נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, השתתפו בראשון בערב באירוע פתיחת המושב השנתי ה- 73 של המועצה הבינלאומית של מכון ויצמן. הנשיא התחייב להמשיך את מורשתו של הנשיא הראשון חיים וייצמן, ולתמוך בקהילה המדעית. לדבריו, הוא רואה בחברי הדירקטוריון הבינלאומי של המכון, שותפים מרכזיים במאמץ הזה. 

יום הולדת לפיליפס ישראל

חברת פיליפס ישראל, יחד עם לקוחותיה, עובדי החברה, ובכירים מתחום החדשנות בבריאות בישראל, ציינה בראשון האחרון 20 שנות פעילות בארץ, באירוע שהתקיים בגן האירועים "טרה" שבקיסריה. לפני 20 שנים רכשה חברת פיליפס העולמית את חטיבת הטומוגרפיה הממוחשבת (CT) של חברת אלסינט, אשר נחשבה לאחת מחלוצות תעשיית ההיי-טק בישראל, בצעד שסימן את תחילתם של שני עשורי צמיחה וחדשנות של פיליפס בתחום טכנולוגיות הבריאות (Health-Tech) בישראל. 

לצד פאנלים והרצאות אשר הועברו על ידי בכירי פיליפס מהארץ ומהעולם, הציגו באירוע מגוון רחב של פתרונות חדשניים. בין הבכירים אשר השתתפו באירוע: ד"ר אפרת שפר – נשיאת פיליפס ישראל; אבירם סושרד – מנכ"ל פיליפס אלקטרוניקס ישראל; שרי שנהב – מנכ"לית מרכז היצור והפיתוח של החברה בישראל; ד"ר רון תומר – נשיא התאחדות התעשיינים; פרופ' אריק בלשר – יו"ר מחלקת רדיולוגיה, המרכז הרפואי סוראסקי, תל אביב; פרופ' יעקב סוסנה – יו"ר אגף רדיולוגיה במרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה; פרופ' אלי קונן, מנהל אגף הדימות במרכז הרפואי שיבא; פרופ' אילן שלף – יו"ר איגוד הרדיולוגיה ומנהל מערך הדימות במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה; אסף ברנע – מנכ"ל סנארה ונצ'רס; הילה גולדמן אסלן – מנכ"לית ומייסדת-שותפה בחברת DiA Imaging Analysis Ltd ועוד. 

אפרת שפר ואבירם סושרד (צילום: עידן סבח)
אפרת שפר ואבירם סושרד (צילום: עידן סבח)

אילן שלף ואריק בלשר (צילום: עידן סבח)
אילן שלף ואריק בלשר (צילום: עידן סבח)

אסף ברנע  (צילום: עידן סבח)
אסף ברנע  (צילום: עידן סבח)

חונכים מעגלים
עמותת 'זיכרון מנחם' המעניקה תמיכה וליווי לילדים חולי סרטן ולבני משפחותיהם במשך 30 השנים האחרונות, חנכה אתמול (שני) בירושלים את מרכז ההשראה "מעגלים" שנועד לתמוך במשפחות במשבר.

מי שסייעה לממן את הקמת המרכז החדש הייתה השותפה הנאמנה של העמותה לקמפיין "צמה של עוצמה" – חברת 'פרוקטר אנד גמבל' ישראל, בראשות המנכ"ל אופיר גוטמן. בטקס החנוכה נכחו גם: חיים ארנטל, יו"ר העמותה, הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים, והפעיל החברתי זיו שילון, אשר סיפר על יחס החברה בעקבות פציעתו ובהמשך על לידת בתו שירה הסובלת מלקות ראיה קשה.

אופיר גוטמן, חיים ארנטל ושמואל רבינוביץ (צילום: יוסי זמיר)
אופיר גוטמן, חיים ארנטל ושמואל רבינוביץ (צילום: יוסי זמיר)

מהנדסים פתרונות עם שקד

יו"ר איגוד מהנדסי הערים, צחי כץ, ומנכ"ל האיגוד, גיא דוננפלד, נפגשו עם שרת הפנים, איילת שקד, בלשכתה בירושלים. בפגישה חזרו המהנדסים על בקשתם לערב אותם בכל תהליכי התכנון, החקיקה והרפורמות בתחום התכנון במדינה, וכן לכתוב את חוק התכנון והבנייה מחדש, כך שיתאים לרוח התקופה. כמו כן עלה בפגישה נושא שכרם של מהנדסי הערים, שגורם לרבים מהמהנדסים לפנות לשוק הפרטי. בתום הפגישה שנערכה באווירה נעימה הצדדים סיכמו על המשך שיתוף פעולה ושמירה על קשר.

צחי כץ, איילת שקד וגיא דוננפלד (צילום: באדיבות איגוד מהנדסי ערים)
צחי כץ, איילת שקד וגיא דוננפלד (צילום: באדיבות איגוד מהנדסי ערים)

אדרי מנגן ושר
בראשון התקיים בסינמה סיטי אירוע השקת הדרמה המוסיקלית החדשה של yes "מנגן ושר", המביאה את סיפורו של זמר צעיר ומוכשר המנסה לפרוץ בעולם המוסיקה הים תיכונית.

בתפקיד הראשי-בר צברי, הזמר הצעיר והמוכשר בתפקיד טלוויזיוני ראשון ואושיות המוסיקה הים תיכונית, ישי לוי, יואב יצחק ויעקב למאי בתפקיד עצמם. נהנה לפגוש את הזמרים והשחקים משה אדרי, בעלי חברת NMC יונייטד שמפעילה את ערוץ yes ישראלי המשדר את הסדרה. 

משה אדרי וישי לוי  (צילום: רפי דלויה)
משה אדרי וישי לוי  (צילום: רפי דלויה)

אורן והמתנדבים

יובל אורן, מנכ"ל Forever Living ישראל, ענקית מוצרי הבריאות והטיפוח האמריקאית, יצא יחד עם עובדי החברה למרכז הלוגיסטי של עמותת לקט ישראל לטובת קטיף, אריזה ומשלוח מאות חבילות מזון למשפחות נזקקות ברחבי הארץ.  במסגרת יום ההתנדבות של החברה בעמותת לקט ישראל, נארזו 3 טונות של ירקות טריים לטובת מאות משפחות ברחבי הארץ.

יובל אורן ועובדי החברה (צילום: צילום עצמי)
יובל אורן ועובדי החברה (צילום: צילום עצמי)