין.

יצחק סגול (צילום: אביב חופי)
יצחק סגול (צילום: אביב חופי)

שרה ומיכאל סלע ועליזה יפו (צילום: אביב חופי)
שרה ומיכאל סלע ועליזה יפו (צילום: אביב חופי)

רותי ליבנה ויהודה זיסאפל (צילום: אביב חופי)
רותי ליבנה ויהודה זיסאפל (צילום: אביב חופי)

ג'ניס ודני גילרמן וצח גרניט (צילום: אביב חופי)
ג'ניס ודני גילרמן וצח גרניט (צילום: אביב חופי)

פוגי משיק את ה-35
במהלך סוף השבוע נערך בישראל אירוע לציון השקתו של פסטיבל הסרטים הישראלי ה-35 בלוס-אנג'לס, שייערך בחודש מרץ הקרוב. אירוע ההשקה נערך במרכז העיצוב YVEL בירושלים, בחסות מייסדי המרכז, איציק ואורנה לוי. הוא כלל קוקטייל בוקר חגיגי, וריכז אליו אורחים מתעשיית הקולנוע והטלוויזיה הישראלית.

פסטיבל הסרטים הישראלי בלוס-אנג'לס נחשב לאחד ממפעלי התרבות החשובים בעיר המלאכים ונועד להביא לקדמת הבמה יצירה קולנועית ישראלית. הפסטיבל ה-35 יתקיים בין ה-3 ל-17 במרץ 2022, במתכונת פיזית, לראשונה מאז הקורונה, וגם ב'און-ליין'. את אירוע ההשקה אירח מייסד ומנכ"ל הפסטיבל מאיר (תמיד 'פוגי' מ'כוורת' בשבילכם) פניגשטיין. עלתה לשאת דברים: השחקנית והסופרת, זוכת פרס מפעל חיים של פסטיבל הסרטים הישראלי בלוס אנג'לס, גילה אלמגור. מיד אחריה דיברה בפני הבאים גם השחקנית מורן אטיאס, שממש בימים אלה יוצא לאקרנים הסרט "זרים מושלמים" בכיכובה. הבמאי אבי נשר לא פספס גם הוא את ההזדמנות לברך, ושלח ברכה מצולמת מאיטליה. בין הנוכחים באירוע: חבר הכנסת והפרופסור יוסי שיין,  איש העסקים ומראשוני תומכי הפסטיבל ג׳יסון ברזילי, סגנית נספחת התרבות של שגרירות ארצות הברית בישראל אליסון בראון, מנכ"לית ומנהלת אומנותית קרן גשר לקולנוע רב תרבותי זיו נווה, הצלמת והאמנית רוני בן ארי, ועוד. 

ג'יסון ברזילי, אורנה לוי ומאיר פניגשטיין (צילום: רפי דלויה)
ג'יסון ברזילי, אורנה לוי ומאיר פניגשטיין (צילום: רפי דלויה)

הקולקציה של רולדין
לקראת חג החנוכה, עולה רשת רולדין בקמפיין חדש להשקת קולקציית 2021 של סופגניות, בשיתוף פעולה יצירתי במיוחד עם האמן הבינלאומי מאור צבר. את הקמפיין יצר משרד הפרסום NEW בבעלותו של צור גולן. השנה נוצרה קולקציית מטריות אמנותיות בהשראת הסופגניות ולצורך עיצוב וייצור המטריות גויסו מאור צבר וסטודיו  MUSTACHE של הבובנאי אורגד אדרי. לצבר הידוע כיוצר כובעים וכמי שעיצב לנטע ברזילי את השמלה לגמר האירוויזיון, יש רזומה מרשים ולא מעט פרסים בהם זכה במהלך קריירה בת 15 שנים, בין היתר על עיצובים לטובת עולם התיאטרון והמחול. אורגד ידוע כמי שבונה את התחפושות והמסכות לזמר במסכה. על הסט של צילומי הקמפיין התייצבו לעקוב מקרוב קובי חקק מבעלי רולדין, ומנכ"לית הרשת נועה בכר-אהרוני.

מאוד בצר, קובי חקק ונועה בכר-אהרוני (צילום: אבי לוי)
מאוד בצר, קובי חקק ונועה בכר-אהרוני (צילום: אבי לוי)

נפלאות סופהשבוע

>במטבחי מלון 'אמריקן קולוני' בירושלים, חברו יחד שף סמי תמימי - מהשפים המצליחים בעולם, שהגיע לביקור קולינרי-היסטורי בישראל אחרי למעלה מ-18 שנים; ושף ארז קומרובסקי, על מנת לבשל יחד שתי ארוחות חגיגיות בניחוח ים תיכוני, מבוססות שמן זית, ובהשראת ספרו האחרון של תמימי PALASTIN , לכבוד עונת מסיק הזיתים.

>מטי קרסו ארגנה בוקר של סיור בסמטאות יפו העתיקה, וסיור טעימות בשוק הפשפשים, לחברותיה לארגון נשות 'אריה יהודה'.

>מסיבת הלוואין שמחה במיוחד נערכה לרגל חגיגות יום הולדתה של לימור אללוף.