בראשון האחרון התקיים יום ההוקרה הממלכתי לפצועי ולפצועות צה״ל ופעולות האיבה. במהלך היום ציינו באגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל, את סיומו של מהלך תקשורתי נרחב שנועד להזכיר כי הסיפור של פצועות ופצועי צה״ל הוא הסיפור של כולנו, וששיקומם של אלה ששילמו בגופם ובנפשם למען ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, נמשך שנים ולעתים גם לא נגמר.

 אירוע ההוקרה נפתח בהרצאות TED של פצועי צה"ל אורן בליצבלאו ודנה פנחסוב, נמשך בהרצאתה של המשוררת שמרית אור, כותבת השיר "הללויה" ואשתו של השחקן יוסי וירז'סנקי ז"ל; והסתיים בהופעה של הזמר עידן עמדי.

עדי שטראוס, יו"ר אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל, סיפר לנוכחים כי האגודה מלווה 58,154 פצועות ופצועי צה"ל בשיקומם, מהם 1,716 פצועות ופצועים שהוכרו בשנה האחרונה. כיבדו בנוכחותם: פרופ׳ ציפי שטראוס, הרמטכ״ל ושר החוץ לשעבר גבי אשכנזי, יואב גלנט, שלי מנחם הפעילה באגודה, גולן עינת הבעלים של קבוצת 'זאפה', וטל אלכסנדרוביץ'.

יואב גלנט, ציפי ועדי שטראוס (צילום: מארק נומרד)
יואב גלנט, ציפי ועדי שטראוס (צילום: מארק נומרד)

מעצבים במוזיאון

Wix Design קיימה אירוע ייחודי, עבור מובילי תעשיית העיצוב בישראל, בתערוכה המדוברת של האמנית היפנית יאיוי קוסמה, במוזיאון תל-אביב. באירוע  התארחו מאות אנשי עיצוב מובילים, בעלי סטודיו, אנשי אקדמיה, מעצבים מ Wix -, בוגרים טריים של אקדמית העיצוב Academy Wix playground ותכנית המתמחים של גילדת ה-  UX , בנוסף לסטודנטים לעיצוב חזותי מבתי ספר שונים בארץ.

מטרת האירוע הייתה להפגיש את בכירי עולם העיצוב עם סטודנטים ובוגרים צעירים בתחומי העיצוב השונים, ההופכים בשנים האחרונות למבוקשים יותר ויותר בחברות ההיי-טק השונות.

באירוע נכחו בכירי WIX ובכלל זה סמנכ"לית העיצוב חגית קאופמן, נשיא החברה ניר זוהר, ניר יוז, סמנכ"ל UX  ב- Wix, רונה דייויס צור - מנהלת Wix Playground ודוברת החברה, לי קנת' וייסמן, מנהלת שיתופי פעולה אסטרטגיים, Wix Playground,, אלה מוסקוביץ' מנהלת צוות פיתוח עיצובי, גיא לוין מנהל צוות פיתוח יישומי גרפיקה מתקדמים, אלירז דקלו קריאייטיב דיירקטור בצוות פיתוח יישומי גרפיקה מתקדמים ב-Wix ועוד.

ניר זוהר, חגית קאופמן וניר יוז (צילום: Alan Tzatzkin)
ניר זוהר, חגית קאופמן וניר יוז (צילום: Alan Tzatzkin)

אלה מוסקוביץ', לי קנת' ורונה דייויס-צור  (צילום: Alan Tzatzkin)
אלה מוסקוביץ', לי קנת' ורונה דייויס-צור  (צילום: Alan Tzatzkin)

 חדשנות על הבר בבירה
אחרי שהפגישה במהלך שנת 2019, מאות אוהבי יזמות וחדשנות עם מובילי עולם הכלכלה והחדשנות הישראלית, בברים ברחבי הארץ, רשות החדשנות חוזרת לקיים את סדרת מפגשי "חדשנות על הבר". כל מפגש יעסוק בנושא העומד על סדר היום של רשות החדשנות לטובת קידום החדשנות הישראלית ויכלול שיחה (FIRESIDE CHAT) בין מובילי רשות החדשנות למובילי עולם החדשנות והכלכלה הישראלית. בראשון האחרון נערך המפגש הראשון בסדרה בבר Deja Bu  שבירושלים, שעסק בסיבה לירידה במספר הסטרטאפים, למה כולם רצים להנפקות, והאם החלום להיות יזם עדיין מקנן. את המפגש הנחו זאב פרבמן, מנכ״ל ומייסד חברת לייטריקס (Lightricks), ודרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות.

זאב פרבמן ודרור בין  (צילום: ענת דוסקלוביץ')
זאב פרבמן ודרור בין  (צילום: ענת דוסקלוביץ')

עצמאים, חדשנים ודיגיטלים

 להב, לשכת העצמאים בישראל, בראשותו של עו"ד רועי כהן, השיקה את מחוז להב מרכז באירוע שנערך באולם 'הבית הירוק' שבתל אביב. במסגרת האירוע התקיימו פאנלים העוסקים  בחדשנות טכנולוגית, דיגיטל, ורשתות חברתיות. נכחו: גיא מייבום מפייסבוק (מטה); זיו אברהם מגוגל; לירון אברהם מאאוטבריין; רעות כהן מ'טיק טוק'; אופיר יוסף מ'איזי', אדוה דדון, צחי זוהר יו"ר להב ת"א-מרכז, וענבר שעשוע מייסדת 'הבית לסולידריות חברתית'.

ענבר שעשוע, צחי זוהר, אדוה דדון ורועי כהו (צילום: אבשלום ששוני)
ענבר שעשוע, צחי זוהר, אדוה דדון ורועי כהו (צילום: אבשלום ששוני)

האוסטרלים בערבה 

50 עולים חדשים שעלו מאוסטרליה לישראל במהלך השנתיים האחרונות, דווקא בימי הקורונה, השתתפו באירוע הוקרה ראשון לכבודם - שנערך במעמד מתיו וויס שגריר אוסטרליה בישראל. את האירוע לכבוד העולים קיימה המועצה האזורית הערבה התיכונה, ביזמת שותפות "ביחד" אוסטרליה-ישראל של הסוכנות היהודית והפדרציה הציונית. 

מתיו וויס (צילום: אריאל גולד)
מתיו וויס (צילום: אריאל גולד)

זאבי מצלם

איש העסקים רמי זאבי, הציג לראשונה עבודות שלו בפסטיבל הצילום הבינלאומי שנפתח לאחרונה בתל אביב. אורח הכבוד בתערוכה היה שגריר קניה בישראל סמואל נ. טויאטה שהגיע מלווה ברעייתו, כדי לברך על שיתוף הפעולה שבין האמן לבין הארגון הסביבתי הקנייתי NRT. עוד הגיעו לברך: הוריו של רמי - גד וטליה זאבי, האוצרת דריה קאופמן, יפעת ועומר טופול ועוד רבים אחרים.

סמואל נ. טויאטה ורמי זאבי (צילום: ד. קאופמן)
סמואל נ. טויאטה ורמי זאבי (צילום: ד. קאופמן)