יום שני, בית משפחת שגיא בהרצליה פיתוח. יעל נזרי והמיליארדר טדי שגיא, עורכים ברית משפחתית לילדם השישי ששמו בישראל - דין. 

אדמס מדליק בשדרה החמישית

ראש עיריית ניו יורק החדש אריק אדמס, המשיך את המסורת שבה התחילו קודמיו בתפקיד, והתכבד בהדלקת נר ראשון של חנוכה, בחנוכייה שמוכרת על ידי ספר השיאים של גינס כגדולה בעולם. מדובר בחנוכייה המתנשאת לגובה רב, שמוצבת בעיר ניו יורק, על השדרה החמישית עם רחוב 59.

בראשון האחרון, נר ראשון של חג האורות, הגיע אדמס למקום הדלקת החנוכייה, כשהוא מלווה באנשי צוותו, והתקבל בחום רב על ידי אנשי ורבני תנועת צעירי לובביץ׳, שאחראים על טקסי ההדלקה במקום.
לאחר שהתכבד בהדלקת הנר הראשון עם טייקון הנדל״ן הניו יורקי רותם רוזן, דיבר אדמס בפני הבאים על משמעות החג, על זיכרונותיו מחג החנוכה כפי שנחגג בחצרות הרבנים ובבתי הכנסת בברוקלין שבה גדל, ועל שובה של ניו יורק לחיים אחרי הקורונה. 

אריק אדמס ורותם רוזן  (צילום: Lubavich Youth )
אריק אדמס ורותם רוזן  (צילום: Lubavich Youth )

החנוכייה הגדולה בעולם (צילום: Lubavich Youth )
החנוכייה הגדולה בעולם (צילום: Lubavich Youth )

עולים לקבלת הפרס
בבית הפלמ"ח בתל אביב, נערך בשני טקס הענקת פרס יוסי הראל לשנת 2021. בין זוכי הפרס השנה- ארגון  "ווּסְטֶה צֶגָה", מרכז לפסיכותרפיה זכה בפרס על פיתוח גישה טיפולית בתחום בריאות הנפש המותאמת תרבות לעולים ולאוכלוסיות מסורתיות.

הפרס הוענק למייסדת ולמנהלת הארגון ישיטו שמואל על ידי הנשיא יצחק הרצוג, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ונציגת המשפחה שרון הראל בתו של יוסי הראל.  הפרס השנתי על שם יוסי הראל מוענק מדי שנה לאדם או לארגון שפעילותו מביאה לידיעת הציבור אירועים או מבצעים ומעשים רבי משמעות בתחום ההעפלה, העלייה והקליטה, ומעמיקה את המודעות לשילובם של עולים וצאצאיהם בחברה הישראלית.

 יצחק הרצוג, ישיטו שמואל, שרון הראל ופנינה תמנו שטה  (צילום: יורי רדזבוב)
 יצחק הרצוג, ישיטו שמואל, שרון הראל ופנינה תמנו שטה  (צילום: יורי רדזבוב)

נבזלין מדליק ברייכמן
 בערב נר שני של חנוכה הושק באוניברסיטת רייכמן, המכון לחירות ואחריות, אשר נועד להיות במה אקדמית לחקר מגמות ותהליכים בפוליטיקה הישראלית. המכון יפעל לחיזוק הערכים, המוסדות, והתהליכים הנחוצים להבטחת קיומה של ישראל כדמוקרטיה ליברלית.  הערב נפתח בהדלקת נרות על ידי ליאוניד נבזלין מייסד קרן נדב. הנשיא יצחק הרצוג שלח ברכה מצולמת וגם אוריאל רייכמן, הנשיא המייסד ויו"ר דירקטוריון האוניברסיטה, הגיע לברך. 

אוריאל רייכמן (צילום: אביב חופי)
אוריאל רייכמן (צילום: אביב חופי)

פרס לפרס
בשלישי בבוקר התקיים אירוע חגיגי במרכז פרס לשלום ולחדשנות, שבמסגרתו קיבל יו"ר מרכז פרס, חמי פרס, בנו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, תואר כבוד יוקרתי משגריר איטליה החדש סרג'ו ברבנטי שהגיע מלווה ברעייתו לטיציה מאראיני. התואר שהוענק לפרס ג'וניור הוא "אות הנאמן"  (OMRI) . מדובר באחד מתארי הכבוד הממלכתיים שמעניקה איטליה, למי שפעל למענה בתחומי המדע, הרוח, האומנות, הכלכלה, או בלט בפעילות בתפקידים ציבוריים למען מטרות חברתיות, פילנתרופיות והומניטריות.

סרג׳ו ברבנטיד וחמי פרס (צילום: חן שנהב)
סרג׳ו ברבנטיד וחמי פרס (צילום: חן שנהב)

גרובר מעניק לשיף
בעיר רמת השרון נערך בשני טקס קבלת 'אות יקיר העיר'. בין מקבלי האותות מידיו של  ראש העיר אבי גרובר, היה גם רו"ח ראובן שיף, שזכה להוקרה והערכה על פועלו לאורך עשרות שנים בשדה הציבורי. שיף, מי שכיהן בעבר כנשיא לשכת רואי החשבון, לצד פועלו במגזר העסקי, מעורב בפעילות התנדבותית ועשייה חברתית בתחומים רבים, במגוון עמותות וארגונים.

ראובן שיף (צילום: פרטי)
ראובן שיף (צילום: פרטי)

 מפאודה למוקד ההתרמה

כוכב פאודה יעקב זאדה-דניאל, מצא זמן בין ימי הצילום של העונה החדשה, והגיע השבוע לבית חברת פלאפון, לא כדי לרכוש סמארטפון חדש, אלא כדי להשתתף ביום התרמה מיוחד שאירחה החברה, לשם הקמת מרכז חירום לילדים בערד, לעמותת כפרי ילדים  SOS. זאדה-דניאל גדל באחד מהכפרים שמפעילה העמותה, ומבחינתו הייתה זו סגירת מעגל. השחקן עודד את המתנדבים שהצליחו להתרים עד כה כ-400 אלף שקלים. מבצע ההתרמה יימשך עד לנר השמיני של חנוכה. העמותה שפועלת מזה ארבעים שנים תשתמש בתרומות כדי להמשיך לטפל בילדים בסיכון באמצעות מגוון תוכניות כגון כפרי ילדים, דירות צעירים ועוד. 

יעקב זאדה-דניאל (צילום: יח\'\'צ פלאפון)
יעקב זאדה-דניאל (צילום: יח\'\'צ פלאפון)